kirurgisk abort :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.906 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juni 2014

sdj

Jeg står i den situation at er uønsket gravid i slutningen af 5. Uge.

Derfor ønsker jeg derved en abort og jeg har taget valget med en kirurgisk. 

Jeg skal ind og have foretaget den på fredag, og jeg bliver student næste tirsdag. 

Er der stor chance for at jeg ikke når at blive iorden inden min studentereksamen? For jeg er virkelig nervøs for både det, og eventuelt andre ting som forekommer efter aborten. :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

An&Jo

sasjadacke skriver:

Jeg skal ind og have foretaget den på fredag, og jeg bliver student næste tirsdag. 

Er der stor chance for at jeg ikke når at blive iorden inden min studentereksamen? For jeg er virkelig nervøs for både det, og eventuelt andre ting som forekommer efter aborten. :-(

Altså du kommer jo selvfølgelig til at bløde bagefter, men jeg var frisk og klar fysisk allerede dagen efter.. Det er dog noget helt andet med psyken, uanset hvor afklaret man føler sig..

Det føles forkert at sige held og lykke, men håber du kommer rigtig godt ud på den anden side..

Anmeld

17. juni 2014

sdj

An&Jo skriver:

Altså du kommer jo selvfølgelig til at bløde bagefter, men jeg var frisk og klar fysisk allerede dagen efter.. Det er dog noget helt andet med psyken, uanset hvor afklaret man føler sig..

Det føles forkert at sige held og lykke, men håber du kommer rigtig godt ud på den anden side..

Altså psykisk tror jeg ikke det bliver slemt. Men det er dog mest fysisk jeg tænker. 

Jeg har gået den sidste uge med slem kvalme 24 timer i døgnet og har ikke engang kunne sove ordenligt. Jeg håber bare ikke at det fortsætter efter, for jeg vil selvfølgelig have det bedste ud af mine studenterdage. :-(

Anmeld

17. juni 2014

Christine

sasjadacke skriver:

Jeg synes jeg har hørt at man kan tage på arbejde dagen efter, så du skulle gerne være så ok at det ikke påvirker din studentereksamen 

Håber det går så "nemt" som muligt og at du bliver glad for at blive student 

Anmeld

17. juni 2014

sdj

Christine skriver:

Jeg synes jeg har hørt at man kan tage på arbejde dagen efter, så du skulle gerne være så ok at det ikke påvirker din studentereksamen 

Håber det går så "nemt" som muligt og at du bliver glad for at blive student 

Mange tak. Det hjalp en smule. Og håber selvfølgelig at alting går som det skal! :-)

Anmeld

17. juni 2014

M&N

sasjadacke skriver:

Hvad tænker du på at "gå i orden" inden eksamen?

Jeg havde smerter de første 1-2 dage, men så aftog de, det var mere blødningen der var slem (blødte meget)

Anmeld

17. juni 2014

M&N

Og selvfølgelig lige et kram til dig, det er aldrig en behagelig situation at stå i.

Anmeld

17. juni 2014

sdj

MorTilMalucca skriver:

Hvad tænker du på at "gå i orden" inden eksamen?

Jeg havde smerter de første 1-2 dage, men så aftog de, det var mere blødningen der var slem (blødte meget)

Altså. Jeg plejer at have menstruationssmerter, der er så slemme at jeg får kvalme, er træt og virkelig ondt i ryggen. Er bare bange for at der kommer en længere periode med det. 

Blødningen er til at overkomme vil jeg mene. Det er bare surt at tamponer er udelukket, da jeg skal have hvid studenterkjole på. Men det må kan tage med og tak!

Anmeld

17. juni 2014

Bak

sasjadacke skriver:

Må jeg spørge, hvorfor du ikke venter med at få aborten? Er der pga kvalmen? For det ville da være bedre at overstå eksamen og så få det andet klaret når du er godt ude på den anden side. Eksamen er jo vigtig, ellers er det jo muligvis sygeeksamen, du skal tage. Og så bliver du jo ikke helt færdig sammen med de andre.
Hvis du kun er i 5. uge er der jo god tid. Kan godt forstå hvis du vil have det overstået, men er det ikke vigtigst med sikkerhed at kunne gå til eksamen?

Anmeld

17. juni 2014

sdj

Bak skriver:

Må jeg spørge, hvorfor du ikke venter med at få aborten? Er der pga kvalmen? For det ville da være bedre at overstå eksamen og så få det andet klaret når du er godt ude på den anden side. Eksamen er jo vigtig, ellers er det jo muligvis sygeeksamen, du skal tage. Og så bliver du jo ikke helt færdig sammen med de andre.
Hvis du kun er i 5. uge er der jo god tid. Kan godt forstå hvis du vil have det overstået, men er det ikke vigtigst med sikkerhed at kunne gå til eksamen?

Ja, det er hovedsageligt for at få det overstået. Men det er netop fordi jeg skal en uge i sommerhus fra d. 28. Og det kunne være rart ikke at skulle tænke på at jeg skal have gennemført en abort. 

Jeg har tænkt mig at gennemføre den her på fredag, ville bare vide hvad jeg kan gå i møde efterfølgende. Men 3 dage med afslapning og en smule eksamenslæsning, vil jeg ikke tro at det skulle være det største problem at gå til eksamen og ja.  Hovedsageligt på grund af kvalmen. Er ikke i stand til noget som helst 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.