åreknude i skeden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.983 visninger
5 svar
1 synes godt om
23. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej alle
efter at have haft en udfordrende graviditet (overstimulering, akut opr. dgl opkastninger og sygemelding) ligner det nu at jeg også skal døje med de dejlige åreknuder.... en ting er dem på benene, men det ligner at jeg også har dem i skeden/skamlæberne ????: (
efter at have hygget lidt med manden ( det sker ikke så tit pga. div gener) sveg det pænt meget og jeg kiggede - først er jeg meget hævede dernede og det ligner der er en "årelign." blålig snoning i både hø og ve. skamlæbe.....
andre der har prøvet dette ? Og kan jeg gøre noget ?
forsvinder de eller er de blivende???
jeg er i 34. uge.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2014

lineog4

Jeg troede mit liv eller i hvert fald mit aktive sexliv var slut da jeg opdagede jeg havde åreknuder i mine skeder, kiggede med et spejl og følte verden gik i stå, store blå knuder over det hele - hjælp.... Men kan berette de er helt væk og det var de faktisk næsten med det samme jeg havde født

Anmeld

23. juni 2014

mor88

Hej alle
efter at have haft en udfordrende graviditet (overstimulering, akut opr. dgl opkastninger og sygemelding) ligner det nu at jeg også skal døje med de dejlige åreknuder.... en ting er dem på benene, men det ligner at jeg også har dem i skeden/skamlæberne ????: (
efter at have hygget lidt med manden ( det sker ikke så tit pga. div gener) sveg det pænt meget og jeg kiggede - først er jeg meget hævede dernede og det ligner der er en "årelign." blålig snoning i både hø og ve. skamlæbe.....
andre der har prøvet dette ? Og kan jeg gøre noget ?
forsvinder de eller er de blivende???
jeg er i 34. uge.....

Det sker for rigtig mange, inkl mig selv! Og det forsvinder igen min skede var seriøst hævet til maximum!! Det var væk når jeg havde født

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg troede mit liv eller i hvert fald mit aktive sexliv var slut da jeg opdagede jeg havde åreknuder i mine skeder, kiggede med et spejl og følte verden gik i stå, store blå knuder over det hele - hjælp.... Men kan berette de er helt væk og det var de faktisk næsten med det samme jeg havde født

Åh tak!! Gjorde du noget forebyggende?
Den ene er faktisk 'slem' der sidder nærmest 3 blålige knopper ved siden af hinanden.... Altså jeg tror det er åreknuder..
Syntes bare at høre de kan blive mindre efter fødslen, men at de ikke forsvinder... Frygter lidt at skulle indvie manden...

Skal de ses af læge el jm?

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Det sker for rigtig mange, inkl mig selv! Og det forsvinder igen min skede var seriøst hævet til maximum!! Det var væk når jeg havde født

Tak for svaret
Og fantastisk de forsvandt... Gjorde du noget for det? Hvornår i graviditet fik du dem?

Anmeld

24. juni 2014

lineog4

Anonym skriver:

Åh tak!! Gjorde du noget forebyggende?
Den ene er faktisk 'slem' der sidder nærmest 3 blålige knopper ved siden af hinanden.... Altså jeg tror det er åreknuder..
Syntes bare at høre de kan blive mindre efter fødslen, men at de ikke forsvinder... Frygter lidt at skulle indvie manden...

Skal de ses af læge el jm?

Min den ene skamlæbe var fyldt med knuder og den anden havde kun 2. Det kom da der var cirka 6 uger til termin (eller dvs der opdagede jeg dem). Jeg læste lidt rundt og blev beroliget at de åreknuder der kom i skeden var pga pres fra baby og gik derfor væk igen, hvorimod de på benene vist nok blev (har ikke nogen på benene så kan ikke bekræfte eller afkræfte).

Og rigtig nok da jeg gik i bad efter fødslen var de helt væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.