Mærkelig episode i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.301 visninger
15 svar
41 synes godt om
11. juni 2014

Anonym trådstarter

Normalt er der ALTID en voksen fra børnenes stue indtil alle børn er hentet. Har haft børn i institutionen i 2 år, og det er aldrig sket der ikke var en af deres voksne. Andet giver jo heller ikke mening, det skal jo kunne fortælle om børnenes dag.

Da min kæreste går ud på legepladsen for at hente vores børn, kan han se at den eneste tilbage fra stuen er medhjælperen. Det er intet problem, hun er vildt dygtig og sød. Men inden han overhovedet når at tale med hende eller finde vores børn, kan han se hun går hjem. Så er der ingen tilbage fra børnenes stue!

En af pædegogerne skulle have haft fri sent, men er, som det ser ud, blevet afløst af en vikar i løbet af dagen, som vi overhovedet ikke har set før, og som ikke kunne sige noget om vores børn. Han snakkede med en af de voksne fra de andre stuer, som jo ikke kunne sige så meget andet end at der så vidt hun vidste i hvert fald ikke var sket noget negativt med vores børn i dag.

Dertil kommer, at begge børn rendte rundt med en lorteble. Jeg ved ikke hvor længe den lille havde haft den, men min kæreste sagde, at den store tydeligt havde rendt med den lorteble længe, for hendes bagdel var knaldrød, hun klagede over det gjorde ondt og ville have creme på.

Nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal.. Medhjælperen har også virket mere indelukket og mut på det seneste. Det er sådan man har fornemmelsen af der foregår et eller andet, og man ved ikke hvad - jeg er ellers med i forældrerådet. Altså der kan jo ske akutte ting, som gør der er ændringer i vagtplanen, men ingen vidste noget eller kunne informere os, og så det med bleen.

Ville i nævne det for dem i morgen? Er rimelig konfliktsky og er bange for de bliver sure, hvis vi bringer det op..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

esioul

Anonym skriver:

Normalt er der ALTID en voksen fra børnenes stue indtil alle børn er hentet. Har haft børn i institutionen i 2 år, og det er aldrig sket der ikke var en af deres voksne. Andet giver jo heller ikke mening, det skal jo kunne fortælle om børnenes dag.

Da min kæreste går ud på legepladsen for at hente vores børn, kan han se at den eneste tilbage fra stuen er medhjælperen. Det er intet problem, hun er vildt dygtig og sød. Men inden han overhovedet når at tale med hende eller finde vores børn, kan han se hun går hjem. Så er der ingen tilbage fra børnenes stue!

En af pædegogerne skulle have haft fri sent, men er, som det ser ud, blevet afløst af en vikar i løbet af dagen, som vi overhovedet ikke har set før, og som ikke kunne sige noget om vores børn. Han snakkede med en af de voksne fra de andre stuer, som jo ikke kunne sige så meget andet end at der så vidt hun vidste i hvert fald ikke var sket noget negativt med vores børn i dag.

Dertil kommer, at begge børn rendte rundt med en lorteble. Jeg ved ikke hvor længe den lille havde haft den, men min kæreste sagde, at den store tydeligt havde rendt med den lorteble længe, for hendes bagdel var knaldrød, hun klagede over det gjorde ondt og ville have creme på.

Nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal.. Medhjælperen har også virket mere indelukket og mut på det seneste. Det er sådan man har fornemmelsen af der foregår et eller andet, og man ved ikke hvad - jeg er ellers med i forældrerådet. Altså der kan jo ske akutte ting, som gør der er ændringer i vagtplanen, men ingen vidste noget eller kunne informere os, og så det med bleen.

Ville i nævne det for dem i morgen? Er rimelig konfliktsky og er bange for de bliver sure, hvis vi bringer det op..

Kan godt se det er rigtig øv.

Tror ikke jeg vil nævne noget, når det ikke er sket gentagne gange det med bleen.

Som du selv nævner kan der ske akutte ting. Det var godt der trods alt var kaldt en ind for hende der manglede

Anmeld

11. juni 2014

Mumto3

Du skriver det er sket en gang på to år. Så ville jeg ikke nævne det.

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Kan godt se det er rigtig øv.

Tror ikke jeg vil nævne noget, når det ikke er sket gentagne gange det med bleen.

Som du selv nævner kan der ske akutte ting. Det var godt der trods alt var kaldt en ind for hende der manglede

Det kan godt ske du har ret.. Og vi har ikke noget problem med institutionen ellers, det er et rart sted.

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Du skriver det er sket en gang på to år. Så ville jeg ikke nævne det.

Okay Det kan godt ske du har ret - Jeg har ikke lige prøvet den slags før, så jeg var i tvivl om hvordan/om jeg skulle reagere

Anmeld

11. juni 2014

dola

Anonym skriver:

Tja under alle omstændigheder er rød røv efter en "langtids-lorteble" ikke ok, ville nævne det i morgen, det er absolut ikke ok.
Hvis "kaoset" med personalet fortsætter ville jeg tale med en af pædagogerne om det og sige det gør dig utryg!

Ved de har mange ting at se til men alligevel det skader ikke at spørge og sige til eller fra...

Anmeld

11. juni 2014

LinLin

I min institution er der i hvert fald ikke en pædagog fra hver stue indtil alle børn er hentet! Det er altså ikke et must... Hvis der er en vigtig besked til nogle forældre kan man enten ringe til dem eller lade en fra de andre stuer videregive den. Ellers kan det nok vente til næste dag

Nye vikarer skal jo starte på et eller andet tidspunkt. Det blev så i dag.

Mht ble - så nej, det er ikke ok. Men det kan ske! Og specielt når man er udenfor er det ikke altid så nemt at lugte ....

Iøvrigt har I ikke krav på at få at vide hvorfor en bestemt pæd/medhj er der; det kan jo være ret privat hvorfor man er fraværende.

Anmeld

11. juni 2014

Clisolka

Jeg ville ikke nævne det - der kunne jo være opstået et akut problem, og som LinLin skriver, så skal vikarer jo starte et sted  I min datters gamle børnehave var det hverdagsting - og var der noget vigtigt, skulle vi jo nok få besked af en anden pædagog  

Da min datter startede i vuggestue fik hun rød numse dagligt pga. de daaajlige bleer ikke blev skiftet hurtigt nok, når hun havde lavet noget. Vi tog en snak med dem, så blev de opmærksom på det. 

Anmeld

11. juni 2014

tarkoflen

I vores vuggestue er der bestemt ikke altid en fra stuen når vi henter, men hvis der er vigtige informationer så bliver de naturligvis givet videre til det personale der er til lukketid! Synes det er ualmindelig flot at det kun er sket en gang på 2 år at der ikke har været en fra jeres stue

Med hensyn til lortebleen så ville jeg nævne det, men det andet ville jeg på ingen måde klage over

Anmeld

11. juni 2014

FruK

Hos os er der heller ikke altid en fra stuen, når vi henter. Jeg regner med, at de nok skal sørge for, at vi får besked, hvis der er sket noget vigtigt.

Mht bleen så ville jeg nok lige nævne det for dem. Pædagogerne hos os bliver ikke sure over at få sådan noget at vide - på en pæn måde.

Selvfølgelig er det ikke i orden, at de render rundt med lorteble. Men det lyder som om de har været ekstra pressede den dag - og så er det jo eneste gang på to år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.