Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
8 svar
1 synes godt om
16. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg skal ikke giftes endnu, men er alligevel kommet til at tænke på noget.
Jeg vil gerne at min bryllupsfest bliver for familie og de nærmeste venner. Men ved min kæreste nok har en nogle venner som han gerne vil have med som jeg tænker ikke skal med og sådan er det også med nogle af mine venner og måske også noget familie lidt længere ude. Så jeg tænker lidt om man efter kirken kunne invitere de her venner med til et stykke kage og lidt a drikke og de så tager af sted lidt før vi andre går til bords. Hvis vi nu fx skal spise kl. 18 så tager de afsted 17-17.30.

Kan man det eller er det helt forkert? Jeg selv har ikke lyst til at holde en større reception om eftermiddag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

MetteS81

Den er lidt svær, men kunne I ikke bare holde reception lige før selve middagen? Altså samme sted, mener jeg. I invitationen til dem der kun skal med til reception (med kage og lidt at drikke) kan der jo stå at det er fra kl. ? til fx kl. 17 og i invitationen til de andre gæster kan der stå fra kl. ? og at der derefter er reception og så middag kl. 18. Måske er der et lokale ved siden af middagslokalet der kan bruges...det behøver ikke være et stort arrangement, men bare med lidt kage og et glas bobler fx 

Anmeld

16. juni 2014

Sara-t

Vil sige det kommer helt an på hvor gode venner det er? Er det nogen han eller du har meget sammen med, ville jeg måske ikke selv bryde mig om at få sådan en invitation.. Men det kommer an på situationen

Anmeld

16. juni 2014

Anonym trådstarter

Af hans venner er det nogle som han var meget gode venner med da han var yngre og der så han dem tit, nu kan der gå måneder i mellem. Det af min familie der skulle med ville blive mine forældres søskende

Anmeld

16. juni 2014

Mettefpigen

Jeg ville personligt selv kun holde festen for dem som jeg vil have med :-) ikke reception for dem som man ikke vil have med ;-)

Anmeld

16. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg vil gerne at min bryllupsfest bliver for familie og de nærmeste venner. Men ved min kæreste nok har en nogle venner som han gerne vil have med som jeg tænker ikke skal med og sådan er det også med nogle af mine venner og måske også noget familie lidt længere ude. Så jeg tænker lidt om man efter kirken kunne invitere de her venner med til et stykke kage og lidt a drikke og de så tager af sted lidt før vi andre går til bords. Hvis vi nu fx skal spise kl. 18 så tager de afsted 17-17.30.

Kan man det eller er det helt forkert? Jeg selv har ikke lyst til at holde en større reception om eftermiddag.

Det har jeg da været - med til reception, men ikke inviteret til middag og festen 

Så det kan man da, hvis det føles mest rigtigt. Man bestemmer jo selv 

Anmeld

16. juni 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Vi holdt reception efter kirken med sandwich, bryllupskage og champagne for ca. 175 gæster, og så holdt vi "lille " bryllupsfest om aftenen for 65. Det synes vi fungerede perfekt :-)

Anmeld

16. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er selv blevet inviteret til bryllup til reception, hvor andre også er inviteret til middag senere. De gør det pga økonomiske grunde. Jeg er selv lidt ked af det og ville da ønske jeg skulle med. Men jeg kan samtidig godt se det fra deres synspunkt at de må spare et sted. I deres sted havde jeg valgt kun at holde receptionen men så gjort lidt mere ud af den måske.

i jeres tilfælde ville jeg overveje om disse venner er så tætte at de skal med, eller om det stadig ville blive en uforglemmelig dag Uden dem. Jeg ville fx lade min mand få flere af hans venner med fordi jeg ved han gerne vil og føler sig tætte med flere end jeg gør. 

Men det er jo helt op til jer!! En bryllupsdag er ikke bare en bryllupsdag det er JERES bryllupsdag. Den dag skal handle om jer og ikke om at gøre andre tilfredse!!!! Det er vigtigt at I husker det. Føler I at det er den bedste løsning så skal i self gøre det.

det lyder som om at I har noget tid til at planlægge det. Så brug tid på at tænke over det. 

Anmeld

16. juni 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. det har ikke noget med økonomi at gør, men fordi jeg har det bedst med at være midtpunkt når der ikke er for mange mennesker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.