:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
11 svar
17 synes godt om
14. juni 2014

Anonym trådstarter

Hvad synes i jeg skal gøre . Har mega meget kvamle spiser ikke noget drikker ikke noget . Har det så dårligt . Kaster næsten hele dagen op men der kommer ikke noget ud pga jeg næsten ikke spise noget har det så dårligt har prøvet alt mod kvamle der ikke noget der hjælper mig  Idag er jeg 6+4 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

Hvad synes i jeg skal gøre . Har mega meget kvamle spiser ikke noget drikker ikke noget . Har det så dårligt . Kaster næsten hele dagen op men der kommer ikke noget ud pga jeg næsten ikke spise noget har det så dårligt har prøvet alt mod kvamle der ikke noget der hjælper mig  Idag er jeg 6+4 

Føler virkelig med dig! Har lige været det samme igennem.. Jeg spiste ofte meget små mængder af eks yoghurt, toast brød og kiks. Husk det vigtigste er væske og gerne noget med sukker.. God bedring her fra!

Anmeld

14. juni 2014

Anonym trådstarter

Ej ja bare jeg kunne drikker eller spise noget hvor lang tid tog det for dig at det kom væk igen kvamlen tak for du føler med mig

Anmeld

14. juni 2014

JGeo

Anonym skriver:

Jeg havde det lige som dig..
Du er nød til at kontakte din læge på mandag..
Jeg ved godt der er lang tid til mandag, når man har det så skidt.
Du kan prøve at ringe til vagtlægen, men det er ikke sikkert de vil gøre noget..
Det kommer nok helt an på hvor mange dage det har stået på i træk.
Tror man skal have kastet op mange gange om dagen i 3-4 døgn før de begynder at gøre noget.
Det endte med jeg kom ind på sygehuset og fik væske 2 gange om ugen, og fik nogle lidt stærkere piller mod kvalme.
Disse piller gjorde jeg kunne holde noget i mig det meste af tiden.
Jeg er i dag 20+3, og har stadig mega meget kvalme og kaster op engang imellem, og tager stadig de piller af og til.

Håber sådan for dig det snart går over.

Anmeld

15. juni 2014

TbCp

Du skal drikke!

Det er simpelthen det vigtigste også selvom det er svært. I sær i den her varme.

Bare bitte små slurke af gangen, evt med sugerør. En lille tår. Vent 10 min. og så prøv igen.

Og ja så er det nok en god ide at snakke med lægen. 

Jeg har ikke selv lidt så meget af kvalme, men har alligevel erfaringer på området da min søn meget let bliver dehydreret især ved sygdom og opkast og det var det råd sygehuset gav os.

God bedring.

Anmeld

15. juni 2014

Mother-love

Jeg står selv i det helvede at jeg kaster op hele tiden og har det dårligt. Jeg købte seaband i Matas i onsdags. Og det har hjulpet lidt på det. Det har gjort jeg kan holde mere i mig nu.

Og så er mit råd at du drikker f.eks en masse saftevand eller juice med sukker i.
Og spiser ristet toastbrød.

Det er vigtigt du drikker og spiser hele tiden selv det er svært og selvom det kommer op igen. Men det er også bare bedre at du har noget at kaste op istedet for det bare er galle der kommer op.

Vandmelon er også godt for der er meget væske i.

Anmeld

15. juni 2014

Sunsmile

Anonym skriver:

Ring til lægen, da jeg oplevede det var jeg 9 uger (havde alm grim kvalme fra ca 7 uger) jeg blev henvist til mit fødested for at få akupunktur, men endte med at få 1, 5 l drop + B vitamin og lidt akupunktur og fik det bedre med det samme og 2-3 dage efter kunne jeg spise næsten normalt igen. Havde kun en lille smule kvalme de næste par uger bagefter og så var det væk.

Anmeld

15. juni 2014

Anonym trådstarter

Tak for hjælpen alle sammen jeg ligger på sygehuset og får væske . Og det hjælpe mig med at spise igen og drikke

Anmeld

15. juni 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

Ej ja bare jeg kunne drikker eller spise noget hvor lang tid tog det for dig at det kom væk igen kvamlen tak for du føler med mig

Jeg havde desværre så slem en kvalme at jeg måtte sygemeldes til uge 20. Kvalmen forsvandt først i uge 22..

Håber ikke du er lige så uheldig som mig

Anmeld

16. juni 2014

Sunsmile

Anonym skriver:

Tak for hjælpen alle sammen jeg ligger på sygehuset og får væske . Og det hjælpe mig med at spise igen og drikke

Godt at høre, håber du har fået det så meget bedre at du slipper for opkastninger og at du ka spise igen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.