For nogle dage siden var jeg i tvivl om jeg havde tegn på fødsel eller om det bare var graviditeten, der var begyndt at drille mig lidt... Nu er jeg ikke i tvivl.. 
Havde i weekedenden en mærkelig følelse i kroppen, en smule plukveer (hvilket jeg ikke rigtigt har haft tidligere i graviditeten) og så smerter i lænden.
Mandag ringede jeg til sygehuset og fik tid til igangsættelse fredag (20/6) og bestilte en tid til tirsdag ved en zoneterapeut på min jordmoders anbefaling. Et par timer senere begyndte jeg at få lidt veer (eller plukveer. Er ikke sikker)
Mandag aften begyndte jeg at få lidt flere veer, men ikke noget der ikke var til at holde ud. Gik også en lille aftentur på 2-3 km inden jeg gik i seng.
I løbet af natten vågnede jeg med 20-45 minutters mellemrum med smerter (veer). Da gemalens alarm ringede kl. 06.00 kom der en ve, så han lå bag ved mig og lindrede smerterne med hans kropsvarme. Da han så rejste sig overtog hunden pladsen som varmepude (og droppede sin elskede morgentissetur fordi han ikke ville vige fra min side).
Cirka kl. 08.00 opdagede jeg at jeg havde tegnblødt en smule, så ringede til JM der sagde at jeg skulle komme op på Fødegangen hvis veerne begyndte at komme med under 5 minutters mellemrum. Derefter satte jeg mig i badekaret (eller min bedste ven som jeg døbte det den dag). Der sad jeg i ca 4-5 timer og gemalen kørte hjem fra arbejde kl 10 for at se om jeg var ok og hente mad til mig så jeg kunne blive siddende i det varme vand.
Kl 17.45 kom vi op til Fødegangen efter af have snakket med min JM. Hun var alligevel deroppe og de fleste veer lå med 4-6 minutters mellemrum. Dog aftog de på køreturen derop og var bagefter kun med 10-15 minutter hele vejen derop.
Jeg havde ingen livmoderhals tilbage og var 1 finger åben. JM garanterede at lillepigen var ude inden min fødselsdag på søndag, men ville ikke love at hun var ude inden lørdag.
Vi tog hjem igen, og kl. 21.30 hoppede jeg ned i badekaret igen. Kl 22.45 var alle veerne med 3-4 minutters mellemrum og havde været det siden jeg hoppede i vandet, derfor ringede jeg til Fødegangen (JM sov) og vi aftalte at vi skulle komme derop.
Kl 00.15 ankom vi til fødegangen efter en laaaaaang køretur på 40 minutter - og med røde lyskryds i Aalborg på trods af at der ingen biler var (
).
De vurderede at jeg var 4-5 cm åben og sagde at jeg nok ville føde om morgenen. Da klokken blev 01.10 skulle jeg bare sk*** - troede jeg. Så kom ud på toilettet og jordmoderen og den jordmoderstuderende vi havde fået tildelt fulgte med. De sagde at jeg godt måtte presse lidt, hvilket jeg gjorde, men der skete intet. JM ville derefter ind og tjekke mig igen, men jeg nægtede at rejse mig og gå derind (pressetrangen var for stor) så de kørte mig tilbage til fødestuen i en kørestol.
Bum... Helt åben! Jeg fik lov til at presse, og det gjorde jeg så mens den dejlige gemal holdte mig i hånden.
Efter 20 minutters presseri var kl 01.34 og lillepigen var ude.
3020 gram og 50 cm lang (født 41+2).
Hun er simpelthen så gudeskøn og dejlig nem. Er så forelsket.
Håber at vi kan tage hjem imorgen ved middagstid efter hæleprøven.
Og så lige et billede!