dianogsen skizofreni

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.651 visninger
9 svar
1 synes godt om
17. juni 2014

Anonym trådstarter

hej piger.

er der nogen her inden der lider af skizofreni.... fik det konstateret i november! jeg har begyndt at lære at leve med det.. men hold fest det var svært i starten.

synes også at overskuddet til børnene er små - hvordan bære i jer ad med at over skue hverdagen uden de store problemer. 

ved ikke lige hvad jeg vil med denne tråd men kunne være rat hvis der var nogen i samme situation med børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

Patriark

Anonym skriver:

hej piger.

er der nogen her inden der lider af skizofreni.... fik det konstateret i november! jeg har begyndt at lære at leve med det.. men hold fest det var svært i starten.

synes også at overskuddet til børnene er små - hvordan bære i jer ad med at over skue hverdagen uden de store problemer. 

ved ikke lige hvad jeg vil med denne tråd men kunne være rat hvis der var nogen i samme situation med børn.

Der er en masse foreninger, for folk med gennemgribende psykiske personlighedsfordtyrrelse, bl.a SIND.

Her kan du med stor sandsynlighed finde ligesindede og medlidende

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Der er en masse foreninger, for folk med gennemgribende psykiske personlighedsfordtyrrelse, bl.a SIND.

Her kan du med stor sandsynlighed finde ligesindede og medlidende

det vil jeg prøve:O)

Anmeld

17. juni 2014

Marts<3

Må jeg spørger dig, hvordan din hverdag ser ud med sygedommen? Kan du passe dine børn og pligter, eller skal du have hjælp? Undskyld jeg spørger, det IKKE for at være nedladende eller fordømmende.

Hvordan er din verden?

Anmeld

17. juni 2014

Mother-love

Hej med dig.
Nu lider jeg ikke selv af diagnosen.
Men har en søster og en bror derbegge har fået diagnosen.

Min søster fik diagnosen da hun var 20 og er idag 29. Hendes er i meget svær grad med flest af de såkaldte positive symptomer tror jeg det hedder. Altså hun høre stemmer og har tit fået psykoser.
Hun har fået sin førtidspension.
Hun har ingen børn og får det heller ikke.

Min lillebror er 22 og fik diagnosen også som 20 årig. Hans er ikke så slemt som min søsters. Han høre stemmernogen gange med ikke dagligt. Han lever henholdsvis normalt dog med medicin. Han har flexjob.
Jeg tror han får børn en dag.

Som sagt har jeg ikke selv diagnosen, jeg har dog nemt til depression hvilket også skyldes min barndom.
Jeg har en datter og en på vej.

Jeg ved ikke om jeg evt. Kan hjælpe med nogen spørgsmål. Hvis du har sådan nogle.

Ville ihvertfald ikke gå forbi uden at fortælle dig at jeg har to tæt på der erblevet stillet samme diagnose.

Anmeld

18. juni 2014

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Må jeg spørger dig, hvordan din hverdag ser ud med sygedommen? Kan du passe dine børn og pligter, eller skal du have hjælp? Undskyld jeg spørger, det IKKE for at være nedladende eller fordømmende.

Hvordan er din verden?

i starten havde jeg meget svært ved at strukturere min hverdag med de daglige gøre mål. hvor det nu er meget bedre.

mit overskud svinger fra dag til dag så det går lidt op og ned..

til tider har jeg meget svært ved at rumme andre der er omkring mig, hvor jeg så trækker mig tilbage.

nu her får jeg støtte et par gange om ugen hvor jeg får hjæp til praktiske ting i hjemmet og samtale..

jeg synes min verden blir bedre og bedre men det går langsomt. 

Anmeld

18. juni 2014

Anonym trådstarter

Mother-love skriver:

Hej med dig.
Nu lider jeg ikke selv af diagnosen.
Men har en søster og en bror derbegge har fået diagnosen.

Min søster fik diagnosen da hun var 20 og er idag 29. Hendes er i meget svær grad med flest af de såkaldte positive symptomer tror jeg det hedder. Altså hun høre stemmer og har tit fået psykoser.
Hun har fået sin førtidspension.
Hun har ingen børn og får det heller ikke.

Min lillebror er 22 og fik diagnosen også som 20 årig. Hans er ikke så slemt som min søsters. Han høre stemmernogen gange med ikke dagligt. Han lever henholdsvis normalt dog med medicin. Han har flexjob.
Jeg tror han får børn en dag.

Som sagt har jeg ikke selv diagnosen, jeg har dog nemt til depression hvilket også skyldes min barndom.
Jeg har en datter og en på vej.

