Plukveer? (førstegangsfødende)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
6 svar
1 synes godt om
13. juni 2014

Vivienne

Hej piger,

Jeg tror at jeg oplevede mine første plukveer igår (22+0).

Havde været til svømmetræning i 2 timer inden, og da jeg kom hjem, kunne jeg mærke at min mave var utrolig hård, som en sten. Jeg havde ingen smerter...

Først troede jeg at det var pga. svømningen, men nu tror jeg at det er plukveer. Hvad tror I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

LEJ

Vivienne skriver:

Hej piger,

Havde været til svømmetræning i 2 timer inden, og da jeg kom hjem, kunne jeg mærke at min mave var utrolig hård, som en sten. Jeg havde ingen smerter...

Først troede jeg at det var pga. svømningen, men nu tror jeg at det er plukveer. Hvad tror I?

Det kunne sagtens lyde som plukveer. Mine startede også en dag jeg havde været til svømning. 

Anmeld

13. juni 2014

Mor til F

Vivienne skriver:

Hej piger,

Det kunne godt lyde som plukveer. 

Jeg oplevede den også selv fra ca 22+, men var i tvivl om,  hvad det var.

Ved læge us. 25+0, prøver lægen normalt, at mærke efter hvordan barnet ligger, men det kunne hun ikke.

Jeg havde nemlig plukveer, da jeg kom op og ligge på briksen.

Nu er der 5 uger til min prinsesse senest melder sin ankomst, og har kraftige plukveer dagligt - de gør nas

Mærker ikke så meget liv, pga at livmoderen er så hård og spændt - stort set hele tiden - øv.

Anmeld

13. juni 2014

Vivienne

BabyFreia skriver:

Det kunne godt lyde som plukveer. 

Jeg oplevede den også selv fra ca 22+, men var i tvivl om,  hvad det var.

Ved læge us. 25+0, prøver lægen normalt, at mærke efter hvordan barnet ligger, men det kunne hun ikke.

Jeg havde nemlig plukveer, da jeg kom op og ligge på briksen.

Nu er der 5 uger til min prinsesse senest melder sin ankomst, og har kraftige plukveer dagligt - de gør nas

Mærker ikke så meget liv, pga at livmoderen er så hård og spændt - stort set hele tiden - øv.

Mærker lægen udenpå maven, eller er der også gynækologisk undersøgelse?

Skal nemlig også til 25+ lægebesøg i næste uge...

Har nemlig hørt at det sku gøre ondt, men hos mig gjorde det ikke ondt og derfor var jeg i tvivl.

Held og lykke med det hele  Om 5 uger ser du din prinsesse

Anmeld

13. juni 2014

L&V

Vivienne skriver:

Har nemlig hørt at det sku gøre ondt, men hos mig gjorde det ikke ondt og derfor var jeg i tvivl.

Plukveer må IKKE gøre ondt, det kan ske de gøre det men så ska man være obs..

De mærker uden på

Anmeld

13. juni 2014

Mor til F

Vivienne skriver:

De mærker udenpå maven

Skal selv til jordemoder på tirsdag og vil nævne for hende,  at mine plukveer gør ondt.

Har talt med min læge omkring det og scannings jordemoder på sygehuset - er sygemeldt frem til barsel,  pga plukveerne og bækkenløsning. 

Anmeld

13. juni 2014

*Mor Til Albert*

Vivienne skriver:

Hej piger,

Tja? Det er svært at sige, men jeg tror også at det var plukveer. Dem har jeg vidst nok også lidt af. Jeg oplever også nogle gange at min mave bliver hård. Ingen smerter, bare hård. - Og så ved jeg at jeg liiiiiige skal ligge lidt ned. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.