Liljes Fødsel d. 10/08/09

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.784 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Ox.

D.8/08/09: Lørdag aften tog min kæreste og jeg hjem til mine forældre for at hygge lidt og så blev vi enige om at overnatte.

D.09/08/09: Jeg vågnede så i løbet af natten gentagne gange ved "kraftige menstruatonssmerter", og da kl var ca 4.30 gik jeg på toilet og opdagede at jeg blødte noget mere kraftigt end jeg havde gjort de andre dage.
Jeg ringede til fødegangen, som gerne lige ville se på mig kl 9.

Jeg kunne ikke sove mere, da smerterne så småt begyndte at blive til sammentrækninger, og vandrede lidt frem og tilbage, min mor stod så op, og begyndte at tage tid ... der var på daværende tidspunkt ca 7-10 min imellem.

Vi kom op til sygehuset og jeg blev tjekket helt igennem, jeg var åbnet mig 2 cm, og havde stadig min livmoderhals, men de mente bestemt jeg var ligeså langsomt ved at gå i fødsel, så jeg blev sendt hjem for at hvile.

Omkring kl 13.00 blev mine veer kraftigere og længere, og der var 6-8 min imellem, min mor kom så op til os, og hjalp med de sidste småting, da hun også gerne ville være tilstede under fødslen.

Jeg lå på sofaen inde i vores stue, og langsomt blev veerne endnu kraftigere, men også meget mere uregelmæssige, det varierede fra 4 min og helt op til 14 min.

Kl blev så omkring 20.00, og veerne tog godt til, de var stadig meget uregelmæssige, men rigtig rigtig hårde, under en ve, vendte jeg mig fra siden, om på ryggen, og idet gav det et smæld, og så gik vandet.

Vi ringede til fødegangen igen, som sagde jeg skulle vente på mine veer kom fra 5 min og nedefter, og så skulle de vare 1 minut,
Stort set lige efter jeg havde lagt på, kom de med det samme hver 2 minut, og varede ca 1 minut, så da klokken var 21.30 tog vi på FG ...

Jeg havde åbnet mig 3 centimeter, så jeg blev indlagt.
Jeg fik skiftet tøj, og fik tilbudt klyx, som jeg tog imod, det var langt mindre ubehagelig end jeg havde regnet med, trods veerne var der samtidigt.
Da kl er omkring 00.00 har jeg stået i badet i en halv times tid, synes det var meget lindrende på veerne, og kommer ud igen ca 00.20.

D.10/08/09: Da klokken blev lidt over 01.00 bliver jeg undersøgt, veerne er rigtig hårde og stadig med 2 min. mellemrum, det viser sig så jeg stadig kun er åbnet mig 3 cm, og livmoderhalsen er stadig ikke udslettet, så jordmoderen foreslår, at jeg får en epiduralblokade samt vedrop for at jeg kan samle kræfter til fødslen og kan begynde at åbne mig lidt mere, jeg takker ja, og får det hele ordnet kl 01.35 inklusiv en elektrode som blev sat på hendes hovede...

Så begynder det at gå stærkt.

kl 03.00 har jeg åbnet mig 5 cm, og der er kun ½ cm tilbage af livmoderhalsen, kl 05.00 har jeg åbnet mig  7 cm, og livmoderhalsen er nu total udslettet.
Kl 06.47 har jeg åbnet mig 9 cm, og har begyndende pressetrang.

Presseveerne hvor man ikke måtte presse var dem jeg følte var det værste igennem hele fødselsforløbet....

kl 07.00 var der vagtskifte, og der var min pressetrang godt igang! Jeg fik iltmaske til at hjælpe mig igennem dem, men følte faktisk stadig at maven automatisk pressede uanset hvad jeg gjorde, men jeg måtte ikke presse endnu, da hendes hovede ikke stod helt ordentligt på bunden.

Efter 50 ufatteligt lange minutter får jeg ENDELIG lov til at presse da kl er 07.50 ... Min mor og kæreste skulle holde imod mine fødder imens jeg holdte under begge lår for at få det til at være mest effektivt, og kl 08.03 kom min prinsesse til verden ... det var det største øjeblik i hele mit liv da de lagde hende på min mave, ALDRIG har jeg set noget så smukt, dejligt og elsket nogen så højt som i det sekund jeg så hende ... jeg glemmer det aldrig!

27 timer, der var det hele værd!

Lilje Eva født d. 10/08/09, 3265g og 50 cm lang!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Becks

Smuk beretning... Og hvor er hun dog smuk

Anmeld

13. august 2009

Lise

Pheeew, det var lidt for meget for mine graviditetshormoner  (på den gode måde)

Tak for historien! Og hvor er hun dog bare smuk  Tillykke med hende...

Lise

Anmeld

13. august 2009

Ox.

Tusinde tak skal i ha' .... Vi er også så lykkelige, det er fantastisk!

Anmeld

13. august 2009

Mira0911

Søde sikke en fin beretning du har fået skrevet...
Det er jo gået super godt.... Epiduralblokaden var fantastisk ikke?
Jeg var glad for jeg fik den...

Et stort tillykke igen... :O)

Anmeld

13. august 2009

Ox.

Dutte84 skriver:

Søde sikke en fin beretning du har fået skrevet...
Det er jo gået super godt.... Epiduralblokaden var fantastisk ikke?
Jeg var glad for jeg fik den...

Et stort tillykke igen... :O)

Tak søde!

Jo synes den hjalp ufatteligt meget! Min jordmoder mente også at det at jeg fik slappet så meget af, var med til at det gik så stærkt til sidst ... Er rigtig glad for jeg tog imod den!

Anmeld

13. august 2009

Mira0911

SussieOx skriver:

Tak søde!

Jo synes den hjalp ufatteligt meget! Min jordmoder mente også at det at jeg fik slappet så meget af, var med til at det gik så stærkt til sidst ... Er rigtig glad for jeg tog imod den!

Hvor dejligt... :O)

Så dejligt at have sit barn ved sig nu... :O)

Anmeld

13. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
må indrømme jeg kneb en lille tåre! smuk beretning og hvor ER hun smuk!!
Kæmpe tillykke med den dejlige prinsesse!
knuser

Anmeld

13. august 2009

MoarViborg

Nej hvor er hun bare SMUK!! Ligner slet ikke en nyfødt!  Tillykke med hende!

Anmeld

13. august 2009

4kløver

Hvor ser hun dejlig ud.. tillykke med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.