Krage/Skade dykker efter os..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
6 svar
6 synes godt om
13. juni 2014

mpr

Her til morgen er der en skade eller en krage (jeg har ikke helt styr på hvad der er hvad..) som larmer meget ude foran vores vindue den sidder på tagranden og skrapper, det er så hvad det er, men da min mand skal afsted til et møde i morges dykker den her fugl efter ham da han har sat sig på sin cykel og flyver kun få cm over hans hoved før den flyver op af igen.. Jeg ser det så ikke, men da han skal afsted på arbejde så går jeg lige med ned fra vores lejlighed for at se om den gør det igen, og der går noget tid men da han igen får sat sig på cyklen og kommer ud på pakerings pladsen flyver den direkte ned efter ham, igen uden at angribe men nok til at min mand bliver nervøs og den flyver op og ned over ham et øjeblik før den flyver tilbage op i tagranden.. Jeg tænker så nu, hvad kan vi gøre? Vi bor i lejelejlighed og jeg er ret utryg ved at den fugl kan finde på at dykke i og med der jo er mange børn herude og tænk nu hvis den rent faktisk angreb... Den dykkede også efter mig da jeg gik over med skralde posen... 

Skal jeg ringe til viceværten eller hvad gør man lige? Den larmer også ret meget og ja den sidder lige ud for vores soveværelses vindue så det er rigtig træls.. 

Tror måske der var en rede deroppe.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Chel92 skriver:

Her til morgen er der en skade eller en krage (jeg har ikke helt styr på hvad der er hvad..) som larmer meget ude foran vores vindue den sidder på tagranden og skrapper, det er så hvad det er, men da min mand skal afsted til et møde i morges dykker den her fugl efter ham da han har sat sig på sin cykel og flyver kun få cm over hans hoved før den flyver op af igen.. Jeg ser det så ikke, men da han skal afsted på arbejde så går jeg lige med ned fra vores lejlighed for at se om den gør det igen, og der går noget tid men da han igen får sat sig på cyklen og kommer ud på pakerings pladsen flyver den direkte ned efter ham, igen uden at angribe men nok til at min mand bliver nervøs og den flyver op og ned over ham et øjeblik før den flyver tilbage op i tagranden.. Jeg tænker så nu, hvad kan vi gøre? Vi bor i lejelejlighed og jeg er ret utryg ved at den fugl kan finde på at dykke i og med der jo er mange børn herude og tænk nu hvis den rent faktisk angreb... Den dykkede også efter mig da jeg gik over med skralde posen... 

Skal jeg ringe til viceværten eller hvad gør man lige? Den larmer også ret meget og ja den sidder lige ud for vores soveværelses vindue så det er rigtig træls.. 

Det kunne godt lyde som om den har en rede som den prøver at beskytte.

Jeg synes umiddelbart I skal ringe til viceværten, som så skal have fat i nogen der har forstand på sådan noget og kan flytte reden. - Det er jo også synd for fuglen at den skal blive så stresset når den tror dens rede er i fare hele tiden. 

Anmeld

14. juni 2014

o1Mutte

Chel92 skriver:

Skader er sort/hvide og krager er helt sorte  

Men udover det, så tror jeg også at den beskytter sine unger. Min farmor og farfar havde engang en skaderede i deres have. En dag så min farfar at der lå en halvstor unge på jorden tæt ved det træ reden var i.. Han gik derhen og tog den op, og få sek efter kom mor skade og hakkede ham i skallen.. Så hun var stadig i nærheden. Lidt vildt egentlig, at de går så langt for at beskytte deres unger..

Jeg havde nok kontaktet viceværten, eller måske nordjysk dyrredning ved hvad man skal gøre? 

Anmeld

14. juni 2014

MorTil4<3

Skader lever op til deres navn de gør meget skade og er nogen møgfugle!! flotte men iii trælse

vi har kæmpet meget med dem her da vores norske skovkat slet ikke kunne være nogen steder i fred for et par --
hvis han lå ude i solen og sov, så kunne de finde på at tage ham fra hver side og pille pelsen af ham til reden :/ og når de så var færdige med ham så hakkede de bare mere hårdt ...

men det var heldigvis sidste år, i år har vi stort set ikke set dem, kun duerne er lidt trælse, men slet ikke lige så slemme som skaderne

Anmeld

14. juni 2014

fo82

o1Mutte skriver:

Skader er sort/hvide og krager er helt sorte  

Men udover det, så tror jeg også at den beskytter sine unger. Min farmor og farfar havde engang en skaderede i deres have. En dag så min farfar at der lå en halvstor unge på jorden tæt ved det træ reden var i.. Han gik derhen og tog den op, og få sek efter kom mor skade og hakkede ham i skallen.. Så hun var stadig i nærheden. Lidt vildt egentlig, at de går så langt for at beskytte deres unger..

Jeg havde nok kontaktet viceværten, eller måske nordjysk dyrredning ved hvad man skal gøre? 

Ikke helt rigtigt - de helt sorte er ravne ;-) krager er grå og sorte :-)

mht hr mor skade - du havde da også skældt ud hvis en fremmed rendte med dit barn :-D men derfra og så til at bruge vold/hakke sikke da en hystademor :-D 

Anmeld

15. juni 2014

o1Mutte

fo82 skriver:

Ikke helt rigtigt - de helt sorte er ravne ;-) krager er grå og sorte :-)

mht hr mor skade - du havde da også skældt ud hvis en fremmed rendte med dit barn :-D men derfra og så til at bruge vold/hakke sikke da en hystademor :-D 

Ahh okay  

Ja, han ville jo bare hjælpe, men det fortrød han godt nok  

Anmeld

15. juni 2014

fo82

o1Mutte skriver:

Ahh okay  

Ja, han ville jo bare hjælpe, men det fortrød han godt nok  

Set i bagklogskabens lys - aldrig aldrig blande sig i andres børn folk eller fugl - det giver skrammer :-D :-P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.