Jeg har virkelig brug for forslag til hvordan vi lige skal kringle den her!
Rose skal starte i børnehave den 1. oktober, og det er jo bare super fint og spændende. Vi har skrevet hende op til 3 institutioner, og de første to prioriteter er hun hhv. nr. 1 og 2 i køen.
Nu er det bare sådan, at vi leder med lys og lygte efter noget nyt at bo i, gerne rækkehus, og vi søger vidt og bredt. Altså ikke kun her i området men også forstader til Århus og sådan. Vi får tilbudt og tilbudt, men hver gang vi siger ja, er vi uheldige og boligen går til anden side. Jeg begynder at føle mig presset nu, for hvad nu hvis vi ikke finder noget nyt inden BH-start?
Risikoen er jo, at hun starter i BH her i nærområdet, og vi så får en bolig i Hinnerup fx og skal flytte derud. Så skal ungerne også flytte institution, andet giver ikke mening. Derfor er der en risiko for at hun lige når at starte i BH, gå der i en 3 måneders tid, og så skal starte i en ny BH igen.
Jeg frygter i forvejen BH-starten bliver svær for hende. Hun er særligt sensitiv (og JA, det er relevant i denne sammenhæng og det skal der ikke sættes spørgsmålstegn ved) og har det bedst med det kendte og er stor tryghedsnarkoman. Derfor er børnehavestarten i forvejen en stor ting som hun risikerer at reagere voldsomt på. Jeg håber jo hun tager det i stiv arm, men risikoen er der. Hvis hun så lige når det og skal have en kæmpe omvæltning en gang til med flytning og ny institution igen. Puha, jeg har det så skidt med det

Det er heldigvis ikke et problem med James, for han skal jo gå i VS i knap 2 år endnu, så for ham ville det kun være et enkelt skift.
Har i nogle råd?
Anmeld