... Gå/løberuten altså

Jeg er i gang med det hersens vægttab, og det går rigtig godt, jeg er top motiveret og for første gang i over et år har jeg også motionen med.
Da jeg vejer ca. 100 kilo er jeg meget obs på ikke at komme til at overbelaste mine led og muskler og derfor få skader, så her i starten tager jeg jævnligt 5 kilometers power-walks hvor jeg går så hurtigt jeg kan, så jogger jeg lidt ind imellem, når det går ned af bakke.
Problemet er bare at det her boligområde ligger oppe på en bakke nærmest, så uanset hvilken retning jeg render i, går det i starten ned af bakke. Det er fint nok, men når jeg når til 2,5 kilometer og vender om, er det jo så op af bakke hele vejen hjem. Bakker er fine nok, men hvis nu de bare lå på vejen ud! For jeg oplever at have brændt så meget krudt af på vejen ud, at jeg er ved at dø på vej tilbage, og hver gang er lige ved at give op, når det primært går op, op, op! Der er en anden vej jeg kunne gå/løbe, hvor det er mere ligeud, men det er på store veje, og der er jeg alligevel for blufærdig som overvægtig der tydeligvis ingen kondi har. Så jeg foretrækker stisystemer.
Forslag til at komme over den hurdle? Nogen der kender nogen gode ruter i Aarhus N? Jeg har som sagt ikke noget i mod bakker, de må bare gerne ligge på vej UD og ikke på vej HJEM. Det er måske for meget forlangt! Haha
Anmeld