Karakter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
12 svar
7 synes godt om
26. juni 2014

twinny

Der er nogen, der ved om lærerne må offentliggøre en karakter overfor andre elever?  Dette er på lærer uddannelsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

Hønsemor

twinny skriver:

Der er nogen, der ved om lærerne må offentliggøre en karakter overfor andre elever?  Dette er på lærer uddannelsen.

Umildbart uden at vide det, vil jeg egentlig sige nej. Karakterer er en personlig sag, ligesom du ikke er tvunget til at oplyse dem til andre på uddannelsen :-)

Anmeld

26. juni 2014

twinny

Hønsemor skriver:

Umildbart uden at vide det, vil jeg egentlig sige nej. Karakterer er en personlig sag, ligesom du ikke er tvunget til at oplyse dem til andre på uddannelsen :-)

Ja det er nemlig os det jeg tænker. Jeg ønsker ikk alle skal vide hvad mine karakter er. 

Anmeld

26. juni 2014

anjo01

twinny skriver:

Jeg går selv på læreruddannelsen, og nej underviserne må ikke offentliggøre din karakter. skriftlige karakterer kommer ved os på fronter under "personlige værktøjer" og så under "karakter". Ved ikke om din semi også bruger fronter..

Anmeld

27. juni 2014

twinny

anjo01 skriver:

Jeg går selv på læreruddannelsen, og nej underviserne må ikke offentliggøre din karakter. skriftlige karakterer kommer ved os på fronter under "personlige værktøjer" og så under "karakter". Ved ikke om din semi også bruger fronter..

Hej.

Okay tak for svaret. Ja, vi bruger os fronter.

Anmeld

27. juni 2014

Frk.S

Nej, det må de ikke. Det er personligt, og det er dig der bestemmer om andre skal vide det. 

Anmeld

27. juni 2014

Christine

twinny skriver:

Altså visse undervisere på jurastudiet har haft for vane at sige karakteren ud ad døren, så andre kunne høre den. Og er alle eksamener ikke også offentlige på den måde at andre må se på hvis de vil? For så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være underlagt nogen form for tavshedspligt.

Anmeld

27. juni 2014

Sandratoft

Christine skriver:

Altså visse undervisere på jurastudiet har haft for vane at sige karakteren ud ad døren, så andre kunne høre den. Og er alle eksamener ikke også offentlige på den måde at andre må se på hvis de vil? For så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være underlagt nogen form for tavshedspligt.

Eksamen er offentlig, men når der skal gives karakter bagefter er det ikke længere offentligt

Anmeld

27. juni 2014

Røverdatter

Jeg har netop afsluttet et hold på VUC. Vores lærer gav al info til andre elever om de kursister der havde vlret oppe dagen indeb. F.eks. hvor meget den ene kursist brugte noter og hvad han/hun fik i karakter. Han videregav også andres karakterer og hvordan de var til eksamen. Jeg synes simpelthen det er at gå over stregen! Det er en personlig oplevelse som er op til den enkelte om han/hun vil dele med andre! Vi overvejer faktisk at klage fordi dette kun er en ud af mange fejl denne lærer har begået :/

Anmeld

27. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Christine skriver:

Votering og karaktergivning er bestemt ikke offentligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.