5 mdr. vaccine og undersøgelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Klumpe-dumpe

Ja det var hvad Malucca blev udsat for i tirsdags

Der var både gode og mindre gode nyhed til undersøgelsen.

Malucca tog selve stikkende flot. Hun vrælede som en stukken gris, hvilke er RIGTIG GODT FTF har en tendens til at ha´en meget høj smerte-terskel og det har Malucca også haft indtil nu. På NEO græd hun ikke, når hun blev stukken. Da vi var indlagt på den alm. børneafd. skulle hun ha´taget en urinprøve, hvor de stak en laaaaannnngggg nål gennem maven og i blæren for at trække urin ud, det sagde hun heller ikke noget til. Så det er skønt at hun endelig kan mærke smerte. (Sjov ting at juble over

Sidst hun blev vejet den 2.6 vejede hun 4,5 kg, og nu vejer hun 5,5 kg, hvilke vil sige hun kun har taget 1 kg. på, på knap 2½ mdr. Lægen mente nu ikke der var grund til stor bekymring. Dengang målte hun 54 cm og i tirsdags målte hun 62½ cm, så hun har hvis brugt sin krudt på at skyde vejet, for lægen mente godt nok det var rigtig meget at hun var vokset med 8½ cm Som doktor Morten siger: Malucca er en lang slank model. og forsætter hun sådan her rammer hun ind i "normal" kurven når hun er omkring 1 år.

Til 3 mdr. vaccination fik hun 41 i feber, så jeg var meget nervøs for hvordan det ville gå denne her gang. Men kl. 23.00 havde hun 38.3 i feber, så jeg gav hende lidt panodil. Men øhh hold nu k**** prutten brækkede sig helt vildt af det. Men hun fik ikke yderlige feber

Min lægen mente nu det var ret forkastligt at lægenvagten sidst ikke ville se hende da jeg ringede og var meget bekymret over at hun fik så høj feber. Noget med det kunne gå ud over leukucytterne (staves? og mens???)

Men alt i alt er 5 mdr. vaccinitation og undersøgelsen til en UG baby

Trine som glæder sig til NS Aalborg pigerne og unger kommer på vistit i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Bondepigen

Men alt i alt er 5 mdr. vaccinitation og undersøgelsen til en UG baby
Dejligt at alt var som det skulle være... Hun har nok bare brugt krudtet på at vokse opad i stedet, som lægen siger. Jeg synes osse Emma er blevet så tynd om maven, men tror osse hun er blevet ret lang, så det er nok derfor. Vi kan jo ikke veje hende rigtigt. Men vi kan da se på hende, at hun stadig har gode æblekinder og elastikker om håndledene, så helt galt er det vist ikke.

Håber I alle får en hyggelig dag i morgen, men det gør I da helt sikkert.

Anmeld

15. august 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Dejligt at alt var som det skulle være... Hun har nok bare brugt krudtet på at vokse opad i stedet, som lægen siger. Jeg synes osse Emma er blevet så tynd om maven, men tror osse hun er blevet ret lang, så det er nok derfor. Vi kan jo ikke veje hende rigtigt. Men vi kan da se på hende, at hun stadig har gode æblekinder og elastikker om håndledene, så helt galt er det vist ikke.

Håber I alle får en hyggelig dag i morgen, men det gør I da helt sikkert.

Tarrrkkkk

jo jeg troede lige hun va blevet mor´s tykke baby men det er hun slet ikke, øv øv og ingen ævl-kinder eller elastikker her... Bare en lang slank model

Anmeld

16. august 2009

Bondepigen

malucca09 skriver:

Tarrrkkkk

jo jeg troede lige hun va blevet mor´s tykke baby men det er hun slet ikke, øv øv og ingen ævl-kinder eller elastikker her... Bare en lang slank model

Tror du det er nødvendig med æblekinder og elastikker, hun ser da sund, frisk og glad ud... den smukke lille Malucca lækkermås.

Anmeld

16. august 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Tror du det er nødvendig med æblekinder og elastikker, hun ser da sund, frisk og glad ud... den smukke lille Malucca lækkermås.

JO JO jO jO hun er skam også lækker -Lucca-lækker mås

Men altså lidt tyk måtte hun gerne være. Så jeg ikke behøvede at høre på alle de kommentar, om hvor lille hun er

Forøvrigt hvad pokker laver du oppe på det tidspunkt????

Du skulle jo ha´været her så. Så kunne jeg ha´sovet. og dig og Malucca kunne há sunget sammen. gaaabbbbb

Anmeld

16. august 2009

Bondepigen

malucca09 skriver:

JO JO jO jO hun er skam også lækker -Lucca-lækker mås

Men altså lidt tyk måtte hun gerne være. Så jeg ikke behøvede at høre på alle de kommentar, om hvor lille hun er

Forøvrigt hvad pokker laver du oppe på det tidspunkt????

Du skulle jo ha´været her så. Så kunne jeg ha´sovet. og dig og Malucca kunne há sunget sammen. gaaabbbbb

Emma vågnede og ville bare ikke sove igen (tror det er gipsen der generer hende indimellem), og så gad jeg ikke lige sove igen bagefter... Jeg var nemlig faldet i søvn sammen med Emma kl. 19.00..

Men jo så kunne jeg jo lige så godt have sunget lidt for Lucca lækkermåsen.

Anmeld

16. august 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Emma vågnede og ville bare ikke sove igen (tror det er gipsen der generer hende indimellem), og så gad jeg ikke lige sove igen bagefter... Jeg var nemlig faldet i søvn sammen med Emma kl. 19.00..

