Gravid og limlak?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. juni 2014

Snorkfrøkenen

Hejsa piger.

Dette er mit første opslag herinde, så hej med jer.

Jeg er nygravid og midt i et projekt der blandt andet indebærer decoupage. Nu har jeg så ikke turdet røre mit projekt siden jeg fik den positive test, da jeg ikke kan finde ud af, om man må arbejde med limlak som gravid? Det er meget begrænsede mængder jeg anvender, men kan ikke undgå kontakt med hænderne, og tager naturligvis ingen chancer...

Er der nogen, der kan fortælle mig om det er go eller no-go?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Snorkfrøkenen

Slet ingen?

Anmeld

6. juni 2014

Bb3031

Snorkfrøkenen skriver:

Hejsa piger.

Dette er mit første opslag herinde, så hej med jer.

Jeg er nygravid og midt i et projekt der blandt andet indebærer decoupage. Nu har jeg så ikke turdet røre mit projekt siden jeg fik den positive test, da jeg ikke kan finde ud af, om man må arbejde med limlak som gravid? Det er meget begrænsede mængder jeg anvender, men kan ikke undgå kontakt med hænderne, og tager naturligvis ingen chancer...

Er der nogen, der kan fortælle mig om det er go eller no-go?

Altså jeg lavede decoupage, da jeg ventede mit første barn og har faktisk aldrig tænkt på, at det skulle være skadeligt for barnet. Mit barn kom i hvert fald til verdenen sund og raks  

Da jeg ventede mit andet barn, købte jeg sådan en maske, så jeg kunne male møbler til babyværelset, uden risiko for at indhalere de giftige stoffer. 

Anmeld

6. juni 2014

Snorkfrøkenen

Peiner skriver:

Altså jeg lavede decoupage, da jeg ventede mit første barn og har faktisk aldrig tænkt på, at det skulle være skadeligt for barnet. Mit barn kom i hvert fald til verdenen sund og raks  

Da jeg ventede mit andet barn, købte jeg sådan en maske, så jeg kunne male møbler til babyværelset, uden risiko for at indhalere de giftige stoffer. 

Tak for svar.

At male møbler er i hvert fald helt bestemt også noget der kræver maske osv. under graviditet, men jeg er i tvivl om limlak. Der står på dunken at den er vandbaseret og der er ingen former for advarselssymboler på den, så den kan jo ikke være vildt giftig i hvert fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.