At få fjernet mandler som 3 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2014

Valle81

Min datter fik grundet øreproblemer fjernet mandler, polypper og lagt dræn på en gang. Hun var 3 år og fire måneder gammel og var meget lille. Hun vejede ikke over 20 kilo. I dag er hun 10 år og vejer 27.5 kilo.
Det forløb helt ukompliceret:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

Mother-love

Valle81 skriver:

Min datter fik grundet øreproblemer fjernet mandler, polypper og lagt dræn på en gang. Hun var 3 år og fire måneder gammel og var meget lille. Hun vejede ikke over 20 kilo. I dag er hun 10 år og vejer 27.5 kilo.
Det forløb helt ukompliceret:-)

Okay. Var der en specifik grund til mandlerne røg med også?

Håber jo også hun kan få dem helt væk på en gang.

Hvordan gik det bagefter?

Anmeld

25. juni 2014

Camilski

Min svigerindes pige har fået fjernet polypper og skrabet noget af mandlerne fordi de også var store.

Anmeld

25. juni 2014

Valle81

Mother-love skriver:

Okay. Var der en specifik grund til mandlerne røg med også?

Håber jo også hun kan få dem helt væk på en gang.

Hvordan gik det bagefter?

Vores ørelæge mente at hendes store mandler var skyld i alle hendes øreproblemer.
Hun fik smertestillende i få dage, og der var ikke andre problemer.
Hendes øreproblemer forsvandt også:-)

Anmeld

25. juni 2014

Kakao

Min datter fik dem fjernet som 3-årig. Det var udelukkende fordi de var for store. Hun var meget langsom til at spise (fordi der var så lidt plads) og lå nederst på vægtkurven. Derudover snorkede hun også meget og somme tider holdt hun pause i vejrtrækningen, hvilket vi blev urolige over.

Jeg husker det som meget hårdt for hende i de 10 dage det tog om at hele. Hun kunne ikke smertedækkes ordentligt. Så lige når hun havde taget en pille, så var der ikke noget og hun var helt sig selv, men lige inden hun skulle spise, så gjorde det MEGET ondt på hende. Hver nat vågnede hun i stor smerte, og det gjorde det ikke bedre, at hun ikke brød sig om at få smertestillende og skulle overtales til det

Anmeld

25. juni 2014

Mother-love

Valle81 skriver:

Vores ørelæge mente at hendes store mandler var skyld i alle hendes øreproblemer.
Hun fik smertestillende i få dage, og der var ikke andre problemer.
Hendes øreproblemer forsvandt også:-)

Okay det var da dejligt det hele forsvandt.
Isabella er ikke direkte ørebarn. Da hun aldrig har klaget over ondt i ørene. Men da vi tog til ørelæge. Da hun var 1,5 fikhun en akut tid dagen efter fordi hun havde utrolig meget væske på ørene og fik så fjernet polypper samtidig.
Hun har så fået lagt dræn en gang mere siden.

Håber bare det kan hjælpe på hendes tale også at få fjernet eller delvis fjernet hendes mandler.

Anmeld

25. juni 2014

Mother-love

Kakao skriver:

Min datter fik dem fjernet som 3-årig. Det var udelukkende fordi de var for store. Hun var meget langsom til at spise (fordi der var så lidt plads) og lå nederst på vægtkurven. Derudover snorkede hun også meget og somme tider holdt hun pause i vejrtrækningen, hvilket vi blev urolige over.

Jeg husker det som meget hårdt for hende i de 10 dage det tog om at hele. Hun kunne ikke smertedækkes ordentligt. Så lige når hun havde taget en pille, så var der ikke noget og hun var helt sig selv, men lige inden hun skulle spise, så gjorde det MEGET ondt på hende. Hver nat vågnede hun i stor smerte, og det gjorde det ikke bedre, at hun ikke brød sig om at få smertestillende og skulle overtales til det

Øv lille pus da.
Jeg havde samme problem. Jeg kunne nemlig kun spise panodil. Fordi jeg fik ondt i maven af det andet jeg fik. Fordi jeg intet kunne spise.

Og jeg vågnede også om natten og var i et frygteligt smertehelvede fordi det hele var tørret ud i halsen på mig og panodilerne ikke virkede mere.
Og det håber jeg jo ikke vil ske for Isabella. Men selvom jeg kan huske det smertehelvede jeg var i. Så ved jeg bare hvor godt at har fået det efter jeg har fået mine mandler fjernet. Og ikke mindst en bedre søvn.

Håber bare hun vil komme mildt igennem det, hvis de går med til at få dem fjernet.

Anmeld

25. juni 2014

Moma

Begge vores børn har fået fjernet mandlerne. Den store var godt 2 år. Det gik fint og uden problemer. Hun fik dem fjernet pga af gentagne halsbetændelser, og fordi de var for store. Fyldte for meget i halsen, og hun snorkede, når hun sov og gjorde det svært for hende at spise. 

Den lille fik dem fjernet som godt 4-årig. Selve operationen forløb fint. Men han måtte efterfølgende genindlægges, fordi det gjorde for ondt for ham at spise og drikke. Så han skulle have drop.

Han fik sine fjernet af samme årsag som storesøster - de var virkeligt store, og han havde svært ved at spise og tog langt tid om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.