ondt i maven og vekslende blødning efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.853 visninger
7 svar
2 synes godt om
19. juni 2014

ano14316

Hej.. Jeg vil lige høre om i synes det her lyder normalt, eller om jeg skal give lægen et kald..

Jeg fødte d. 7/6 og livmoderen træk sig sammen som den skulle, dog gik der lidt længere tid og jeg skulle ud og tisse før den kom ordentlig ned.. Jeg havde kraftigere efterveer i 3 døgn, og jeg blødte som man kan forvendte... Bkædningen blev hurtigt mindre og tog af indtil i forgårs, hvor jeg ikke blødte mere end at jeg kunne klare mig med trusseindlæg.. så vendte det pludselig og blædningen er taget til til kraftig mens I styrke og jeg har ondt.. Jeg har hele tiden troet at jeg bare havde ondt i mine nederste mavemuskler, men det er det vidst ikke alligevel.. Jeg er meget øm i venstre side, fra skambenet og op til over navlen, det er intet i højre..

Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

Isabella_mor

jeg tænker at du nok bør kontakte din læge..

fordi at der er risiko for at der hvor moderkagen har siddet fast i livmoderen ikke er groet sammen endnu (som er der man bløder fra efter en fødsel.. dvs. det er ikke mensturation man får, men blødning fra livmoderen.. (hvis du ikke lige var klar over det, så ville jeg bare lige forklare det) og så kan det være at der er noget galt, også fordi det gør ondt.

så jeg synes du skal kontakte din læge og hvis det ikke kan vente, så kontakt vagtlægen... 

Anmeld

19. juni 2014

GUSO

Jeg vil sige hvis du har feber så skal du kontakte lægen hvis ikke syntes jeg det lyder meget normalt, jeg blødte meget svingende i mere end 1 1/2 mdr nogle dage ingenting andre dage meget, det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde, men hvis du er utryg så giv lægen et kald uanset hvad så hellere en opringning for meget end for lidt god bedring

Anmeld

19. juni 2014

Isabella_mor

med mindre det så er fordi du ikke ammer, for så kan du jo også bare have fået din mensturation. men jeg synes nu alligevel du skal kontakte lægen.

Anmeld

19. juni 2014

GUSO

Isabella_mor skriver:

med mindre det så er fordi du ikke ammer, for så kan du jo også bare have fået din mensturation. men jeg synes nu alligevel du skal kontakte lægen.

Man kan sagtens få menstruation selvom man ammer jeg fik selv min efter ca 2 1/2 mdr begge gange

Anmeld

20. juni 2014

Isabella_mor

GUSO skriver:

Man kan sagtens få menstruation selvom man ammer jeg fik selv min efter ca 2 1/2 mdr begge gange

Det vidste jeg ikke. Det gjorde jeg nemlig ikke. 

Anmeld

20. juni 2014

ano14316

Hej...

Tak for svar... Tror næppe det er min mens eftersom det jo kun er 12 dage siden jeg fødte, ig jeg ammer, ig plejer ikke st være øm på den måde ved mens..

Tror jeg giver lægen et kald i morgen..

Anmeld

20. juni 2014

lenemor77

ano14316 skriver:

Hej...

Tak for svar... Tror næppe det er min mens eftersom det jo kun er 12 dage siden jeg fødte, ig jeg ammer, ig plejer ikke st være øm på den måde ved mens..

Tror jeg giver lægen et kald i morgen..

Jeg fødte sidste år ved kejsersnit. Blødte ret voldsomt på opvågningen - ca 1,3 l - og fik en ret hårdhændet behandling for at få livmoderen til at trække sig sammen. Efter en uge blødte jeg ikke længere. 2 dage senere væltede det ud i store klumper (undskyld). Lægevagten sendte mig på akut-gyn, som kunne konstatere lavt blodprocent og infektion i livmoderen. Da mini var 14 dage gammel fik jeg en kikkertoperation hvor de fjernede en 7x2 cm stor klump størknet blod og infektion.. 5 dage på penicillin og så var jeg klar igen.... Mit råd - ring til lægen og få det tjekket....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.