Pædagoger, hjælp til eksamen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. juni 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg står og skal op til førsteårsprøve om en uge, og vil høre om der er nogen af jer der kender noget litteratur/teorier der handler om fysisk kontakt/ berøring i børnehaven, og hvordan det kan styrke barnets udvikling?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

A. Nonymsen

Frederikke80 skriver:

Jeg står og skal op til førsteårsprøve om en uge, og vil høre om der er nogen af jer der kender noget litteratur/teorier der handler om fysisk kontakt/ berøring i børnehaven, og hvordan det kan styrke barnets udvikling?

Tænker du på den taktile sans? Hvis du Googler kan man nok finde nogle gode øvelser til at styrke denne... F.eks taktil børnemassage (kan ikke pt huske om det er det korrekte navn, men noget i den stil)

Anmeld

10. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke huske hvad bogen hedder, men der er en bog som handler om børnemassage. Ved at dem som har skb som liniefag, bruger den. Du kan evt. spørge på jeres skoles bibliotek

held og lykke

Anmeld

10. juni 2014

S*DD

Eller mener du I forhold til berøring i omsorg,  som et kram,  og hvad berøring på denne måde kan udvikle børn? 

FX Watson og forsøget med abeungerne. 

Anmeld

10. juni 2014

Frederikke80

A. Nonymsen skriver:

Tænker du på den taktile sans? Hvis du Googler kan man nok finde nogle gode øvelser til at styrke denne... F.eks taktil børnemassage (kan ikke pt huske om det er det korrekte navn, men noget i den stil)

Tænker bare generelt på hvad der er skrevet om den positive effekt af berøring  Men vil lige prøve at Google den du snakker om.

Anmeld

10. juni 2014

Frederikke80

Dolowy skriver:

Eller mener du I forhold til berøring i omsorg,  som et kram,  og hvad berøring på denne måde kan udvikle børn? 

FX Watson og forsøget med abeungerne. 

Ja, lige præcis!  Har du nogle ideer til litteratur?

Anmeld

10. juni 2014

Frederikke80

mor:) skriver:

Jeg kan ikke huske hvad bogen hedder, men der er en bog som handler om børnemassage. Ved at dem som har skb som liniefag, bruger den. Du kan evt. spørge på jeres skoles bibliotek

held og lykke

Bor desværre langt fra min skole (er netstuderende) så kommer ikke derud inden eksamen.

Anmeld

11. juni 2014

S*DD

Jamen prøv at læse forsøgene med abeungen. Og så Læste jeg engang i psykologi noget om et børnehjem for spædbørn, hvor de bare lå på tid og række, hvor dem som lå tætteste på hvor sygeplejerskerne kom forbi overlevede bedre end dem som lå længst fra dette. 

Men hvor jeg ellers lige har læst noget om det, kan jeg ikke huske. 

Anmeld

11. juni 2014

S*DD

Jeg fandt lige noget på Google om netop berøring og relation. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.