Kay skriver:
jeg søger denne hækleopskrift på dansk 
http://www.creativejewishmom.com/2012/06/simple-filet-crochet-starburst-square-pattern.html
er nybegynder (startede for 1½ uge siden) og det der med det engelske "magter" jeg ik lige at kaste mig ud i endnu 
Her er en super enkel, men ganske dejlige filet hækling / bedstemor firkantet stjerne brast, med lige nok detaljer til at gøre det interessant, men alligevel enkle nok til crocheters på alle niveauer til at trække ud. Og da der ikke er nogen farve ændringer, der betyder meget færre ender til at væve i!
Jeg blev inspireret af den smukke tæppe, jeg så her , der blev købt som et sæt fra en dansk garn selskab Garn Freak . Jeg er så taknemmelig for dem for deres utroligt smukke alligevel enkel idé, og for den inspiration til sidst at gøre det hæklede tæppe jeg har drømt om, men bare ikke kunne beslutte, hvilket mønster at gå med! Og det sjove er, at pladserne er knyttet ved at hækle dem sammen, først med en række enkelt hæklet og derefter en hævet række af dobbelt hæklet, enkel og virkelig unik!
Simple Fillet Hæklet Stjerne brast Square Mønster:
Amerikansk hækles Terminologi (i modsætning til British terminologi, som er helt anderledes!)
Kæde 4, sammen med kædemaske
Rnd 1 : Alle sømme er arbejdet ind i midten af løkken. 3 lm, 2 st, 3 lm, 3 fm, 3 lm, 3 fm, Ch3, 3 DC Ch3 og deltag i toppen af første Ch3 med en slip søm.
Rnd 2: Ch3, springe det næste fm og fm i den sidste fm i gruppen fra rnd 1 I hjørnet plads:. 2dc, Ch3, 2dc. DC i næste fm, spring over en DC og fm i næste fm. Gentag rundt og slutte med kædemaske først Ch3 af omg.
Rnd 3: Ch3, DC i næste 3 DC. I hjørnet plads: 2dc, Ch3, 2dc. DC i næste 3DC, Ch1, DC i de næste 3 DC. I hjørnet plads: 2dc, Ch3, 2dc. Gentag rundt og slutte med kædemaske først Ch3 af omg.
Runde 4: Ch3, DC i næste 5DC. I hjørnet plads: 2dc, Ch3, 2dc. DC i næste 5DC, Ch1, DC i de næste 5 DC. I hjørnet plads: 2dc, Ch3, 2dc. Gentag rundt og slutte med kædemaske først Ch3 af omg.
Runde 5: Ch3, DC i næste 7DC. I hjørnet plads: 2dc, Ch3, 2dc. DC i næste 7DC, Ch1, DC i de næste 7 DC. I hjørnet plads: 2dc, Ch3, 2dc. Gentag rundt og slutte med kædemaske først Ch3 af omg.
Runde 6: Ch3, DC i næste 9DC. I hjørnet plads: 2dc, Ch3, 2dc. DC i næste 9DC, Ch1, DC i næste 9DC. I hjørnet plads: 2dc, Ch3, 2dc. Gentag rundt og slutte med kædemaske først Ch3 af runde, klip tråden og træk ende gennem løkken på nålen. Weave i sidste ende med en garn nål
Bemærk: Det kan virke mærkeligt at en erfaren crocheter at kun hækle en Ch3 i begyndelsen af hver runde (for at efterligne en dobbelt hæklet og et CH1), fandt jeg, at hvis jeg hæklede en CH4, den resulterende hul skabte, var for stor. Nu dette kunne være et resultat af mit garn valg og hækle stil, så prøv både dig selv, hvis de indledende Ch3 resulterer i et hul, der er for lille.
Det er det! Hvis mønsteret forvirrer dig, så bare studere fotografi, det er hvad jeg gjorde for at skrive denne model! Lav en flok og lave et tæppe i størrelsen af ??dine drømme. Single hækles blokkene sammen, og derefter hækles en anden række på toppen af ??det, enten enkelt hækling, halvt dobbelt hæklet eller endda dobbelt hæklet-eksperiment og se, hvad du kan lide!