eksamensopgave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
10 svar
6 synes godt om
11. juni 2014

bobbles

hvad ville i kalde den her slags artikel? Er artiklen:
a: Et interview?
b: En notits?
c: Et referat?
d: En reportage?
e: En præsentation?
f: I brevform?

http://www.business.dk/ledelse/danske-virksomheder -boomer-paa-sociale-medier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

bobbles

11. juni 2014

Sniks86

Prøv da og Google de eksempler og find ligheder mellem artiklen og formen. Eller find dine notater frem. 

Jeg forstår ikke hvorfor du spørger andre om hjælp? Du har vel lært det her igennem din skoleperiode siden du skal op til eksamen i det?

Anmeld

11. juni 2014

bobbles

jeg kommenterer kun folk der gider og har lyst til at hjælpe mig. andet der handler om alt andet end det jeg skriver frabedes tak!

Anmeld

11. juni 2014

StudPsyk

bobbles skriver:

hvad ville i kalde den her slags artikel? Er artiklen:
a: Et interview?
b: En notits?
c: Et referat?
d: En reportage?
e: En præsentation?
f: I brevform?

http://www.business.dk/ledelse/danske-virksomheder -boomer-paa-sociale-medier

Min journalistkæreste siger, at det er en præsentation af en undersøgelse, hvori der er interviewelementer, og også spor af referat. Så derfor synes han faktisk det er lidt svært at sige hvilken en af dem det er, netop fordi der er elementer fra flere. Men umiddelbart siger han præsentation, da det netop er en præsentation af en undersøgelse.

Anmeld

11. juni 2014

StudPsyk

Sniks86 skriver:

Prøv da og Google de eksempler og find ligheder mellem artiklen og formen. Eller find dine notater frem. 

Jeg forstår ikke hvorfor du spørger andre om hjælp? Du har vel lært det her igennem din skoleperiode siden du skal op til eksamen i det?

Hvorfor svarer du, hvis du ikke vil hjælpe? Det er nu en gang meget normale at ping-ponge med andre, med mindre det er en haleksamen uden hjælpemidler. Det gør vi også masser af på uni og bliver opfordret til det - Til vores seneste eksamen, sad vi og ping-pongede på årgangens facebookside, udvekslede idéer, råd og hjælp. Det er der da ikke noget galt i.

Anmeld

11. juni 2014

Sniks86

Janne T. skriver:

Hvorfor svarer du, hvis du ikke vil hjælpe? Det er nu en gang meget normale at ping-ponge med andre, med mindre det er en haleksamen uden hjælpemidler. Det gør vi også masser af på uni og bliver opfordret til det - Til vores seneste eksamen, sad vi og ping-pongede på årgangens facebookside, udvekslede idéer, råd og hjælp. Det er der da ikke noget galt i.

Jeg spørg bare, ligeså vel som hun stiller et spørgsmål.  Hvorfor er det så ikke ok jeg stiller et spørgsmål?

Jeg skrev ikke at jeg ikke ville hjælpe, men ville gerne vide hvorfor det var nødvendigt med hjælp. Har lige læst dansk på FED og vi har lært alt det, men jeg kunne hurtigt finde frem til svaret ved at kigge mine opgaver og notater igennem, nu er de så i en flyttekasse så okay svar skyldig, så hurtigt ville jeg ikke kunne finde det frem 

Anmeld

11. juni 2014

bobbles

Sniks86 skriver:

Jeg spørg bare, ligeså vel som hun stiller et spørgsmål.  Hvorfor er det så ikke ok jeg stiller et spørgsmål?

Jeg skrev ikke at jeg ikke ville hjælpe, men ville gerne vide hvorfor det var nødvendigt med hjælp. Har lige læst dansk på FED og vi har lært alt det, men jeg kunne hurtigt finde frem til svaret ved at kigge mine opgaver og notater igennem, nu er de så i en flyttekasse så okay svar skyldig, så hurtigt ville jeg ikke kunne finde det frem 

Nu er jeg måske ikke lige så faglig klog som dig, så,jeg spørger om den hjælp jeg kan få

Anmeld

11. juni 2014

bobbles

Janne T. skriver:

Min journalistkæreste siger, at det er en præsentation af en undersøgelse, hvori der er interviewelementer, og også spor af referat. Så derfor synes han faktisk det er lidt svært at sige hvilken en af dem det er, netop fordi der er elementer fra flere. Men umiddelbart siger han præsentation, da det netop er en præsentation af en undersøgelse.

Mange tak for svar

Anmeld

11. juni 2014

ESV

Sniks86 skriver:

Nu skal jeg til eksamen på tirsdag og selvom det jeg skal op i er noget jeg har fået gennemgået kan jeg da sagtens spørge om hjælp til ting jeg ikke ved eller har svært ved alligevel, det er nok ikke alle der er lige så alvidende som du giver udtryk for at være, sikke et nedladende svar at komme med!

TS, jeg har ingen anelse men ville i hvert fald ikke kalde det et interview (i hvert fald ikke den den forstand som vi bruger det op min uddannelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.