Ideer til "friskt" fyld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. august 2009

ChatH

Hejsa, er der nogen der kan hjælpe med en god ide til fyld til min mors kage?
Hun er ikke til alt det der er alt for sødt(hvis i forstår). hun elsker brownies, så den vil jeg lave som bund, imellem bundene vil jeg gerne have noget fyld, som er rigtig frisk i modsæting til det søde

har prøvet lime mousse men tænkte om nogen andre havde en god ide?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

linemus

Hindbærmousse tror jeg, vil være rigtig godt til brownie-bunde. De er også lidt syrlige, og ikke så søde som jordbær.

Anmeld

14. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
altså nu ved jeg ikke lige hvordan jeg ville lave det , men hvad med noget alla citrus salat? med appelsin, grapefrugt, og citron? det synes jeg selv er rigtig lækkert sammen med chokolade kage, og man kan sikkert godt lave det som mousse på en eller anden måde!?

Anmeld

14. august 2009

Zelania

Det smager også rigtig fint at lave flødeskum med jordbær eller hindbær i, det feder bare lidt... meget..

Anmeld

14. august 2009

ChatH

ja hindbær er måske en meget god ide tak. Det skulle jo gerne være noget hun elsker.
Hun er helt vild med grøn så tror evt jeg laver kagen grøn og så kunne man pynte med friske hindbær, kunne det være en ide?
Tak for hjælpen

Anmeld

14. august 2009

Bondepigen

Chatarina skriver:

Hejsa, er der nogen der kan hjælpe med en god ide til fyld til min mors kage?
Hun er ikke til alt det der er alt for sødt(hvis i forstår). hun elsker brownies, så den vil jeg lave som bund, imellem bundene vil jeg gerne have noget fyld, som er rigtig frisk i modsæting til det søde

har prøvet lime mousse men tænkte om nogen andre havde en god ide?

Knus

Jeg syntes mine første kager var alt for kvalme, selv om jeg brugte limecreme, så jeg har tænkt mig, at jeg næste gang vil lave et lag ekstra med friske frugter. Det tror jeg vil gøre det mere frisk....

Anmeld

14. august 2009

linemus

Chatarina skriver:

ja hindbær er måske en meget god ide tak. Det skulle jo gerne være noget hun elsker.
Hun er helt vild med grøn så tror evt jeg laver kagen grøn og så kunne man pynte med friske hindbær, kunne det være en ide?
Tak for hjælpen

Der er noget med, at frugtsyre "smelter" (eller et eller andet) mmf'en, så jeg ville ikke lægge bær ovenpå. Det er også bl.a. derfor, man skal smøre kagen op, inden mmf'en lægges på, så mmf og bærfyld ikke kommer i kontakt med hinanden.

Anmeld

14. august 2009

Mikkelmusen

Lime mousse 

Anmeld

14. august 2009

ka li ja

skovbærflødeskum!
købte frosne skovbær. de var super sure( nu er jeg jo også mest til kun sødt) de var gode sammen med alt det andet søde. de tog lige det kvalme( som nogen ville sige)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.