Problemer med gammelt kejsersnit ar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
1 svar
0 synes godt om
16. juni 2014

Maja!

Hej de damer.. 

Vil høre om der er nogle af jer der har haft samme oplevelse..

jeg var ved jordmoder i torsdags (uge 34+) og jeg har på det sidste haft nogle smerter i aret fra det akutte kejsersnit jeg fik for snart 3 år siden ved min datters fødsel.. Men havde tænkt at det nok var normalt når aret skulle give sig så meget.. Jeg forklare smerterne for min jordmoder, hun mærker på aret da hun skønner baby, og ringer så til sygehuset, mit ar virker åbenbart ikke specielt tykt og de smerter jeg beskriver er åbenbart ikke normale.. 

Min jordmoder (den samme som jeg havde med min datter) og jeg har arbejdet på at jeg kunne føde selv denne gang og havde plan om igangsættelse osv. Men i torsdags sagde hun jeg skulle forberede mig på at det nok blev kejsersnit da de ikke tager chancer med et ar der er i risiko for at sprænge..

har tid på onsdag til scanning og lægesamtale på sygehuset, men vil høre om der er andre der har oplevet lignede? 

Beklager det blev så langt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Christine

Maja! skriver:

Hej de damer.. 

Vil høre om der er nogle af jer der har haft samme oplevelse..

jeg var ved jordmoder i torsdags (uge 34+) og jeg har på det sidste haft nogle smerter i aret fra det akutte kejsersnit jeg fik for snart 3 år siden ved min datters fødsel.. Men havde tænkt at det nok var normalt når aret skulle give sig så meget.. Jeg forklare smerterne for min jordmoder, hun mærker på aret da hun skønner baby, og ringer så til sygehuset, mit ar virker åbenbart ikke specielt tykt og de smerter jeg beskriver er åbenbart ikke normale.. 

Min jordmoder (den samme som jeg havde med min datter) og jeg har arbejdet på at jeg kunne føde selv denne gang og havde plan om igangsættelse osv. Men i torsdags sagde hun jeg skulle forberede mig på at det nok blev kejsersnit da de ikke tager chancer med et ar der er i risiko for at sprænge..

har tid på onsdag til scanning og lægesamtale på sygehuset, men vil høre om der er andre der har oplevet lignede? 

Beklager det blev så langt  

Jeg har fået ks to gange. Under 2. graviditet havde jeg lidt smerter omkring arret, men jeg tror faktisk ikke de var i selve arret og det var ikke grunden til at jeg ikke fødte selv. Har fået at vide at jeg selv må vælge her 3. gang.

Sagde jm at det er skidt at arret ikke er så tykt?

Jeg tror også det handler lidt om hvor man føder, fordi de måske har lidt forskellig tilgang. Men som regel er der kortere til et ks når man én gang har prøvet det.

Kan desværre ikke sige så meget andet end at jeg ikke helt ville udelukke muligheden for at føde endnu, men det kommer nok meget an på hvad lægen siger. Noget andet er at hvis man går i fødsel og så bliver overvåget er der jo stadig ikke så langt til aks fordi de jo ikke tør tage chancer.

Håber på det bedste for dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.