Gravid eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
7 svar
3 synes godt om
7. juni 2014

Mille1210

Hej, jeg håber der er et par stykker der kan hjælpe mig, eller muligvis give mig nogle råd? 

Jeg stoppede med mine P-piller i marts måned, fik min menstruation et par dage efter. Har haft sex, imens jeg har haft æggeløsning. 

Jeg skulle ha haft min mens den 30 maj, men den kom ikke. Jeg har haft alle mulige symtomer på at jeg skulle være gravid, har kvalme, ondt i hovedet, humørsvingniger, tissetrang, svimmelhed, oppustet mave, øget udflåd og ondt i mit underliv.

Har læst mig til at efter P-pille stop, kan ens menstruation være uregelmæssigt, men er ikke sikker på hvor længe ens cyklus kan være. Har taget 3 test, men de er alle vist negative. - kan jeg regne med af min mens kan komme 14 dage efter, at jeg skulle ha haft det?

Hilsen, en forvirret, men utålmodig pige  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2014

Chellie

Det kan vist både være graviditet, eller P-pille stoppet, der driller ... Da jeg i tidernes morgen stoppede med P-piller,fik jeg også alverdens mærkelige symptomer, selvom jeg vidste, jeg ikke var gravid, og min cyklus gik totalt i baglås .. Jeg ville tjekke med lægen for et klart svar.. 

Anmeld

7. juni 2014

Mille1210

Chellie skriver:

Det kan vist både være graviditet, eller P-pille stoppet, der driller ... Da jeg i tidernes morgen stoppede med P-piller,fik jeg også alverdens mærkelige symptomer, selvom jeg vidste, jeg ikke var gravid, og min cyklus gik totalt i baglås .. Jeg ville tjekke med lægen for et klart svar.. 

Hvornår fik du så din menstruation igen? Eller blev den sprunget over? 

Anmeld

7. juni 2014

modesty

Mille1210 skriver:

Hej, jeg håber der er et par stykker der kan hjælpe mig, eller muligvis give mig nogle råd? 

Jeg stoppede med mine P-piller i marts måned, fik min menstruation et par dage efter. Har haft sex, imens jeg har haft æggeløsning. 

Jeg skulle ha haft min mens den 30 maj, men den kom ikke. Jeg har haft alle mulige symtomer på at jeg skulle være gravid, har kvalme, ondt i hovedet, humørsvingniger, tissetrang, svimmelhed, oppustet mave, øget udflåd og ondt i mit underliv.

Har læst mig til at efter P-pille stop, kan ens menstruation være uregelmæssigt, men er ikke sikker på hvor længe ens cyklus kan være. Har taget 3 test, men de er alle vist negative. - kan jeg regne med af min mens kan komme 14 dage efter, at jeg skulle ha haft det?

Hilsen, en forvirret, men utålmodig pige  

Der kan gå et halvt år eller mere før man får menstruation efter p-pille stop. Det normale er dog at den kommer væsentligt før. Men hvis testene viser negativ, så tror jeg godt at du kan regne med at det er din cyklus der lige skal finde sig selv igen.

Anmeld

7. juni 2014

Chellie

Mille1210 skriver:

Hvornår fik du så din menstruation igen? Eller blev den sprunget over? 

Den blev sprunget helt over flere gange i det første år, efter jeg stoppede med P-piller. Så den er en dårlig indikator for graviditet, hvis du kun lige er stoppet .. 

Men igen, lægen ved bedre end jeg. Det er immervæk mange år siden jeg besluttede, at mig og hormoner er en dårlig kombi, og droppede pillerne helt. Måske er de sammensat anderledes idag, så bivirkningens er mindre ... 

Anmeld

7. juni 2014

Mille1210

Okay, jeg tror bare jeg ser hvad der sker med tiden? Men hvis min menstruation ikke kommer foreløbig, hvordan ved jeg så hvornår jeg får min æggeløsning? Skal jeg tage æggeløsningstest igang imellem? 

Anmeld

7. juni 2014

Chellie

Okay, jeg tror bare jeg ser hvad der sker med tiden? Men hvis min menstruation ikke kommer foreløbig, hvordan ved jeg så hvornår jeg får min æggeløsning? Skal jeg tage æggeløsningstest igang imellem? 

Det kunne fx være en mulighed, ja  Min gamle læge sagde også, at hvis man holdt godt øje med sit udflåd, kunne man også være heldig at spotte når det er tid dér - hvis udflåddet er helt glas-klart og slimet, er det i hvert fald ikke det bedste tidspunkt at skændes med kæresten - som hun så fint udtrykte det 

Anmeld

8. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Man kan få en hel del forskellige symptomer, som er nøjagtige de samme, som ved graviditet, når man stopper på p-pillerne. 

Efter jeg stoppede gik der 3 mdr før jeg fik min mens. Derefter gik der yderligere en hel del tid før den blev regelmæssig.

Det er svært at sige om det skyldes p-pille-stoppet eller graviditet. Afvent og så tiden an. Test en uge senere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.