Tegn på fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Eftersom jeg er førstegangsfødende, så har jeg ikke helt styr på om det er fødslen, der så småt er ved at starte, eller om jeg  bare er begyndt at blive generet af graviditeten.

Er idag 41+0, og de sidste par dage har jeg oplevet nogle  sammentrækninger nede ved skambenet. Det har kun været sent om aftenen, og ikke varet mere end 20-30 minutter med få pauser. Desuden har min læn gjort enormt ondt, mere end tidligere. Men kun i perioder og altså ikke hele dagen.

Desuden har jeg de sidste 2-3 dage haft et enormt pres på min endetarm (undskyld at jeg er så direkte nu). Når jeg har skullet på toilettet - eller blot skulle slå en prut  - har det gjort enormt ondt, tænker at der er en sammenhæng mellem det at jeg har en bagudvendt livmoder og det? 

Idag har jeg så haft smerter hele dagen. Ikke konstant, men i perioder. Kan slet ikke have bukser på da det gør meget ondt. Det gør ondt fra navlen og nedad. Især lige 'under'  Og når det begynder at gøre ondt, så kan det gøre ondt i op til 30 min (konstant) og så kan jeg ikke stå op. Dog er smerterne ikke så voldsomme at jeg har lyst til at skrige, men det er enormt ubehageligt.  Og nogle gange bliver jeg lige nødt til at tage fast i gemalen, fordi det 'niver' så meget.

Kan det mon være tegn på at fødslen er ved at gå igang? Eller...? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

Sandratoft

Clgh skriver:

Eftersom jeg er førstegangsfødende, så har jeg ikke helt styr på om det er fødslen, der så småt er ved at starte, eller om jeg  bare er begyndt at blive generet af graviditeten.

Er idag 41+0, og de sidste par dage har jeg oplevet nogle  sammentrækninger nede ved skambenet. Det har kun været sent om aftenen, og ikke varet mere end 20-30 minutter med få pauser. Desuden har min læn gjort enormt ondt, mere end tidligere. Men kun i perioder og altså ikke hele dagen.

Desuden har jeg de sidste 2-3 dage haft et enormt pres på min endetarm (undskyld at jeg er så direkte nu). Når jeg har skullet på toilettet - eller blot skulle slå en prut  - har det gjort enormt ondt, tænker at der er en sammenhæng mellem det at jeg har en bagudvendt livmoder og det? 

Idag har jeg så haft smerter hele dagen. Ikke konstant, men i perioder. Kan slet ikke have bukser på da det gør meget ondt. Det gør ondt fra navlen og nedad. Især lige 'under'  Og når det begynder at gøre ondt, så kan det gøre ondt i op til 30 min (konstant) og så kan jeg ikke stå op. Dog er smerterne ikke så voldsomme at jeg har lyst til at skrige, men det er enormt ubehageligt.  Og nogle gange bliver jeg lige nødt til at tage fast i gemalen, fordi det 'niver' så meget.

Opper lige for dig, da jeg har det præcis lige som dig  

Anmeld

17. juni 2014

Trekløver(:

Clgh skriver:

Veer gør ikke ondt konstant, de varer omkring 1-1,5 minut, og så er der pause Tror det er hele din krop som er meget belastet af din øget vægt omkring maven, og det giver også ondt i lænden.

Din krop er nok i gang med at forberede sig på det hele, som forhåbentligt går løs om lidt, og dine sammentrækninger kan lyde som plukveer. Det er livmoderen der øver sig i de rigtige veer.

Sender en masse ve-støv til dig

Anmeld

17. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Sandratoft skriver:

Opper lige for dig, da jeg har det præcis lige som dig  

Håber godt nok snart at der sker noget så jeg slipper for igangsættelse! 

Min dejlige hund har leget varmepude hele dagen, fordi jeg er vågnet pga smerter med ca 20-30 minutters interval. Han droppede også at gå ud og tisse imorges fordi jeg havde så ondt. 

Her til morgen har der været tegnblødning og milde/medium ve-lignende smerter med 5-15 minutters mellemrum. Har siddet i badekaret i 2 timer for at lindre smerterne 

Min jordmoder tror snart at der sker noget. Håber virkelig at hun har ret. 

Skal ringe til hende igen når de ve-agtige smerter bliver regelmæssige og har 5 minutters interval. 

Er der sket mere med dig?  

Anmeld

17. juni 2014

Sandratoft

Clgh skriver:

Håber godt nok snart at der sker noget så jeg slipper for igangsættelse! 

Min dejlige hund har leget varmepude hele dagen, fordi jeg er vågnet pga smerter med ca 20-30 minutters interval. Han droppede også at gå ud og tisse imorges fordi jeg havde så ondt. 

Her til morgen har der været tegnblødning og milde/medium ve-lignende smerter med 5-15 minutters mellemrum. Har siddet i badekaret i 2 timer for at lindre smerterne 

Min jordmoder tror snart at der sker noget. Håber virkelig at hun har ret. 

Skal ringe til hende igen når de ve-agtige smerter bliver regelmæssige og har 5 minutters interval. 

Er der sket mere med dig?  

Hvor SPÆNDENDE!

Nej nej ingen regelmæssige noget som helst Glæder mig til at høre en opdatering fra dig og baby, og er så misundelig over at du snart er på den anden side

Anmeld

17. juni 2014

Frk. Petersen

Clgh skriver:

Det lyder som om dine opstartsveer er ved at tage til.. så du går da helt sikkert snart i fødsel Du kan godt allerede være åbnet lidt og din livmoderhals kan også være forsvundet lidt.. men iiih hvor spændende altså!! held og lykke fremover

Anmeld

17. juni 2014

BigHope13

Tænker umiddelbart at din krop er så belastet efterhånden , og måske du har nogle nerver der bliver klemt pga graviditeten at du får så ondt ., håber snart det får en ende . Både så du kan få kroppen i orden igen, men så sandelig også at få guldet ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.