Er dette trøske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.037 visninger
10 svar
9 synes godt om
6. juni 2014

Anonym trådstarter

Undskyld den mærkelige vinkel på billedet.

Min søn har lige smidt sutten (2 år) men har lagt mærke til at han har en hvid belægning på tungen. Er dette normalt eller kan det være Trøske? det har været der i længere tid, indtil jeg hørte en veninde snakke om Trøske omkring hendes barn, og jeg så søgte på det, synes godt det kunne ligne.. men det er svært at sige da jeg aldrig har oplevet det før.

Og hvordan behandles det? han er trodsalt en kræsen dreng, så hvis han skal have noget i munden som han ikke kan lide smagen af, ryger det hurtigere ud end det kom ind.

Vil i sige at han har Trøske ud fra dette billede? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg kan ærlig talt ikke se noget unormalt 

Anmeld

6. juni 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Min søn har lige smidt sutten (2 år) men har lagt mærke til at han har en hvid belægning på tungen. Er dette normalt eller kan det være Trøske? det har været der i længere tid, indtil jeg hørte en veninde snakke om Trøske omkring hendes barn, og jeg så søgte på det, synes godt det kunne ligne.. men det er svært at sige da jeg aldrig har oplevet det før.

Og hvordan behandles det? han er trodsalt en kræsen dreng, så hvis han skal have noget i munden som han ikke kan lide smagen af, ryger det hurtigere ud end det kom ind.

det ligner det ikke... 

en god tommelfingerregel er at når man børster tænder, så børster man også lige tungen Det gør vi her og det er altså meget rart

Anmeld

6. juni 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

det ligner det ikke... 

en god tommelfingerregel er at når man børster tænder, så børster man også lige tungen Det gør vi her og det er altså meget rart

Vi børster mund og tunge og har gjort altid, samt at han børster tænder efter hvert stort måltid  Men tak for råd

Anmeld

6. juni 2014

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Jeg kan ærlig talt ikke se noget unormalt 

Okay tak  Min veninde sagde bare at hun synes hans tunge var lidt lysere end normalt. Men ja, ville lige høre herinde.

Anmeld

6. juni 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Okay tak  Min veninde sagde bare at hun synes hans tunge var lidt lysere end normalt. Men ja, ville lige høre herinde.

Ok. Jeg kan ihvertfald ikke se noget unormalt på hans tunge...

Anmeld

6. juni 2014

NessaXenia

Trøske / svamp er en meget hvid belægning på tungen.. Synes det ser normalt ud

Anmeld

6. juni 2014

2721

Synes den ser helt normal ud

Anmeld

6. juni 2014

L&V

Nej det er en helt fin og normal tunge. Trøske er meget hvidt og ik til at ta fejl af syntes jeg

Anmeld

6. juni 2014

ano14316

Anonym skriver:

Nej det er det ikke, det der er alm. Belægning på tungen..

Børst tungen når I børster tænder..

Trøske er hel hvid tyk belægning.. ser ret nasty ud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.