Andre med småtspisende flaskebørn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.719 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. juni 2014

missehxx

Er der andre end mig der har et småtspisende flaskebarn.. hvis Marius selv får lov at bestemme og jeg slet ikke presser ham, vil han kun spise 70-100 ml pr måltid... Jeg synes det er super frustrerende.. Derudover skal det siges at dt måltid ofte varer helt op til en halv time . Jeg har 1 gang oplevet at få 135 ml i ham, men kun den ene gang. Det gør ingen forskel om der går 1 time mellem måltiderne eller der går 5. Han virker ikke mere sulten af den grund. Det stresser mig at han skal nå sin døgnmængde 1/6 af hans vægt, for dem stiger jo hele tiden, men det gør hans appetit jo ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg har også en småtspisende datter. Det med 1/6 er vejledende og forskelligt fra barn til barn. Når de runder 5kg har de faktisk kun behov for 1/10 af vægten som væske!

det vigtige er om han trives og tager på. Hvis han gør det, skal du holde op med at tælle ml. Han udnytter i så fald det han får rigtig godt.

Anmeld

17. juni 2014

B&J

du skal slappe af 100% det er sååå svært men det skal du for dit barn kan mærke det på dig om han kun spiser de 100ml så ros ros ros smil og vær glad sådan er nogle børn så længe han følger sin kurve og er sund og rask så skal du ikke tænke mere på det..

vores dreng på 4 er også en små spiser stadig og var det da han også fik flaske og som 4 lærte først der at spise kød men stadig lidt men han gør det og vi roser og roser og vi snakkede meget med SP på det tidspunkt omkring hvordan og hvorledes og hun har altid rost ham han var en sund og rask dreng der bare små spiste og selv DP var vi tæt i kontakt med ang mad for hun måtte heller ikke presse ham hang mad osv. IS I MAVEN

Anmeld

17. juni 2014

Trekløver(:

missehxx skriver:

Er der andre end mig der har et småtspisende flaskebarn.. hvis Marius selv får lov at bestemme og jeg slet ikke presser ham, vil han kun spise 70-100 ml pr måltid... Jeg synes det er super frustrerende.. Derudover skal det siges at dt måltid ofte varer helt op til en halv time . Jeg har 1 gang oplevet at få 135 ml i ham, men kun den ene gang. Det gør ingen forskel om der går 1 time mellem måltiderne eller der går 5. Han virker ikke mere sulten af den grund. Det stresser mig at han skal nå sin døgnmængde 1/6 af hans vægt, for dem stiger jo hele tiden, men det gør hans appetit jo ikke..

Min datter var også småt spisene, da hun kun fik flaske. Da jeg ammede, ammede jeg hende hver time, og hun kunne ligge længe og spise, men da amningen efter 3 måneder ikke fungerede, så gik vi over til flaske, og den var ikke så spændende, så det var hver 3-4 time hun spiste 100 ml.

Så længe sit barn er i trivsel og er frisk og glad er der ingen problemer overhovedet

Anmeld

17. juni 2014

Clisolka

missehxx skriver:

Det bedste du kan gøre er, at lade være med at kigge på ml. og timer. Det er én af ulemperne ved flasker 

Det vil stresse både dig og ham, at han ikke spiser ret meget. 

Så længe han tager det på som han skal og stortrives  De små har perioder, hvor de slet ikke vil spise ret meget - især i forbindelse med tænder, sygdom, tigerspring osv. Jeg har også en 9 mrd. dreng som absolut er småtspisende, og altid har været det - imens min store pige propper munden med alt hun kan få ned, for derefter 30 min senere at spørge om mere mad  Det har frustreret mig rigtig meget, men jeg lærte ikke at kigge på ml og timer, og lod ham selv melde sig. 

Anmeld

17. juni 2014

Matuk

Så længe han trives og tager på, skal du bare slappe af og ikke tænke så meget over det. 

Jeg ammede de første 3 måneder og når man ammer har man jo slet ingen kontrol over mængden de spiser. Det kan man bare se om baby trives. Og det er jo det vigtigste. :-)

Anmeld

17. juni 2014

Rødhætte

missehxx skriver:

Kan tydeligt følge dig. Stod i samme situation da min søn var helt lille. Ved det er svært at slappe af, men prøv! Min dreng er i dag 3 år og har en fint og sundt helbred - trods han ikke spiste han "skulle" da han var lille 

Anmeld

26. august 2014

mchip

Hvordan går det med din søn nu? Kan sagtens følge dig, har i øjeblikket barn nr 2 som er småtspisende. Med den første var det kritisk, men med ham her er der noget mere at gøre godt med. Vi bød konstant vores datter mad/flaske da hun var mindre og ofte blev hun ked af det bare vi satte hende ved bordet. Jeg græd ofte når hun sov og var meget angst for at hun fejlede noget. I dag er hun 3,5 år og trives rigtig fint. Hun er slank, men glad.. Min søn er nu snart 6 mdr og har heller aldrig spist og drukket det han skulle, har sågar haft perioder hvor han intet tog på flasken hele dagen og kun drak om natten. Nu får han skemad og gider ikke flasken mere uanset hvor sulten han er, kun om natten. Men han får mme i kop i stedet og selvom det stadig er for lidt, så er det bedre end vand. Han får så budt vand imellem måltiderne. Nogle dage nægter han skemaden og drikker kun lidt mme, men han er stadig glad og sover godt. Han har også lige fået tænder og bider i alt. Det gør ikke ondt på ham, tror mere det er en refleks. Min datter nægtede mme fra hun var 7 mdr og tog ikke på i 3 mdr, så vil anbefale dig af bitter erfaring at give mme på kop når du når til opstart af skemad, når din søn ikke er så begejstret for flasken. Og så vand imellem måltiderne så du sikrer ham nok væske. For min dreng og min datter døjer med hård mave til trods for sveskemos da de ikke drikker nok, og det tager også appetitten

Anmeld

26. august 2014

missehxx

Jamen altså det går okay �� han er stadig meget småtspisende, men han trives i bedste velgående og tager super flot på, så det er bare dejligt. 

Han bliver jo snart 4 måneder og jeg glæder mig helt vildt til at regnskab starte op på noget grød så han forhåbentlig kan få lidt mere i maven �� vil helt klart huske på at give han MME på kop i stedet for vand. Når du gør det, giver du det så bare koldt eller hvad gør du?

Men ja. Man bekymrer sig bare helt vildt når de ikke vil spise, og jeg har også været super angst for om han mon fejlede noget, men dem som følger ham på Ouh, siger at han er super fin, så det prøver jeg at stole på de dage hvor det hele bare er noget møg og drengen slet ikke spiser.. ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.