Lussingesyge, gravid, pædagog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.449 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. juni 2014

MBT

Hej alle,

Jeg er pædagog og arbejder i en børnehave, jeg er syv uger henne. Et barn i min børnehave havde i fredags dette udslæt, moderen tog ham til vagtlæge i weekenden, som mente det var lussingesyge. Igår var de ved egen læge, som mente, at det var det ikke. Udslættet er allerede blevet noget mindre og klør ikke.

Hvad mener I? Jeg er i tvivl om, om jeg godt kan regne med at det ikke er lussingesyge og tage afsted på arbejde igen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

L&V

MBT skriver:

Hej alle,

Jeg er pædagog og arbejder i en børnehave, jeg er syv uger henne. Et barn i min børnehave havde i fredags dette udslæt, moderen tog ham til vagtlæge i weekenden, som mente det var lussingesyge. Igår var de ved egen læge, som mente, at det var det ikke. Udslættet er allerede blevet noget mindre og klør ikke.

Hvad mener I? Jeg er i tvivl om, om jeg godt kan regne med at det ikke er lussingesyge og tage afsted på arbejde igen.

Reglerne er jo blevet sådan at man ikke skal sygemeldes når der er lusingesyge mere.. Men det kan jo findes ud af via en blodprøve. Tænker os om du ved om du selv har haft det

Anmeld

24. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes ik det ligner lussingesyge. 

Du ka gå til din egen læge, og få taget en blodprøve, og lige få tjekket om du selv har haft det. Har du haft det, ka du sagtens tage på arbejde igen, og ska så heller ik blive forskrægget en anden gang. Vh stine

Anmeld

24. juni 2014

MBT

Tak for jeres svar.

Jeg vidste ikke at reglerne var ændret - ved du hvorfor?

Jeg fik taget en blodprøve igår, som jeg får svar på torsdag. Ved nemlig ikke om jeg har haft det. Men tænker også, om jeg bare skal håbe, at deres egen læge har ret, og derfor tage afsted igen.

Anmeld

24. juni 2014

L&V

MBT skriver:

Tak for jeres svar.

Jeg vidste ikke at reglerne var ændret - ved du hvorfor?

Jeg fik taget en blodprøve igår, som jeg får svar på torsdag. Ved nemlig ikke om jeg har haft det. Men tænker også, om jeg bare skal håbe, at deres egen læge har ret, og derfor tage afsted igen.

Nej det ved jeg faktisk ikke, man har vel vurderet at risikoen er så minimal. Det er ved at være nogle år siden den blev ændret. Mener bare man anbefaler man ikke er i direkte kontakt i den periode. Du kan nok finde de præcise retningslinier ved embedslægen

Anmeld

24. juni 2014

MetteS81

Jeg har lige fået at vide i vores børnehave, at jeg ikke måtte komme fordi der var lussingesyge...pædagogen fortalte også, at de gravide ansatte ikke må komme der før smitten er helt væk, medmindre de selv har haft det, så de er immune. Det viste sig så at jeg selv havde haft det, så jeg kunne godt hente min datter om eftermiddagen igen 

Anmeld

24. juni 2014

lineog4

MBT skriver:

Hej alle,

Troede lussingesyge lignede man havde fået en syngende lussing altså store røde kinder og ikke knopper.
Har ikke selv haft det og formodentlig har mine børn jo så nok heller ikke - men det var bare sådan jeg havde fået det beskrevet

Anmeld

24. juni 2014

MBT

Jeg tror også, jeg satser på, at det ikke er lussingesyge, så jeg kan tage på arbejde igen.

Anmeld

24. juni 2014

(august)

Du kan få taget en blodprøve hos lægen og få konstateret om du har haft det. Hvis du har haft det, det har de fleste, så er der ikke noget at være bekymret for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.