Men jo så kunne jeg jo lige så godt have sunget lidt for Lucca lækkermåsen.

Jamen søde, du behøvede skam ikke synge for hende. Men jeg er sikker på hun ligeså gerne ville synge for dig, som hun gjorde for mig.
Igår fandt hun ud af hun kunne synge i det høje C. En ren hjerne-skære lyd Hele dagen igår hørte jeg på den lyd. og gud hjælpme om hun så ikke også begyndte 3 gange i nat. Troede det var en røgalarm og derefter hendes apnøpalarm. Hun vækkede mig også med den lyd kl 7 imorges....

Så ingen energi her i dag. gaaaabbbbb.

Hmmm ja måske jeg skal gå i seng med lækkermås kl 19 i aften, nåh nej hun skal jo ha´sin nat-bajer ved 23 tiden.... (Glæder mig SÅ meget til den ikke er nødvendig mere

Anmeld

16. august 2009

Bondepigen

malucca09 skriver:

Jamen søde, du behøvede skam ikke synge for hende. Men jeg er sikker på hun ligeså gerne ville synge for dig, som hun gjorde for mig.
Igår fandt hun ud af hun kunne synge i det høje C. En ren hjerne-skære lyd Hele dagen igår hørte jeg på den lyd. og gud hjælpme om hun så ikke også begyndte 3 gange i nat. Troede det var en røgalarm og derefter hendes apnøpalarm. Hun vækkede mig også med den lyd kl 7 imorges....

Så ingen energi her i dag. gaaaabbbbb.

Hmmm ja måske jeg skal gå i seng med lækkermås kl 19 i aften, nåh nej hun skal jo ha´sin nat-bajer ved 23 tiden.... (Glæder mig SÅ meget til den ikke er nødvendig mere

Haha. Emma er begyndt at sige som et æsel helt vildt højt... og rigtig tit. Det er til at blive skør af...

Hvorfor skal hun egentlig have hendes godnat bajer....? Er det pga. hendes str., altså fordi hun skal have den for at vokse? Eller er det fordi hun ikke vil/kan undvære den?

Emma fik nemlig osse natbajer kl 23.00 hver aften indtil for et par mdr. siden, hvor jeg prøvede at give hende vand i stedet...efter aftale med SP. Hun mente nemlig at Emma ville begynde at spise mere om dagen, hvis vi droppede den, så det skulle prøves. Hun spiste nemlig ikke ret meget, ville nok hellere have flasken. Men hun tog fint vandet i stedet for, og lagde sig til at sove videre bagefter....

Anmeld

16. august 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Haha. Emma er begyndt at sige som et æsel helt vildt højt... og rigtig tit. Det er til at blive skør af...

Hvorfor skal hun egentlig have hendes godnat bajer....? Er det pga. hendes str., altså fordi hun skal have den for at vokse? Eller er det fordi hun ikke vil/kan undvære den?

Emma fik nemlig osse natbajer kl 23.00 hver aften indtil for et par mdr. siden, hvor jeg prøvede at give hende vand i stedet...efter aftale med SP. Hun mente nemlig at Emma ville begynde at spise mere om dagen, hvis vi droppede den, så det skulle prøves. Hun spiste nemlig ikke ret meget, ville nok hellere have flasken. Men hun tog fint vandet i stedet for, og lagde sig til at sove videre bagefter....

Div. sige at Emma stoppede med den da hun var ca 8 mdr?

Jeg mener Malucca stadig har brug for den. Hun har for første gang i dag spist 200ml. Men hun er jo nede på 4½ flaske, så jeg vil ikke cutte mere lige nu. Har jo fra tid til anden stadig en tør ble. Fx idag har hun fået:

kl. 07.00 50 ml
Kl. 11.00 200 ml
Kl. 15.00 190 ml
Kl. 19.00 70 ml

Hendes døgnmængde hedder jo faktisk 916 ml. Så hun mangler jo en del for at komme derop. Ved godt man ikke helt kan udrenge det når hun også får fast føde.

Mæææææhhhhhhh til Emma

Anmeld

17. august 2009

Bondepigen

malucca09 skriver:

Div. sige at Emma stoppede med den da hun var ca 8 mdr?

Jeg mener Malucca stadig har brug for den. Hun har for første gang i dag spist 200ml. Men hun er jo nede på 4½ flaske, så jeg vil ikke cutte mere lige nu. Har jo fra tid til anden stadig en tør ble. Fx idag har hun fået:

kl. 07.00 50 ml
Kl. 11.00 200 ml
Kl. 15.00 190 ml
Kl. 19.00 70 ml

Hendes døgnmængde hedder jo faktisk 916 ml. Så hun mangler jo en del for at komme derop. Ved godt man ikke helt kan udrenge det når hun også får fast føde.

Mæææææhhhhhhh til Emma

Ja Emma stoppede med den da hun var ca. 8 mdr.

Ok, det er da træls, at Malucca ikke får alt det mælk hun burde.... meeen man kan jo desværre ikke tvinge det i dem. Emma har ingen problemer med at få bleerne våde. 'Hun er en lille dranker. Hun drikker simpelthen som blev hun betalt for det, og tisser ligeså meget.

Hun får 500 ml. mælk ca. om dagen og masser af vand ved siden af....og så er der mælk i morgenmaden, som består af enten grød eller A38 med rugflakes og lidt frugt ved siden af..

Drikker Malucca af kop eller flaske? Emma drikker af kop, men det er ikke altid hun får drukket det hun skal af kop, og så giver jeg altså resten i flaske, for så vil hun gerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.