Kæmpestort dilemma angående børnehavestart :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. juni 2014

StudPsyk

Jeg har virkelig brug for forslag til hvordan vi lige skal kringle den her!

Rose skal starte i børnehave den 1. oktober, og det er jo bare super fint og spændende. Vi har skrevet hende op til 3 institutioner, og de første to prioriteter er hun hhv. nr. 1 og 2 i køen.

Nu er det bare sådan, at vi leder med lys og lygte efter noget nyt at bo i, gerne rækkehus, og vi søger vidt og bredt. Altså ikke kun her i området men også forstader til Århus og sådan. Vi får tilbudt og tilbudt, men hver gang vi siger ja, er vi uheldige og boligen går til anden side. Jeg begynder at føle mig presset nu, for hvad nu hvis vi ikke finder noget nyt inden BH-start?

Risikoen er jo, at hun starter i BH her i nærområdet, og vi så får en bolig i Hinnerup fx og skal flytte derud. Så skal ungerne også flytte institution, andet giver ikke mening. Derfor er der en risiko for at hun lige når at starte i BH, gå der i en 3 måneders tid, og så skal starte i en ny BH igen.

Jeg frygter i forvejen BH-starten bliver svær for hende. Hun er særligt sensitiv (og JA, det er relevant i denne sammenhæng og det skal der ikke sættes spørgsmålstegn ved) og har det bedst med det kendte og er stor tryghedsnarkoman. Derfor er børnehavestarten i forvejen en stor ting som hun risikerer at reagere voldsomt på. Jeg håber jo hun tager det i stiv arm, men risikoen er der. Hvis hun så lige når det og skal have en kæmpe omvæltning en gang til med flytning og ny institution igen. Puha, jeg har det så skidt med det

Det er heldigvis ikke et problem med James, for han skal jo gå i VS i knap 2 år endnu, så for ham ville det kun være et enkelt skift.

Har i nogle råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

Troldemommi

Janne T. skriver:

Rose skal starte i børnehave den 1. oktober, og det er jo bare super fint og spændende. Vi har skrevet hende op til 3 institutioner, og de første to prioriteter er hun hhv. nr. 1 og 2 i køen.

Nu er det bare sådan, at vi leder med lys og lygte efter noget nyt at bo i, gerne rækkehus, og vi søger vidt og bredt. Altså ikke kun her i området men også forstader til Århus og sådan. Vi får tilbudt og tilbudt, men hver gang vi siger ja, er vi uheldige og boligen går til anden side. Jeg begynder at føle mig presset nu, for hvad nu hvis vi ikke finder noget nyt inden BH-start?

Risikoen er jo, at hun starter i BH her i nærområdet, og vi så får en bolig i Hinnerup fx og skal flytte derud. Så skal ungerne også flytte institution, andet giver ikke mening. Derfor er der en risiko for at hun lige når at starte i BH, gå der i en 3 måneders tid, og så skal starte i en ny BH igen.

Jeg frygter i forvejen BH-starten bliver svær for hende. Hun er særligt sensitiv (og JA, det er relevant i denne sammenhæng og det skal der ikke sættes spørgsmålstegn ved) og har det bedst med det kendte og er stor tryghedsnarkoman. Derfor er børnehavestarten i forvejen en stor ting som hun risikerer at reagere voldsomt på. Jeg håber jo hun tager det i stiv arm, men risikoen er der. Hvis hun så lige når det og skal have en kæmpe omvæltning en gang til med flytning og ny institution igen. Puha, jeg har det så skidt med det

Det er heldigvis ikke et problem med James, for han skal jo gå i VS i knap 2 år endnu, så for ham ville det kun være et enkelt skift.

Har i nogle råd?

Er det en mulighed at hun bliver i vuggestuen et par måneder ekstra, så har i lidt længere tid til at finde en ny bolig og hun skal kun skifte en gang?

Men selvfølgelig hvis hun bare er så klar til børnehaven vil hendes udvikling måske blive bremset lidt

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kan rigtig godt forstå dilemmaet  Vores dreng er slet ikke sensitiv, elsker nye mennesker osv, men alligevel har vi faktisk samme tanker som jer! Vi har nemlig muligvis (slet ikke sikkert) mulighed for at flytte i et rækkehus i efteråret. Og vores skal starte bh til sep! Jeg ville også hade at lade ham starte op for så at flytte efter 1,5-2 mdr! MEN, jeg tror ikkr der er så meget at gøre. Det er nok en af de kameler man må sluge for at få nogen andre ønsker opfyldt, desværre   

Anmeld

11. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Kan I holde hende hjemme? 

Anmeld

11. juni 2014

Aagaard

Hej søde :-)

jeg tror at du skal se om du ikke kan slå kold vand i blodet - jeg ved godt at det kan være svært, men tror ikke der er meget at gøre lige nu. 
jeg tænker at hvis JEG var dig og det var Milja (der som du ved ikke er spor sensitiv) så ville jeg høre om der var mulighed for at hun kunne blive i vuggestuen et par måneder mere HVIS i når i kom til oktober, vidst at nu havde i en overtagelsesdato om et par måneder.

Hvis, det så bliver oktober og i stadig ikke har en overtagelsesdato i sigte så tror jeg at jeg ville flytte hende - det er her jeg tænker at i måske ville vælge anderledes og alligevel tage et par måneder mere? - men tænker at i får tilbud nu og får sansynligvis flere over sommeren, så i ved sansynligvis mere omkring 1. sep og kan så vælge løsningen på det tidspunkt.

KRAM

Anmeld

11. juni 2014

Isabella_mor

Janne T. skriver:

Har i nogle råd?

sensitive børn har bare brug for at være forberedte. 

men i sådan en sammenhæng kan det jo være svært at forberede når udsigterne er tågede.

nu ved jeg ikke hvordan i gør og hvor godt hun ville kunne forstå det. men nu er min søn 3,5 år og ham har vi i længe kunnet forberede på ting der skulle ske i fremtiden, men han er dog ikke sensitiv.

men jeg tænker at i måske kunne begynde at fortælle hende at hun snart skal i børnehave, og hvis i ikke er flyttet at hun så måske skal flytte til en anden børnehave inden for kort tid. mere så hun måske er forberedt... men om det måske ville forvirre hende mere end det ville gavne hende ved jeg simpelthen ikke, fordi jeg jo ikke kender jeres datter... 

men hvis det var os, hvilket det jo egentlig også er lidt, da vi jo også skal flytte osv, så ville jeg jo forklare vores søn at han skal flytte børnehave lige så snart vi får solgt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.