Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Maja_4000 skriver: Hej piger Jeg er blevet mor til en dejlig dreng i fredags Min store pige blev ikke ammet (opgav efter et par uger) men denne gang går det meget bedre.Mit 'problem' er at jeg ligesom har alt for meget mælk.. Jeg overvejede om jeg kunne pumpe lidt ud (har ingen pumpe, så det ville blive ved håndkraft ) men vil det ikke bare sætte produktionen i vejret? føler mig sgu som Linse Desuden spiser han nærmest hele natten.. Har lidt indtryk af at han bare bruger mig som sut, for SÅ meget kan han vel ikke have i maven? Håber I vil hjælpe
Hej piger Jeg er blevet mor til en dejlig dreng i fredags Min store pige blev ikke ammet (opgav efter et par uger) men denne gang går det meget bedre.Mit 'problem' er at jeg ligesom har alt for meget mælk.. Jeg overvejede om jeg kunne pumpe lidt ud (har ingen pumpe, så det ville blive ved håndkraft ) men vil det ikke bare sætte produktionen i vejret? føler mig sgu som Linse Desuden spiser han nærmest hele natten.. Har lidt indtryk af at han bare bruger mig som sut, for SÅ meget kan han vel ikke have i maven? Håber I vil hjælpe
jeg havde det på samme måde da jeg havde fået min søn, men det kom på plads i løbet af en måneds tid...
Han er ikk engang en uge gammel, så ro på mængden skal lige tilpasses, om en uge eller 2 er de sikkert faldet lidt på plads men hvis de er så spændte at han ikke kan få ordenligt fat, så masser brystet lidt så det begynder at løbe og lige tager det værste tryk. Udmalkning risikerer, som du selv siger, at sætte produktionen endnu højere op.
Min dreng var 5 dage før mælken løb rigtig til og jeg havde seriøst kanonkugler! Og det gjorde ondt ondt ondt Men det varede ik engang en uge, så var de hvor de skulle være.
Stort tillykke med familieforøgelsen.
Jeg vil gerne lige anbefale Facebook-gruppen "Ammenet", hvor en masse søde kvinder står klar til at hjælpe. Det er mit indtryk at de har reddet rigtig mange amninger fra at gå galt.
(Jeg har ikke noget tilhørsforhold til gruppen andet end at jeg er glad for at være medlem.)
Edit: kan se længere oppe i tråden at denne gruppe allerede er blevet anbefalet. Beklager.
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver: Hvis det gør meget ondt kan du godt lige ta trykket ved at hånd malke men som du selv siger ska du ikke ta for meget for det opper produktionen.. Kan du ligge og amme? Det var virkelig guld værd, for i starten er natamningen ofte noget hyppig og den bedste måde at opretholde mælke niveauet på.. Bruger han sut? sutter han aktivt om natten eller er det bare et bab engang imellem?
Hvis det gør meget ondt kan du godt lige ta trykket ved at hånd malke men som du selv siger ska du ikke ta for meget for det opper produktionen.. Kan du ligge og amme? Det var virkelig guld værd, for i starten er natamningen ofte noget hyppig og den bedste måde at opretholde mælke niveauet på.. Bruger han sut? sutter han aktivt om natten eller er det bare et bab engang imellem?
Har ikke lige læst de andre svar, så måske det allerede er blevet nævnt mange gange.
Den høje mælkeproduktion er normal her i starten og i særdeleshed hvis han bruger din som "sut" om natten.
Mit råd for at gøre din amning til en endnu større succes er at når han er ammet godt af til nat, må han først få 3 timer efter igen. Og så igen efter 3 timer.
Vi have et døgn, vi levede på den måde og så var tigers dårlige vane brudt. Det er HÅRDT for han vil med garanti være ked af det.
Lad farmand tage ham imellem amningerne, så han ikke skal trøstes af dig som lugter af mor og mælk
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128