1234rj skriver:
Min datter er kun 3 uger gammel og har ammet hende lige fra start. Jeg havde sindssygt meget mælk kunne snildt malke 160ml ud. Så fik jeg brystbetændelse og nu kan jeg kun malke 60ml ud ca. Hun bliver ikke mæt og hænger i brysterne konstant! Måtte ringe til sundhedsplejersken som sagde vi kunne vente en time oh så give hende mad igen men købe modermælkserstatning for en sikkerhedsskyld.. Måtte så give hende 60ml modermælkserstatning og er bare så ked af det. Vil amme hende næste gang hun bliver sulten og kun bruge det når mit ikke er nok. Føler mig bare ubrugelig.. Jeg kan ikke få børn naturligt (hun er ivf) og nu kan jeg heller ikke give mit barn mad (lidt dramatisk men er i kuldkælderen) hvorfor stiger min mælkeproduktion ikke igen?
Jer der kun giver flaske i må ikke tro at jeg synes det er forkert eller at jeg ser ned på jer, for det er IKKE tilfældet! Det er bare et brændende ønske at amme min datter, så det gør mig rigtig ked af det.
Læg hende til så ofte som muligt, hav en masse hud mod hud kontakt og så prøv evt at drikke en hvidtøl, hvis ikke du har sådan en, kan du også drikke lidt af en almindelig øl. Humlen i øl er rigtig god for mælkeproduktionen

ellers kan man også lave en mælkebombe - prøv at Google det, det er også godt til mælkeproduktionen. Og så er det at så vidt muligt undgå at give erstatning, så skal du i hvert fald være sikker på, at begge dine bryster er tømte, da din produktion ellers vil falde, når hun får en del af et måltid på flaske.
Jeg håber det lykkes for dig
Anmeld