Anonym skriver:
Tænkte på om nogen kunne fortælle hvordan første jordmor besøg foregår?
Nogle signs man hører den lilles hjertelyd og andre siger det er for tidlig.
Hvordan var jeres første besøg? 
Her er det altid en kæmpe skuffelse! Der sker intet interessant! Og i Århus gider de ikke tjekke hjertelyd. Heller ikke denne gang selv om jeg var 20+ noget og de derfor burde kunne finde den.
Med nr. 3 tog jm sig dog en smule tid til at snakke om fødselsmetode mv. hvilket de ellers ikke rigtigt gider. Men ellers skal man basalt set udfylde en ny vandrejournal, så det er ret kedeligt. Man behøver dog ikke hoppe på vægten. De tjekker heller ikke blodtryk.
Vil sige at det kan undværes, helt sikkert. Især af sundhedsmæssige grunde er det fuldstændig ligegyldigt med første besøg. Men man glæder sig selvfølgelig og vil jo gerne alt der handler om baby, men her har det altså været r*v kedeligt, desværre. Derudover er der enorm ventetid, der står dog også at de bestræber sig på at ventetiden ikke bliver over 30 min 
Efter sigende sker der lidt mere i uge 28, hvor de måske endda tjekker både babys hjertelyd, mors blodtryk og en selvmedbragt urinprøve. Håber så det er rigtigt, ellers synes jeg ikke det er specielt trygt når man bliver tjekket så sjældent.
Anmeld