Anonym skriver:
tak for dit gode svar
jeg har lige lidt spørgsmål?
jeg døjer meget med dårlig hukommelse, efter min 2 psykoser og min koncentration - er det noget din bror eller søster kender noget til..
ved du hvor slem en skizofreni skal være før man kan søge førtidspension.
håber du kan hjælpe mig.

Hukommelses besvær samt koncentrationsbesvær hører til psykiske lidelser. Samt hvis du har kroniske smerter.
Mht førtidspension, nu er det jo idag svært at få sin førtidspension hvis man er under 40. Men det er ikke umuligt.
Altså jeg ved ikke lige hvor stor grad man skal lide under det.
Jeg ved bare min søster ikke kan holde til at arbejde. Fordi hun nogen gange kan have 3 dage i træk hvor hun kun sover og spiser.
Men jeg tror uden tvivl nu hvor du også har børn at det ville være godt for dig.
Jeg synes du skal snakke med din sagsbehandler omkring at du godt vil indstilles til førtidspension. Og så se hvad hun siger,
Du vil nok skulle igennem nogle ting. Men jeg tænker du har prøvet lidt af hvert? For du er jo ikke blevet syg fra den ene dag til den anden og så fået diagnosen.
Så hvis du har nogle arbejdsprøvninger i bagagen som ikke er gået så godt så vil din sagsbehandler nok også godt kunne se at det ville være bedst du fik den.
Du skal også kunne fungere med dine børn.
Mener det er sådan idag at du bliver indstillet til førtidspension i 5 år og så bliver din sag taget op igen. Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er men du må kunne bruge det at du har børn til noget også.
For det er hårdt de en psykisk lidelse og så også skulle kunne være der for sine børn.
Anmeld