Tror ikke mit barn trives i dagplejen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.651 visninger
8 svar
2 synes godt om
10. juni 2014

lycly

Ja jeg tror virkelig ikke Markus på 13 mdr trives i sin dagpleje. Eller nogen andre steder end hjemme, for den sags skyld..

Han græder hver morgen når jeg afleverer og holder godt fast i mig når jeg rækker ham over til Dp mor. Han er helt ulykkelig.
Og ofte siger dagplejemor når jeg henter ham at han har været ked det meste af dagen. Han er kun nogenlunde glad når han spiser.. Hun har også nogle gange ringet efter os fordi han har været helt ulykkelig. Men ligeså snart han sidder i klapvognen på vej hjem så smiler og griner han!
Min mor siger også at når hun passer ham så piver han også en del og er utilfreds. Og jeg kan slet ikke genkende det for derhjemme er han bare altid glad..

Hvad skal jeg gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

er han sensitiv? for hvis han er, er der jo en masse tilgange til det der kan hjælpe ham og jer.

Anmeld

10. juni 2014

lycly

skovrup skriver:

er han sensitiv? for hvis han er, er der jo en masse tilgange til det der kan hjælpe ham og jer.

Nej han er aldrig blevet "erklæret" sensitiv eller hvad man skal sige. Der har aldrig været nogen tegn på det..

Anmeld

10. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LuLy skriver:

Ja jeg tror virkelig ikke Markus på 13 mdr trives i sin dagpleje. Eller nogen andre steder end hjemme, for den sags skyld..

Han græder hver morgen når jeg afleverer og holder godt fast i mig når jeg rækker ham over til Dp mor. Han er helt ulykkelig.
Og ofte siger dagplejemor når jeg henter ham at han har været ked det meste af dagen. Han er kun nogenlunde glad når han spiser.. Hun har også nogle gange ringet efter os fordi han har været helt ulykkelig. Men ligeså snart han sidder i klapvognen på vej hjem så smiler og griner han!
Min mor siger også at når hun passer ham så piver han også en del og er utilfreds. Og jeg kan slet ikke genkende det for derhjemme er han bare altid glad..

Hvad skal jeg gøre??

Hvor lang tid siden er det at han er startet i dp? Og hvor tit bliver han passet af mormor? 

Anmeld

10. juni 2014

lycly

mor:) skriver:

Hvor lang tid siden er det at han er startet i dp? Og hvor tit bliver han passet af mormor? 

Han startede i februar, dog med en lidt turbulens start først pga sygdom hos DP mor og så var hun på ferie i 4 uger hele april..

Han bliver passet af mormor et par gange om måneden ca og vi er hjemme ved mine forældre mindst en gang om ugen. Hun henter ham også fra DP nogen gange. Men hun kan snildt få ham til at sove, grine osv. Det kan Dp mor ikke.

Anmeld

10. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LuLy skriver:

Han startede i februar, dog med en lidt turbulens start først pga sygdom hos DP mor og så var hun på ferie i 4 uger hele april..

Han bliver passet af mormor et par gange om måneden ca og vi er hjemme ved mine forældre mindst en gang om ugen. Hun henter ham også fra DP nogen gange. Men hun kan snildt få ham til at sove, grine osv. Det kan Dp mor ikke.

Okay så han han har også gode dage med din mor. Tænkte bare hvis han KUN fungerede derhjemme om han kunne være særlig sensitiv. 

Har du overvejet om ham og den valgte dp mor ikke passer sammen. Nogle gange vælger børn selv nogle voksne fra. 

Anmeld

12. juni 2014

lycly

mor:) skriver:

Okay så han han har også gode dage med din mor. Tænkte bare hvis han KUN fungerede derhjemme om han kunne være særlig sensitiv. 

Har du overvejet om ham og den valgte dp mor ikke passer sammen. Nogle gange vælger børn selv nogle voksne fra. 

Altså han har ikke gode DAGE med min mor, men gode ØJEBLIKKE.. Men han ER bare aldrig så glad som derhjemme..

Og ja, har overvejet om han måske bare ikke trives med hende.. Men det er bare så svært ligesom at sætte fingeren på når han egentlig ikke rigtig trives med nogen udover mor og far..

Anmeld

12. juni 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Prøv at læs denne og se om der er nogle af punkterne der passer?

http://www.hsp-foreningen.dk/er-dit-barn-saerligt-sensitivt/

Anmeld

12. juni 2014

lycly

skovrup skriver:

Prøv at læs denne og se om der er nogle af punkterne der passer?

http://www.hsp-foreningen.dk/er-dit-barn-saerligt-sensitivt/

Jeg synes det er svært at svare på de fleste spørgsmål da han er for lille til at kunne mange af tingene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.