Pakke'liste til sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
3 svar
3 synes godt om
18. juni 2014

ZaraJaza

Ladies

Jeg er sat til D. 04.07.14 ude i Skejby sygehus. Og tænker det nok er en god ide at få pakket den taske her indenfor kort tid, hvis nu bebsen gerne vil ud før tid.

Gode råd til hvad jeg skal pakke med?

Og lige en sidste ting, læste så sent som igår aftes inde på BT at fødsels afdelinger er begyndt at spare på sygehuse, og man selv skal medbringe alt! Dvs bleer, dyne, betræk, osv kan det passe???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
ZaraJaza skriver:

Ladies

Jeg er sat til D. 04.07.14 ude i Skejby sygehus. Og tænker det nok er en god ide at få pakket den taske her indenfor kort tid, hvis nu bebsen gerne vil ud før tid.

Gode råd til hvad jeg skal pakke med?

Og lige en sidste ting, læste så sent som igår aftes inde på BT at fødsels afdelinger er begyndt at spare på sygehuse, og man selv skal medbringe alt! Dvs bleer, dyne, betræk, osv kan det passe???

Jeg vil anbefale dig at tjekke sygehusets hjemmeside. - Der er mange der har lagt en pakkeliste op der nemlig

Det er forskelligt fra sygehuset til sygehust hvor meget de kræver man skal have med selv. - Jeg ved f. eks. at på herning har de alt til bebs, så man skal bare sørge for lidt behageligt tøj til mor til efter fødslen og snacks (og evt. madpakke til farmand) til under fødslen. Og så selvfølgelig toiletsager også. Og tøj til at tage bebs hjem i. 

Men som sagt er det meget forskelligt fra sygehus til sygehus. Spørg evt. din jordemoder, hun ved det

Anmeld

18. juni 2014

carinabj

Hej!

Jeg skal selv føde på Skejby i juli, og ja det er helt rigtig, alt skal medbringes; tøj til at føde i + tøj til bagefter, tøj til baby, dyne+sengetøj til baby, mad, og ja, stort set det hele... Men tjek det ud på www.skejbybaby.dk

Held og lykke med det hele :-)

Anmeld

18. juni 2014

LinLin

Den eneste man ikke skal have med er bleer  Man får altså lidt at spise!
Liiiiidt noget andet end de to andre gange jeg har født (2006 og 2010)

Fra skejbys hjemmeside:

Huskeliste i forbindelse med fødslen

Husk at medbringe følgende til fødsel:
Vandrejournal
Taske med toiletartikler
Lette sko
Bekvemt tøj som du kan bevæge dig i under fødslen. Tøjet kan blive snavset/ødelagt
Evt. Cd'er
Babydyne inkl. 2 betræk
Eget tøj til mor og barn de dage I er indlagt. Beregn 2-3 sæt tøj pr dag til jeres barn
Autostol til hjemturen

Uden mad og drikke, duer helten ikke...
Vi har et begrænset udvalg af mad til dig, der skal føde og pårørende skal selv sørge for forplejning. Derfor kan det være praktisk at medbringe det I tænker, at I får brug for. Der er ikke mulighed for at lægge madvarer i køleskab, så I kan evt. medbringe en køletaske.

Derudover er der café og kiosk ved hovedindgangen som har åbent:
mandag - fredag kl. 07.30 - 19.00
weekend kl. 11.30 - 19.00

Hvis du skal hjem direkte fra fødegangen, er det godt at have følgende klar forinden:
Plastic og gammelt lagen på sengen de første dage
Natbind
Paracetamol mod efterveer

Venlig hilsen
Personalet på fødeafdelingen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.