Hej alle.
Jeg har lige brug for at høre om nogle har et råd til hvad der ville være bedst at gøre i min situation.
Jeg er gravid i uge 25, med termin i start oktober. Jeg er sygemeldt fra studie, frem til termin pga. bækkenløsning.
Jeg har i mellemtiden fundet ud af at jeg ikke ønsker at fortsætte på denne uddannelse efter endt barsel, men starte på en anden.
Så vidt jeg har forstået skal jeg søge ind på den nye uddannelse i juli næste år. Hvis jeg bliver optaget, bliver jeg frameldt den nuværende uddannelse, og jeg mister derfor også min SU. Dvs. at jeg de sidste måneder i min barsel vil stå uden nogen indkomst.
Spørgsmålet går så på, om det kan ''betale'' sig at droppe ud af uddannelsen nu, og så få kontanthjælp under barsel (vi bliver ikke ramt at gensidig forsøgerpligt, da vi ikke er over 25)?
Hvis jeg nu vælger at droppe ud og får kontanthjælp, skal jeg så have en ny lægeerklæring, eller er den til skolen stadig gældende, når den er gældende frem til termin?
Puha, jeg syntes det er en jungel at finde rundt i!
Beklager det blev lidt langt, håber der er nogle der vil læse og give et råd med på vejen.
Anmeld