Pludselig voldsom kvalme og opkastninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2014

Emilie80

TanyaGR skriver:

Er der andre der har prøvet det sidst i graviditeten?

Det startede igår morges hvor jeg knapt nåede ud på toilettet inden jeg kastede op. Derefter havde jeg kvalme det meste af formiddagen, men det aftog omkring kl 12. Så havde jeg et par timer hvor jeg egentlig havde det meget fint. Kl 16 fik jeg det så igen rigtig dårligt og siden har jeg faktisk ikke kunnet holde noget som helst indenbords. Ikke engang toastbrød eller vand bliver nede ret længe af gangen! 

Nu har jeg så kastet op flere gange i løbet af natten og morgenen, og er blevet helt utroligt svimmel. - Det føles som om mit hoved er fuld af vand der skvulper rundt, selvom jeg ligger helt musse stille uden at bevæge mig. 

Nogen der har prøvet noget lignende? Eller bare har nogle gode råd? - Har kun 3 dage tilbage til termin og ville godt nok være ked af at være så afkræftet når fødslen går i gang. (Ved godt at jeg selvfølgelig kan gå over tid, men alligevel)

Jeg er gravid i uge 33, og jeg får også (igen ) kvalme i ny og næ. Et par enkelte gang har jeg kastet op. Jeg har måttet lægge mig og slappe af, for har virkelig haft det skidt. De gange jeg har haft det, har det altid været i forbindelse med jeg har spist, så tror simpelthen at det er lillemanden der nu er så stor, at han trykker på mavesækken, og derved udløser ubehaget.

Som de andre skriver, kan det ikke skade at kontakte jm eller egen læge engang. De vil forstå din bekymring, og ønsker ikke du skal gå og være nervøs, er jeg sikker på.

Har du også smerter, trykken for brystet, åndedrætsbesvær, synsforstyrrelser, hovedpine mm. (se link) så skal du ikke se det an og vente med at ringe, da det kan være præeklamsi, og det skal man tage alvorligt. 

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/komplikationer-i-graviditeten/svangerskabsforgiftning-praeeklampsi/

Jeg ønsker dig rigtig god bedring, og at du får nogle sidste gode dage op til fødslen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Emilie80 skriver:

Jeg er gravid i uge 33, og jeg får også (igen ) kvalme i ny og næ. Et par enkelte gang har jeg kastet op. Jeg har måttet lægge mig og slappe af, for har virkelig haft det skidt. De gange jeg har haft det, har det altid været i forbindelse med jeg har spist, så tror simpelthen at det er lillemanden der nu er så stor, at han trykker på mavesækken, og derved udløser ubehaget.

Som de andre skriver, kan det ikke skade at kontakte jm eller egen læge engang. De vil forstå din bekymring, og ønsker ikke du skal gå og være nervøs, er jeg sikker på.

Har du også smerter, trykken for brystet, åndedrætsbesvær, synsforstyrrelser, hovedpine mm. (se link) så skal du ikke se det an og vente med at ringe, da det kan være præeklamsi, og det skal man tage alvorligt. 

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/komplikationer-i-graviditeten/svangerskabsforgiftning-praeeklampsi/

Jeg ønsker dig rigtig god bedring, og at du får nogle sidste gode dage op til fødslen 

Her i løbet af natten og morgen/formiddag har det så egentlig været ca hver 2 time jeg har kastet op.

Min mor har nu været forbi med en blodtryksmåler, og mit blodtryk så ganske fint ud, så det tyder jo ikke på ssf.

Har haft ringet til lægen, som mente at det nok bare var et maveonde når nu blodtrykket ikke er for højt, så jeg må nok bare tage en dag på sofaen og vente på at det går over.

Anmeld

20. juni 2014

MamaGulloev

Mor1986 skriver:

Det lyder godt og hold os endelig opdateret

Så er der en lille update 

Anmeld

20. juni 2014

Emilie80

TanyaGR skriver:

Her i løbet af natten og morgen/formiddag har det så egentlig været ca hver 2 time jeg har kastet op.

Min mor har nu været forbi med en blodtryksmåler, og mit blodtryk så ganske fint ud, så det tyder jo ikke på ssf.

Har haft ringet til lægen, som mente at det nok bare var et maveonde når nu blodtrykket ikke er for højt, så jeg må nok bare tage en dag på sofaen og vente på at det går over.

Bare pas på dig selv og mærk efter. Det er din krop og dit barn, og hvis du er bekymret, så kontakt fødegangen og hør om de deler din læges mening. 

Anmeld

20. juni 2014

MamaGulloev

Emilie80 skriver:

Bare pas på dig selv og mærk efter. Det er din krop og dit barn, og hvis du er bekymret, så kontakt fødegangen og hør om de deler din læges mening. 

Tak for rådet

Indtil videre vælger jeg nok at se tiden lidt an, men hvis det fortsætter på samme måde hele dagen ender jeg nok med at ringe til fg for at få deres mening også. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.