Eksperthjælp: Kan jeg være gravid uden at vide det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

976 visninger
0 svar
0 synes godt om
18. juni 2014

Tina Sandager

"Kan jeg være gravid uden at vide det?"

Hej.

Jeg er en pige på 21 år, og jeg er nu blevet utrolig bange for, at jeg er gravid.
Siden november 2013 og til dagen i dag, har jeg kun haft mens 1 gang, (og det var ikke en almindelig mens, som kvinder altid har, blødte kun 1 dag). Jeg har taget 6 graviditetstester, og været hos lægen og taget blodprøver. De vidste negativt. Har ømme bryster, maven er meget hård, og har hævede fødder.
Hvad kan der være galt?

Tinas svar

Kære dig som har skrevet dette indlæg,

jeg kan godt forstå din bekymring - men jeg har ikke hørt om at man kan være gravid når der er tale om flere negative tests og negative blodprøver.

Uanset hvad, så skal du selvfølgelig undersøges hos din læge og du skal have svar på hvorfor du ikke har haft din menstruation i så lang tid.

En ultralydskanning af din mave/livmoder vil fastslå med sikkerhed at du ikke er gravid - men det er alt sammen noget din læge skal tage stilling til.

Held og lykke med det hele.

Mange hilsner,

Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.