Fødsel efter operation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
11 svar
1 synes godt om
4. juni 2014

Papillon

Jeg har været igennem et rigtigt kedeligt forløb den seneste uge snart. 37+4 blev jeg akut opereret, da der var mistanke om blindtarmsbetændelse. Derfor har jeg nu et helt friskt snit på højre side af maven, der knap når at hele før fødslen

Fødselslægerne er selvfølgelig klar over det, og vil gøre, hvad de kan for at undgå, at det hele går op. De vurderer desuden, at det vil være et mindre indgreb at lappe, hvis der opstår brok fremfor at foretage et kejsersnit, hvorfor det anbefales, at jeg stadig føder selv.

Jeg vil egentlig bare høre, om der er nogen, der har erfaring med fødsel kort efter en lignende operation og hvordan det gik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2014

Ciss

Har desværre ingen erfaring, men ville ikke gå videre uden at sende en  . Det var da en ubehagelig situation at havne i! Håber alt forløber perfekt alligevel.

Anmeld

5. juni 2014

Papillon

Ciss skriver:

Har desværre ingen erfaring, men ville ikke gå videre uden at sende en  . Det var da en ubehagelig situation at havne i! Håber alt forløber perfekt alligevel.

Tak 

Ja det var ikke lige sådan, at jeg havde forventet mig den sidste ventetid, med alle de bekymringer. Men det er nu engang den virkelighed, jeg står over for. Og et par dage efter fødslen + muligvis en ny helingsperiode, burde det hele være godt igen. 

Er ikke i tvivl om, at det er hele kampen værd, når vi inden længe står med vores lille pige 

Anmeld

5. juni 2014

Snoopy77

Jeg blev også opereret pga mistanke om blindtarmsbetændelse. Det var dog kun to små snit, da de kunne ordne det med en kikkertoperation. Det var så ikke blindtarmsbetændelse alligevel. De nævnte ikke noget om sårene ift operationen. 

Knus til dig. 

Anmeld

5. juni 2014

Papillon

Snoopy77 skriver:

Jeg blev også opereret pga mistanke om blindtarmsbetændelse. Det var dog kun to små snit, da de kunne ordne det med en kikkertoperation. Det var så ikke blindtarmsbetændelse alligevel. De nævnte ikke noget om sårene ift operationen. 

Knus til dig. 

Tak 

Var det så tidligere i graviditeten, du blev opereret?

Jeg var nemlig så langt henne, at man ikke kunne klare det med kikkert  

Anmeld

5. juni 2014

Snoopy77

Papillon skriver:

Tak 

Var det så tidligere i graviditeten, du blev opereret?

Jeg var nemlig så langt henne, at man ikke kunne klare det med kikkert  

Ja, det glemte jeg at skrive. Jeg var ca. 5 måneder henne og de var i tvivl om de kunne gøre det med kikkert. 

Til gengæld fik jeg kun pamol som smertestillende da lægen der udskrev mig ikke troede jeg måtte få noget stærkere pga graviditet  Da jeg kom til kontrol to uger senere, fik jeg en stor undskyldning af en anden læge.. Hun kunne da godt forstå at jeg havde haft meget ondt!

fandt de ud af hvad der var galt?

Anmeld

5. juni 2014

Papillon

Snoopy77 skriver:

Ja, det glemte jeg at skrive. Jeg var ca. 5 måneder henne og de var i tvivl om de kunne gøre det med kikkert. 

Til gengæld fik jeg kun pamol som smertestillende da lægen der udskrev mig ikke troede jeg måtte få noget stærkere pga graviditet  Da jeg kom til kontrol to uger senere, fik jeg en stor undskyldning af en anden læge.. Hun kunne da godt forstå at jeg havde haft meget ondt!

fandt de ud af hvad der var galt?

Så er det nok derfor. Håber ikke mit går op under fødsel eller jeg får brok 

Jeg fik så morfin det første døgn, men siden har jeg kun fået paracetamol. Smerterne nu er ingenting i forhold til før behandling og kateter fra højre nyre

Mere eller mindre. Det har vist været en kombination af væskeophobning i nyren samt betændelse i nyren. Pokkers smertefuldt

Hvad var det hos dig, når nu det ikke var blindtarmen? 

Anmeld

5. juni 2014

Snoopy77

Papillon skriver:

Så er det nok derfor. Håber ikke mit går op under fødsel eller jeg får brok 

Jeg fik så morfin det første døgn, men siden har jeg kun fået paracetamol. Smerterne nu er ingenting i forhold til før behandling og kateter fra højre nyre

Mere eller mindre. Det har vist været en kombination af væskeophobning i nyren samt betændelse i nyren. Pokkers smertefuldt

Hvad var det hos dig, når nu det ikke var blindtarmen? 

Det lyder meget smertefuldt  

Jeg havde en lille smule væske i bughulen som kom fra irritation på tarmen. Det var så åbenbart i højre side og derfor mistanken. 

Jeg håber du snart er ovenpå igen og kan føde naturligt :-)

Anmeld

5. juni 2014

Papillon

Snoopy77 skriver:

Det lyder meget smertefuldt  

Jeg havde en lille smule væske i bughulen som kom fra irritation på tarmen. Det var så åbenbart i højre side og derfor mistanken. 

Jeg håber du snart er ovenpå igen og kan føde naturligt :-)

Årh øv, man føler sig lidt "hmpf" bagefter, når de har opereret, og det ikke var det

Tak - det håber jeg også

Anmeld

6. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Puha sikke da en oplevelse. Håber at I har det godt alle sammen

Det lyder heldigvis som noget de har håndteret før.  For at alt forløber som det skal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.