Repsej skriver:
Hej.
Vi har en lille pige på lidt over 2 år som i snart 1 år har snakket og udviklet sit sprog.
Men nu er hun gået tilbage til babysprog og kalder sin mor mama, mig dada osv. Når vi spørger hende om noget er hendes eneste svar, det kan jeg ikke huske.
Hun leder efter ordene kan man se og det der tidligere var nemt for hende at sige er nu mere end svært.
Hun er den næst ældste hos sin dp og hende lige efter hende er kun 2 mdr yngre og hun snakker også det bedste hun kan.
Men vores lille prinsesse er altså gået helt i stå og er ikke bare gået 1 skridt tilbage men mindst 2-3 skridt tilbage.
Er der nogen der har oplevet det samme?
Er der sket noget i hendes liv som kan have påvirket hende negativt? En enkelt voldsom hændelse, eller noget længerevarende?
Hvis små børn f.eks oplever en chokerende oplevelse (tilskuer til et biluheld, vælte kogt vand ud over sig, kan være alt muligt) kan sproget stagnere eller i nogle tilfælde helt forsvinde.
Jeg siger ikke at jeres datter har været udsat for en traumatisk oplevelse, men det lyder som noget der skal tages seriøst når hendes sprog går SÅ meget tilbage.
Hvordan er hendes humør ellers? Hvad siger DP, har hun bemærket noget usædvanligt udover sproget? Nogle forandringer i adfærd, humør?
Anmeld