Sovetryne, normalt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
8 svar
2 synes godt om
4. juni 2014

Mor til F

Ja, sagen er den, at jeg de sidste 2 dage (tirsdag og idag), ikke har mærket ret meget til baby.

I mandags,  føltes det som om, hun slog en kolbøtte rundt - det føltes voldsomt,  og siden har bevægelserne været mindre end normalt.  Kan det, at barnet vender sig, gøre at man ikke mærker så meget liv?

Det virker som om,  hun sover konstant og kun bevæger sig,  når jeg puffer til maven eller ryster den fra side til side (idag).

Er det normalt?  Er 32+ 6 lige om lidt, kan jeg se på uret.

Jeg skal til vækst scanning på sygehuset imorgen,  så vil lige forhøre mig der også. 

Håber der er nogle,  som kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

ano14316

BabyFreia skriver:

Ja, sagen er den, at jeg de sidste 2 dage (tirsdag og idag), ikke har mærket ret meget til baby.

I mandags,  føltes det som om, hun slog en kolbøtte rundt - det føltes voldsomt,  og siden har bevægelserne været mindre end normalt.  Kan det, at barnet vender sig, gøre at man ikke mærker så meget liv?

Det virker som om,  hun sover konstant og kun bevæger sig,  når jeg puffer til maven eller ryster den fra side til side (idag).

Er det normalt?  Er 32+ 6 lige om lidt, kan jeg se på uret.

Jeg skal til vækst scanning på sygehuset imorgen,  så vil lige forhøre mig der også. 

Håber der er nogle,  som kan hjælpe.

Drik noget iskoldt og se om det ikke kan vække hende.. Kan du ikke gå bevægelse af det eller puf, så synes jeg du skal ringe til akutmodtagelsen for gravide..

Anmeld

5. juni 2014

Mor til F

Sent igår/idag skete der endelig noget derinde Hun moslede lidt rundt,  og jeg tænkte gudskelov! 

Hun har bevæget sig en smule,  her til morgen,  men synes det er anderledes end normalt. 

Min moderkage ligger ud til maveskind,  og derfor sig min jordemoder,  at det er sværere at mærke babys puf. 

Meen man bliver jo altid bekymret for baby,  når sådan noget sker.

Tiden går bare langsomt nu og kan slet ikke vente til kl 12.30,  hvor vi skal til scanning. 

Men som de andre gange,  jeg har ringet til svangreambulatoriet, vil de ikke se mig hvad pokker gør jeg? 

Skal man virkelig ende med at tigge og bede,  for at de vil se en. Ih altså - synes godt nok,  at det er irriterende

Anmeld

5. juni 2014

Lysdal

Kender det faktisk godt  Vores prinsesse bevæger sig heller ikke så meget synes jeg... Men min jordemødre og lægen siger det kan være pga. foranliggende moderkage  men det kan man ikke bruge til meget når man er bekymret.. De skal da se din, når du har det sådan...
Hvordan gik det til vækst scanning i dag så???? 

Anmeld

5. juni 2014

Mor til F

Lysdal skriver:

Kender det faktisk godt  Vores prinsesse bevæger sig heller ikke så meget synes jeg... Men min jordemødre og lægen siger det kan være pga. foranliggende moderkage  men det kan man ikke bruge til meget når man er bekymret.. De skal da se din, når du har det sådan...
Hvordan gik det til vækst scanning i dag så???? 

Det gik okay, alt så fint ud derinde dog er hun en lille en.  Målt til 1828 g idag.  Synes ikke det er ret meget.  Hun er 15 % under gennemsnittet

De mener ikke hun vokser nok, pga at jeg har arvæv på maven, som gør at livmoderen ikke vokser nok opad og min livmoder er meget spændt  

Vi skal til en ny scanning d 27/6, hvor jeg er 36+0. Håber hun tager bedre på indtil da.

Anmeld

6. juni 2014

Lysdal

Sorry jeg ikke lige har fået svaret  Håber du er okay  er ked af at høre hun er lille, det er vores prinsesse også, så vi går også til ekstra tjek. Det lyder ikke rart det med arvæv og spædt livmoder.

Hvor langt er det du henne? 

Håber det går frem ad inden i skal der ind næste gang 

til dig

Anmeld

6. juni 2014

Mor til F

Lysdal skriver:

Sorry jeg ikke lige har fået svaret  Håber du er okay  er ked af at høre hun er lille, det er vores prinsesse også, så vi går også til ekstra tjek. Det lyder ikke rart det med arvæv og spædt livmoder.

Hvor langt er det du henne? 

Håber det går frem ad inden i skal der ind næste gang 

til dig

Jeg er lidt forvirret over situationen,  som den er nu. Har fået en masse ting forklaret af lægerne,  men ingen af dem er enige  

Det er ikke rart, da jeg på en måde føler,  at det er min skyld,  at hun ikke vokser nok. Ved jo godt,  at det ikke er tilfældet - uden operationen og aret,  havde jeg ikke været her idag.

Og er jo lykkelig for,  at jeg er, og at jeg overhovedet kan gennemføre en graviditet for glæder mig så meget  til,  at møde min prinsesse ♥

Kan bare ikke lide tanken om,  at hun er for lille - jeg var selv meget lille og meget syg, da jeg blev født,  så det er min største frygt, at hun skal igennem de samme ting,  som jeg har været

Jeg er 33+0 idag, og skal have pks 39 + 0. Skal til ny vækst scanning 36+0

Håber virkelig,  at hun bliver noget større inden da.

Hvad er din baby skønnet til?  Og hvor langt er du henne?  

Anmeld

7. juni 2014

Misser1989

Hej
Min søn var 12% for lille under hele graviditeten og han blev født 39+1 og vejede 3060 gram.
Så alligevel en ok størrelse selvom det var 12% under gennemsnittet

Anmeld

7. juni 2014

Mor til F

Misser1989 skriver:

Hej
Min søn var 12% for lille under hele graviditeten og han blev født 39+1 og vejede 3060 gram.
Så alligevel en ok størrelse selvom det var 12% under gennemsnittet

Hvor dejligt at høre og han virker da til, at have haft en helt perfekt størrelse

Jeg kan bare ikke lide, at min pige, kommer længere under gennemsnittet,  jo længere tid der går!

Hvis hun fortsætter præcis som nu, ender hun på lige knapt 2700 g, ved fødslen.  

Men hvis hun fortsætter med at blive mere og mere under gennemsnittet, tør jeg ikke tænke på,  hvor lille hun bliver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.