Jeg ved ikke om jeg evt. Kan hjælpe med nogen spørgsmål. Hvis du har sådan nogle.

Ville ihvertfald ikke gå forbi uden at fortælle dig at jeg har to tæt på der erblevet stillet samme diagnose.

tak for dit gode svar

jeg har lige lidt spørgsmål?

jeg døjer meget med dårlig hukommelse, efter min 2 psykoser og min koncentration - er det noget din bror eller søster kender noget til..

ved du hvor slem en skizofreni skal være før man kan søge førtidspension.

håber du kan hjælpe mig.

Anmeld

18. juni 2014

Mother-love

Anonym skriver:

tak for dit gode svar

jeg har lige lidt spørgsmål?

jeg døjer meget med dårlig hukommelse, efter min 2 psykoser og min koncentration - er det noget din bror eller søster kender noget til..

ved du hvor slem en skizofreni skal være før man kan søge førtidspension.

håber du kan hjælpe mig.

Hukommelses besvær samt koncentrationsbesvær hører til psykiske lidelser. Samt hvis du har kroniske smerter.

Mht førtidspension, nu er det jo idag svært at få sin førtidspension hvis man er under 40. Men det er ikke umuligt.
Altså jeg ved ikke lige hvor stor grad man skal lide under det.
Jeg ved bare min søster ikke kan holde til at arbejde. Fordi hun nogen gange kan have 3 dage i træk hvor hun kun sover og spiser.

Men jeg tror uden tvivl nu hvor du også har børn at det ville være godt for dig.
Jeg synes du skal snakke med din sagsbehandler omkring at du godt vil indstilles til førtidspension. Og så se hvad hun siger,
Du vil nok skulle igennem nogle ting. Men jeg tænker du har prøvet lidt af hvert? For du er jo ikke blevet syg fra den ene dag til den anden og så fået diagnosen.
Så hvis du har nogle arbejdsprøvninger i bagagen som ikke er gået så godt så vil din sagsbehandler nok også godt kunne se at det ville være bedst du fik den.

Du skal også kunne fungere med dine børn.
Mener det er sådan idag at du bliver indstillet til førtidspension i 5 år og så bliver din sag taget op igen. Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er men du må kunne bruge det at du har børn til noget også.
For det er hårdt de en psykisk lidelse og så også skulle kunne være der for sine børn.

Anmeld

18. juni 2014

Babybrain

Jeg har ikke skizofreni, men skizotypisk sindslidelse som man siger er beslægtet med skizofreni, men med langt færre positive symptomer.

Det med dårlig hukommelse og koncentrationsbesvær kender jeg godt. Især efter en psykose tager det lang tid, at vende tilbage til en nogenlunde fungerende tilstand. Så længe du har sygdomserkendelse og i et vis omfang kan acceptere hvordan tingene forholder, så kan man langsomt arbejde sig hen mod, at det bliver bedre.

Med hensyn til børn og sygdommen, så afhænger det rigtig meget af det samlede sygdomsbillede. Nogle skal bestemt ikke have børn. Andre kan klare sig udmærket, selvfølgelig med udsving en gang i mellem. 

Anmeld

24. juni 2014

Anonym trådstarter

Babybrain skriver:

Jeg har ikke skizofreni, men skizotypisk sindslidelse som man siger er beslægtet med skizofreni, men med langt færre positive symptomer.

Det med dårlig hukommelse og koncentrationsbesvær kender jeg godt. Især efter en psykose tager det lang tid, at vende tilbage til en nogenlunde fungerende tilstand. Så længe du har sygdomserkendelse og i et vis omfang kan acceptere hvordan tingene forholder, så kan man langsomt arbejde sig hen mod, at det bliver bedre.

Med hensyn til børn og sygdommen, så afhænger det rigtig meget af det samlede sygdomsbillede. Nogle skal bestemt ikke have børn. Andre kan klare sig udmærket, selvfølgelig med udsving en gang i mellem. 

det skizifreni er godt nok en slem sygdom.. efter mine 2 psykoser er næsten hele min hukommelse væk.. husker rigtig dårligt og har svært ved at kommunikere med andre da jeg går fuldstændig i black out når jeg snakker med nogen. jeg kan heller ikke koncentrere mig om at se fjernsyn  også har jeg svært ved at koordinere og strukturere min hverdag hvis jeg ikke har et uge skema at gå efter. og mit energi niveau er rigtig lavt hele tiden og har svært ved at føle glæde

er det noget du kan genkende.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.