Sygeplejestudiet som fjernstudie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
2 svar
1 synes godt om
11. juni 2014

Hønsemor

Er der mon en herinde på Baby.dk der har eller er ved at læse til sygeplejerske på fjernstudie? Og som har lyst til at dele både positive og negative ting ved det?

Jeg er kun ved at læse til SSH, så mangler lige noget af den og så assistenten, så har tid endnu til at overveje mine muligheder. Men har altid sagt at jeg ikke ville læse et studie på SU. Men nu er mine øjne blevet åbnet op for denne mulighed og det giver mig nogen muligheder for at have et job i hverdagen og stadig have en god økonomi til at kunne leve for sammen med mine børn og mand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

twinny

Nu kan jeg ikke fortælle om sygepleje. Men jeg går på lærer fjernstudie. Vi er i skole max. 3 gange om måneden. Det kræver selvdisiplin og hvis du først kommer bagud er det hårdt. Og der kan være lidt problemer med vejledningen af forskellige ting og få info i tide.

Men jeg ville aldrig vælge et normalt studie igen. Jeg arbejder ikke ved siden af, men det giver mig super meget tid med mine børn. Jeg kan aflevere sent og hente tidligt. Og tage en fridag, når det passer mig og drengene. Så skal jeg bare planlægge min tid anderledes. Det er helt sikkert en bonus.  Jeg har heller ikke brug for det sociale i skolen, men for nogen er det et minus. Da man ikke kender dem på sit hold. Men for mig gør det ingenting.

På mit studie skal man have rimelig meget styr på sin computer og hvordan nogle forskellige programmer fungerer og fronter. Vi har mange fremlæggelser via sceencast.

Anmeld

11. juni 2014

Hønsemor

twinny skriver:

Nu kan jeg ikke fortælle om sygepleje. Men jeg går på lærer fjernstudie. Vi er i skole max. 3 gange om måneden. Det kræver selvdisiplin og hvis du først kommer bagud er det hårdt. Og der kan være lidt problemer med vejledningen af forskellige ting og få info i tide.

Men jeg ville aldrig vælge et normalt studie igen. Jeg arbejder ikke ved siden af, men det giver mig super meget tid med mine børn. Jeg kan aflevere sent og hente tidligt. Og tage en fridag, når det passer mig og drengene. Så skal jeg bare planlægge min tid anderledes. Det er helt sikkert en bonus.  Jeg har heller ikke brug for det sociale i skolen, men for nogen er det et minus. Da man ikke kender dem på sit hold. Men for mig gør det ingenting.

På mit studie skal man have rimelig meget styr på sin computer og hvordan nogle forskellige programmer fungerer og fronter. Vi har mange fremlæggelser via sceencast.

Kender flere der læser andre fag, og de nævner også det med problemer om info i tide..

Jeg kommer ikke til at mangle det sociale, da jeg ønsker at arbejde ved siden af studiet evt. bare deltid, så vi kan få lidt flere penge til den tid

Ville også ønske at få mere tid med børnene, men må indrømme at lidt flere penge ville gavne dem mere i den anden ende, da vi i forvejen har meget tid sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.