Hvor meget legetøj og lagner? (0-6 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

963 visninger
6 svar
2 synes godt om
15. juni 2014

mortilsilke

Jeg vil gerne have købt nogle ting ind til inden hun kommer ud, sådan at jeg ikke behøver stresse de første måneder fordi jeg mangler..
Lige pt har jeg et legetæppe (med legetøj på) en rangle og en hulens masse bamser.. Hvilket andet legetøj bruger baby??
Og så er jeg SÅ forvirret.. Hvor mange lagner findes der lige? Både til lift, barnevogn og tremmeseng? Og så et vådlagen eller hvad det hedder?

Hvor meget legetøj havde i? Og hvor mange lagner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

AnthonsMor

VenterVanessa skriver:

Jeg vil gerne have købt nogle ting ind til inden hun kommer ud, sådan at jeg ikke behøver stresse de første måneder fordi jeg mangler..
Lige pt har en et legetæppe (med legetøj på) en rangle og en hulens masse bamser.. Hvilket andet legetøj bruger baby??
Og så er jeg SÅ forvirret.. Hvor mange lagner findes der lige? Både til lift, barnevogn og tremmeseng? Og så et vådlagen eller hvad det hedder?

Vi havde en del af de små larmeting til min søn, og ting han kunne kigge på når han lå på maven (næsten altid)

Og mht. lagner, vi brugte i liften, som så stod i tremmesengen, så i starten havde vi kun til liften.. Da han så voksede ud af den skulle vi ikke købe nye af dem længere og købte i stedet til sengen og barnevognsmadrassen

Har ALDRIG brugt eller haft brug for et vådliggerlagen, han har kun haft 1-3 uheld indtil nu, om natten, og der taler vi "kun" tis, og han er 15 måneder - så her er det slet ikke nødvendigt

Anmeld

15. juni 2014

mortilsilke

AnthonsMor skriver:

Vi havde en del af de små larmeting til min søn, og ting han kunne kigge på når han lå på maven (næsten altid)

Og mht. lagner, vi brugte i liften, som så stod i tremmesengen, så i starten havde vi kun til liften.. Da han så voksede ud af den skulle vi ikke købe nye af dem længere og købte i stedet til sengen og barnevognsmadrassen

Har ALDRIG brugt eller haft brug for et vådliggerlagen, han har kun haft 1-3 uheld indtil nu, om natten, og der taler vi "kun" tis, og han er 15 måneder - så her er det slet ikke nødvendigt

Vi har også tænkt os at bruge liften både i barnevogn og i tremmesengen, så tænkte at vi vil bare skal have lagner til den?
Jeg har faktisk aldrig hørt om et vådligger lagen, og så var der en der kiggede ekstremt dumt på mig da jeg spurgte hvad det var!

Anmeld

15. juni 2014

AnthonsMor

VenterVanessa skriver:

Vi har også tænkt os at bruge liften både i barnevogn og i tremmesengen, så tænkte at vi vil bare skal have lagner til den?
Jeg har faktisk aldrig hørt om et vådligger lagen, og så var der en der kiggede ekstremt dumt på mig da jeg spurgte hvad det var!

Ja så længe hun passer liften, så er det rigeligt - man kan hurtigt købe for meget i starten

Jamen et vådliggerlagen er jo for at forhindre at der kommer ting fra bleen ned i madrassen, og evt. ødelægge den, men som sagt har det aldrig været nødvendigt for min søn, så jeg har ikke haft købt et

Anmeld

15. juni 2014

TNBC

VenterVanessa skriver:

Lige pt har jeg et legetæppe (med legetøj på) en rangle og en hulens masse bamser.. Hvilket andet legetøj bruger baby??

Vi har beskyttelse omkring madressen, så hvis der sker uheld, hun tisser igennem(Har hun gjort i hendes moseskurv), eller gylper meget, så bliver madressen ikke våd. Meget smart. 
Vi har ikke rigtig haft noget legetøj(Udover storebrors) men en ting over kurven(En mobile, ligesom til barnevognen) er skøn.. 

Anmeld

15. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Af legetøj kan jeg ikke råde dig om endnu. Men evt noget der kan larme ved berøring. 

Vådlagen er i grunden ikke så nødvendigt. De fleste jeg har snakket med har de ikke haft uheld, så voldsomme. Desuden anbefales der at man skifter madrassen ud mellem hvert barn, så der bliver den jo så alligevel skiftet ud til en ren. Men ellers køb et der kan ligge der under det andet.

mht almindelige lagner kan du tænke på dit eget. Hvor mange har du egentlig brug for? Når man skifter så plejer man jo at vaske det forholdsvis hurtigt, så et par stykker kun.

Anmeld

15. juni 2014

Mother-love

Altså lidt rangler, et lille spejl og noget der kan knitre/ larme lidt. Så er det fint i starten

Vi købte 3 lagen til liften og 4 til barnevognen som også passede til tremmesengen.

Vi købte 3 til liften fordi Isabella gylpede oftes. Så vi skulle have så vi kunne skifte.

Vådliggerlagen. Det købte vi også imens jeg var gravid med Isabella men det er faktisk først nu hvor hun er 3 år vi bruger dem. Så de penge ville jeg spare

Men bare start med at købe til liften og så køb til sengen og barnevognen når i skal bruge dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.