gravid og på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. august 2009

Skolestart

hejsa alle sammen jeg ville lige høre om nogle af jer ved noget om. hvad der kan ske med barnet hvis man tagr p-piller under graviliteten. altsår hvis man først sener hen opdager at man er gravid?

Jeg har været bange for at jeg var gravid, mine bryster voksede og har taget lidt på. men tager p-piller. men fik så min mens her forleden, så rigtig godt, er ikke lige klar til nr 2
men så er jeg jo kommet til at tænke over hvad der kan ske med fostert hvis man bliver ved med at tage p-piller. nogle der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

H+S Skjolgborg.

Man skal helst stoppe så snart man hved man er gravid..
Hva der helt sker tro jeg ingen helt hved men godt er det sikkert ikke..Jeg er bleve gravid på p-sprøjte i 2007 og chancen for den ikke var normal mangle en arm eller nået var 90 % for det så jeg fik en medcinske abort da jeg var 8+6 skulle fortages med piller inden uge 9+0...

Hvis du lige er starte på p-piller inden for 3-6 mdr kan disse ting du skriver også være symtomerne..
Jeg har også taget p-pilelr nogle gange før p-sprøjten og jeg have det med min bryster vokse meget,tog 4-5 kg på let kvalme osv lidt plæt af og til især den første  mdr også kom det meget pænt derefter...
Tro vi du har fået mens på 21-23 dagen i p-pausen så tro jeg du er godt dække ind det sker sjælden man blever gravid hvis man tager dem som man skal men det kan ske er jo hørt.Men ellers tag en test og se hva den siger.

Held og lykke
Mvh Henriette 21+3

Anmeld

19. august 2009

Skolestart

hvorfor skal man inden uge 9+0 have taget aborten med pille. hvad gør man da der efter?

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Skolestart skriver:

hejsa alle sammen jeg ville lige høre om nogle af jer ved noget om. hvad der kan ske med barnet hvis man tagr p-piller under graviliteten. altsår hvis man først sener hen opdager at man er gravid?

Jeg har været bange for at jeg var gravid, mine bryster voksede og har taget lidt på. men tager p-piller. men fik så min mens her forleden, så rigtig godt, er ikke lige klar til nr 2
men så er jeg jo kommet til at tænke over hvad der kan ske med fostert hvis man bliver ved med at tage p-piller. nogle der kan hjælpe?

de p-piller man får i dag burde der ikke ske noget ved at du tager mens du er gravid - det er naturligvis aldrig en god idé, men barnet burde ikke tage skade, netop fordi der er rigtig mange på p-piller som derfor ikke ved de gravide! Så jeg har fået at vide der ikke burde ske noget, med de p-piller man bruger i dag
tidligere kunne man til gengæld risikere både SA, misdannelser osv....

Knus Caroline 12+5

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Skolestart skriver:

hvorfor skal man inden uge 9+0 have taget aborten med pille. hvad gør man da der efter?

Efter 9.uge skal du have foretaget abort på hospitalet. Inden da kan det klares med en pille, og der får du lov til at vælge hvad du helst vil.

Anmeld

19. august 2009

dortheogthommas

Skolestart skriver:

hejsa. det med p-piller og graviditet, det kan godt ske, for jeg havde taget p-piller i lidt over to år, og har altså ikke glemt en eneste, men blev altså gravid, og det er jeg to gange på det. så sig aldrig aldrig. og finder du ud af at du er det, så stop med det samme og kontakt lægen og find ud af hvor langt du er henne.

Anmeld

19. august 2009

H+S Skjolgborg.

Rosa skriver:

Efter 9.uge skal du have foretaget abort på hospitalet. Inden da kan det klares med en pille, og der får du lov til at vælge hvad du helst vil.

Lige min ord dog er det ikke kun en pille.
En hos lægen og mener det var 2 dage efter jeg selv skulle tag 2 + smerte stillingen.Jeg var så syg pga panik angst,stress og dep så husk ikke helt men nået i den stil var det og bløde i 12-13 dage + smerte.
Det var derfor jeg fik lave den pga jeg var helt ned endelig  var jeg 
 8+6 efter mens,s 1 dag men efter  min cyklus var jeg 8+5 eller 8+4 henne...
Ikke en rar oplevelse skal siges + man må helst ikke være alene under /1 døgn ca pga blødningerne osv..

Men heller det ind af scannes også derefter en abort på sygehuse osv.
Som jeg fik i 92 14-14½ år gammel.

sandt af nogle p-piller ikke er slemme hvis man tager dem mens man er gravid især ikke mini-piller..Men nogle med meget i af humoner skal man stoppe på med det samme..Tro jeg nu også alle ville gør lige meget hva man tager af p-piller osv af stoppe når de finder ud af de er gravid mon ikke.

Mvh henriette

Anmeld

19. august 2009

H+S Skjolgborg.

Skolestart skriver:

de ser helst det er inden 9+0 henne..sjælden de gør det efter uge 10+0 da foster jo vokser meget fra 9+0 til 12+0 derfor hedder det en abort og er nemlig på sygehuse man så skal ind og indlæggelse osv.

her er om det........ under og efter....

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=32183.1

Mvh Henriette

Anmeld

19. august 2009

H+S Skjolgborg.

Henriette.S.J. skriver:

de ser helst det er inden 9+0 henne..sjælden de gør det efter uge 10+0 da foster jo vokser meget fra 9+0 til 12+0 derfor hedder det en abort og er nemlig på sygehuse man så skal ind og indlæggelse osv.

her er om det........ under og efter....

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=32183.1

Mvh Henriette

Hov forkert link....

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=34329.1

sådan den stå lidt ned op siden om hvordan og hvorleder og efter...

Mvh Henriette

Anmeld

21. august 2009

Skolestart

mange tak for jeres svar,
jeg skal ind på onsdag og tjækkes ved lægen,
men skal i fårup i morgen kan jeg godt prøve nogle af tingene, ved jo ikke om jeg er eller ikke er gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.