Gravid og praktik? (Socialrådgiveruddannelsen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg står og skal starte i praktik til September, og har netop fundet ud af jeg er gravid, med termin slut Januar/start December

Nu er mit spørgsmål, så..... Kan jeg få lov at afslutte min praktik til jul?

Eller er det bare øv, at jeg ikke kan starte i praktik, når jeg ikke kan færdiggøre den, inden barsel?

Hva gør jeg så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2014

Tip!

Hvor lang er din praktik periode, og vil du kunne nå eventuelle mål inden du skal gå på barsel? 

Anmeld

9. juni 2014

Anonym trådstarter

Twinkle little star skriver:

Hvor lang er din praktik periode, og vil du kunne nå eventuelle mål inden du skal gå på barsel? 

Selve praktikken strækker sig fra 1. September til 26 Januar, derefter eksamen

Aner ikke om jeg ville kunne nå målene, jeg går jo på barsel ca 4 uger før termin, og da jeg har født før tid 2 gange tidligere (8 og 5 uger), tror jeg ikke jeg går tiden ud denne her gang

Tænker om det mpske er muligt, at bytte rundt på modulerne?

Således tage modul 8 og 9 også gemme modul 7 (altså praktikken) til efter barsel?

Anmeld

9. juni 2014

Tip!

Anonym skriver:

Selve praktikken strækker sig fra 1. September til 26 Januar, derefter eksamen

Aner ikke om jeg ville kunne nå målene, jeg går jo på barsel ca 4 uger før termin, og da jeg har født før tid 2 gange tidligere (8 og 5 uger), tror jeg ikke jeg går tiden ud denne her gang

Tænker om det mpske er muligt, at bytte rundt på modulerne?

Således tage modul 8 og 9 også gemme modul 7 (altså praktikken) til efter barsel?

Hør din studievejleder omkring det... 

Der er vel mulighed for at du kan nå eksamen og færdiggøre modulet inden barsel.. 

Anmeld

9. juni 2014

Anonym trådstarter

Twinkle little star skriver:

Hør din studievejleder omkring det... 

Der er vel mulighed for at du kan nå eksamen og færdiggøre modulet inden barsel.. 

Går på barsel omkring jul, men ja, må høre studievejlederen, når vi er ovre NF en gang

Anmeld

9. juni 2014

LilleChelle

Hør din praktikvejleder. 
Jeg kunne få lov at starte min praktik senere - til 1. marts i stedet for 1. februar, hvis jeg ville gå igennem 6. modul med baby på armen og far ville tage barsel når baby var 3 måneder. 
Så det kan lade sig gøre at skubbe praktikken både den ene eller den anden vej - du skal bare snakke med praktikvejlederen der så tager kontakt til de steder du evt. ønsker at komme hen og spørger om det er en mulighed. I sidste ende er det praktikstederne der vælger.

Anmeld

9. juni 2014

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Hør din praktikvejleder. 
Jeg kunne få lov at starte min praktik senere - til 1. marts i stedet for 1. februar, hvis jeg ville gå igennem 6. modul med baby på armen og far ville tage barsel når baby var 3 måneder. 
Så det kan lade sig gøre at skubbe praktikken både den ene eller den anden vej - du skal bare snakke med praktikvejlederen der så tager kontakt til de steder du evt. ønsker at komme hen og spørger om det er en mulighed. I sidste ende er det praktikstederne der vælger.

Okay, bortset fra jeg ikke er villig til at efterlade 3 mdr baby

Men må høre, hvad de siger, håber det ka lade sig gøre, da jeg har fået mit ønske opfyldt vedr. praktiksted..

Anmeld

9. juni 2014

LilleChelle

Anonym skriver:

Okay, bortset fra jeg ikke er villig til at efterlade 3 mdr baby

Men må høre, hvad de siger, håber det ka lade sig gøre, da jeg har fået mit ønske opfyldt vedr. praktiksted..

Det er jeg heller ikke :p Så det bliver slet ikke aktuelt  

men det var også bare for at fortælle at det kan lade sig gøre at skubbe tidspunktet lidt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.