Kommende amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
10 svar
5 synes godt om
11. juni 2014

mortilsilke

Godaften 

Jeg skriver denne debat, da min storesøster og jeg kom i snak igår aftes omkring at jeg meget gerne vil amme, men hele mit mit liv har jeg haft ømme brystvorter. Jeg har aldrig kunne klare at folk bare rør ved dem. Min søster sagde så 'tror du at du kan amme når du altid har haft så ondt?'

Jeg ønsker virkelig at amme min lille pige, er der nogle af jer der har haft lign, at de altid har været ekstremt ømme, er der noget jeg kan gøre der kan "forberede" mine brystvorter på det?

Jeg vil helst ikke give op før jeg har prøvet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

Matuk

Ved desværre ikke om man kan gøre noget for at forberede dem. 

Men jeg brugte noget creme fra apoteket som hedder Lasinoh. Det hjalp rigtig meget. 

Du kan se det her http://www.webapoteket.dk/mor-og-barn/amning/lansinoh-brystvortecreme-p-214592

Anmeld

11. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

VenterVanessa skriver:

Godaften 

Jeg skriver denne debat, da min storesøster og jeg kom i snak igår aftes omkring at jeg meget gerne vil amme, men hele mit mit liv har jeg haft ømme brystvorter. Jeg har aldrig kunne klare at folk bare rør ved dem. Min søster sagde så 'tror du at du kan amme når du altid har haft så ondt?'

Jeg ønsker virkelig at amme min lille pige, er der nogle af jer der har haft lign, at de altid har været ekstremt ømme, er der noget jeg kan gøre der kan "forberede" mine brystvorter på det?

Man kan vidst få sådan nogle silikone nogle, som man har udenpå brystvorden. Tænker at det evt ville være en god idé for dig, hvis du ikke kan få det til at fungere normalt. 

Men  for at du får det til at fungere. 

Anmeld

11. juni 2014

anynom

VenterVanessa skriver:

Godaften 

Tror ikke du kan gøre noget for at forberede det andet end mentalt - amning kan være meget ubehageligt det første stykke tid, men hvis barnet sutter rigtigt, så går det over. 

Lansinoh salve og brystskaller er en stor fordel at have hjemme  

Noget af det vigtigste i forhold til amning er troen på at du og dit barn sagtens kan finde ud af det! 

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine niples skal også bare lades være i fred normalt! Men jeg ammede nu alligevel min dreng i 7mdr. Det er bare noget andet. Det føles lidt underligt i starten (klart når man ikk har prøvet det før) men baby har virkelig mange kræfter og suger igennem! De skal have hele brystvorten ind i munden, så suget ligger egentlig inde på det brune område og ikke ude på spidsen hvor man normalt er mest følsom. 

Ved ikke om det er til at forstå, haha 

Anmeld

11. juni 2014

Anonymo

Godaften 

Jeg håber det lykkedes for dig

Ja, jeg kendte til problemet og det har da også været ubehageligt for mig den første ammedag med sprukne brystvorter men med en super dygtig pige, men dagen efter da jeg havde brugt ammebrik om dagen og natten, var de healede og har i dag ikke længere problemet med ømme brystvorter. Min datter har hærdet dem godt og grundigt og elsker at amme hende 

Anmeld

11. juni 2014

Røverdatter

Hvis du kan holde den første tid ud så bliv endelig ved at amme. Lige pludselig mærker du det slet ikke mere. De bliver virkelig hærdet :-)

Anmeld

12. juni 2014

Mor til Ella

Røverdatter skriver:

Hvis du kan holde den første tid ud så bliv endelig ved at amme. Lige pludselig mærker du det slet ikke mere. De bliver virkelig hærdet :-)

På nogle måske

Det er bestemt ikke den erfaring jeg har

Anmeld

12. juni 2014

Røverdatter

Mor til Ella skriver:

På nogle måske

Det er bestemt ikke den erfaring jeg har

Nej det er selvfølgelig rigtigt at ikke alle får den fornemmelse.

Men de fleste kan - og hvis ikke kan det skyldes alt muligt andet. F.eks. kort tungebånd hos baby, forkert sutteteknik osv. Synes bare det er ærgerligt at rigtig mange i sundhedssystemet anbefaler mme før de overhovedet har tjekket op på hvorfor baby har ondt/mor har ondt/baby sutter forkert osv. Hov - det løb vist lidt af sporet her. Sorry.

Men ja - hvis amningen bliver ved at være byrde, bør man overveje at stoppe helt :-)

Anmeld

12. juni 2014

Røverdatter

VenterVanessa skriver:

Godaften 

Du kan eventuelt købe dig sådan en niple-puller i babysam. Den trækker brystvorten ud (hærder). Jeg brugte den i graviditeten fordi mine brystvorter var indadvendte. Og ja suttebrikkerne er også gode i starten. Jeg brugte dem de første to måneder :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.