knopper med små blærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.991 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. juni 2014

Kokosnødden

Min datter på tre år har de sidste par måneder haft tre små knopper på armen. De har ikke kløet og har ingen farve, så jeg har bare tænkt, at det har været modermærker undervejs. Men i dag er de røde og har små blærer i midten. Hun har haft skoldkopper, så det er ikke det. Er meget bekymret. Nogen der har oplevet lignende?  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
TinnasMor skriver:

Min datter på tre år har de sidste par måneder haft tre små knopper på armen. De har ikke kløet og har ingen farve, så jeg har bare tænkt, at det har været modermærker undervejs. Men i dag er de røde og har små blærer i midten. Hun har haft skoldkopper, så det er ikke det. Er meget bekymret. Nogen der har oplevet lignende?  

Spørg lægen 

Anmeld

12. juni 2014

NessaXenia

Det ku godt ligne skoldkopper, her er et billede til sammenligning da min datter havde det..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. juni 2014

Kokosnødden

Hun har haft skoldkopper sidste måned, så det er ikke det. Min kusine, der er læge, var forbi i dag, og hun havde aldrig set det før. Så jeg skal forbi egen læge i morgen og nok sendes videre til hudlæge. Tak for svar. 

Anmeld

12. juni 2014

Sujan

Mener også min datter havde sådan et par stykker sidste år.. Det gik bare væk igen efter noget tid
Nogen kaldte det vandvorter.

Anmeld

12. juni 2014

Kokosnødden

Det kunne godt ligne det Sujan! tak

Anmeld

12. juni 2014

--Line..

Mit gæt vil være vandvorter. De er helt ufarlige men skulle smitte meget.

Anmeld

12. juni 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hvis ikke det kan være skoldkopper, så gætter jeg på at det er vandvorter. Det kunne det godt ligne

Anmeld

12. juni 2014

Lullaby

Vandvorter. De smitter sindssygt meget og det kan tage laaang tid før de forsvinder. Izabella og Yazmin har nu haft deres i 1 1/2 år.
De må ikke komme i svømmehallen eller have dem blottet. Rigtig upraktisk.

Anmeld

12. juni 2014

Kokosnødden

Hun har haft dem i ca. tre måneder, men det er ikke før i dag, at de er blevet røde, hvorfor jeg blev bekymret. De blev dog hurtigt "normale" igen, så gætter på at det er solen, eller at hun har rørt ved dem. Der står ellers på sundhed.dk at "Faren for smitte mellem personer er lille, og der er derfor ingen begrænsninger for at gå i børnehave eller dagpleje." 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.