Skuffet over læges sjusk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. juni 2014

hwilder

Hej damer;-)

jeg er gravid (5+3) og har termin 1.2.2015

jeg var hos lægen i dag og få lavet vandrerjournal, osv...

men jeg blev bare ikke bekræftet i min graviditet. Har godt nok taget 6 graviditetsteste( ja det er vildt mange;-)), der er blevet tydeligere og tydeligere, men en læge skal da foretage en gynækologisk undersøgelse og tage en blodprøve, der viser hcg niveauet?! Enhver kan jo så gå op og sige de er gravide.

og en gyn undersøgelse, ville jo feks kunne fortælle om det er en graviditet udenfor livmoren. Det kan jeg først finde ud af til NF eller første jordemoder besøg. Det synes jeg er tarveligt, at lade en gravid rundt med sådan en tvivl. Man glæder dig jo, ærgerligt hvis graviditeten ikke bliver til mere, så er det da klart at foretrække at vide det, tidligt.

fordtår det ikke. Ved min første graviditet, fik jeg gyn undersøgelse, blodprøve og det hele. Vildt der kan være så meget forskel på Lægehuse. Har lige læst mig frem til, at det er helt normal procedure, at blive undersøgt og få taget blodprøve, der viser hcg niveau.

hvad er jeres erfaringer?

KH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

LilleLene

hwilder skriver:

Hej damer;-)

jeg er gravid (5+3) og har termin 1.2.2015

jeg var hos lægen i dag og få lavet vandrerjournal, osv...

men jeg blev bare ikke bekræftet i min graviditet. Har godt nok taget 6 graviditetsteste( ja det er vildt mange;-)), der er blevet tydeligere og tydeligere, men en læge skal da foretage en gynækologisk undersøgelse og tage en blodprøve, der viser hcg niveauet?! Enhver kan jo så gå op og sige de er gravide.

og en gyn undersøgelse, ville jo feks kunne fortælle om det er en graviditet udenfor livmoren. Det kan jeg først finde ud af til NF eller første jordemoder besøg. Det synes jeg er tarveligt, at lade en gravid rundt med sådan en tvivl. Man glæder dig jo, ærgerligt hvis graviditeten ikke bliver til mere, så er det da klart at foretrække at vide det, tidligt.

fordtår det ikke. Ved min første graviditet, fik jeg gyn undersøgelse, blodprøve og det hele. Vildt der kan være så meget forskel på Lægehuse. Har lige læst mig frem til, at det er helt normal procedure, at blive undersøgt og få taget blodprøve, der viser hcg niveau.

hvad er jeres erfaringer?

KH

ved min første graviditet blev jeg heller ikke kontroleret

Anmeld

16. juni 2014

hwilder

Hej;-)

men er det ik normal procedure? Når jeg fortæller familie og venner det, er det overbevist om det er en fejl!

Men har nu efterfølgende fået en scanning pga underlivssmerter, og der er et foster og man kunne lige ane hjertet blinke;-)

Anmeld

17. juni 2014

LilleLene

hwilder skriver:

Hej;-)

men er det ik normal procedure? Når jeg fortæller familie og venner det, er det overbevist om det er en fejl!

Men har nu efterfølgende fået en scanning pga underlivssmerter, og der er et foster og man kunne lige ane hjertet blinke;-)

ååårh hvor dejligt

hmm jeg ved det ikke, men ja, hvorfor skulle man lyve for sin læge om at man var gravid

Anmeld

23. juni 2014

hwilder

Det gør man vel heller ikke. Men rent faktisk kan en graviditetstest vise postiv på trods af man ikke er gravid, hvis man har en bestemt bakterie i kroppen...og har man aborteret, vil der gå noget tid før en urinprøve kan fange det( modsat en blodprøve)

og så undrer det mig man bruger ressourcer og penge på at teste en gravid for hiv( som virkelig er sjælden) men man måler ikke hcg niveau, som kunne fastslå en graviditet 100%!

Anmeld

2. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej man bruger ikke GU mere,og slet ikke HCG blodprøve.

Lægens test er den samme som du selv har taget der hjemme,og derfor er der ingen grund til at lægen tager en også.

Sådan er retningslijerne i hele landet.

Anmeld

2. juli 2014

hwilder

Det er slet ikke mine erfaringer fra tidligere graviditet, eller mine veninders eller families for dens sags skyld, så ved nu ikke om man kan kalde det retningslinjer i hele landet! I Kbh området, er det generelt ikke sådan.... Men det kunne desværre tyde på endnu flere besparelser, hvis dette er ved at være normalt her også

Anmeld

4. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er nu de retningslinjer lægerne skal følge i hele landet,og jeg har også været gravid,da jeg boede i københavn,og der stoppede man i 2009.

Men der er da nogle læger,der ikke følger retningslinjerne,men det er ikke sjusk,at lægen ikke laver en GU eller tager en G-test,det er som sagdt bare fordi de vælger at følge de informationer de får udstukket højere oppe fra.

Anmeld

4. juli 2014

hwilder

Det er ikke korrekt. Jeg blev gravid i okt 2011, i Kbh vel at mærke, der var der ingen diskussion om hvad jeg skulle og ikke skulle. Jeg blev undersøgt mm! Og 3 af mine veninder, som er mødre, og som også er boende i Kbh, har fået samme grundige tjek, spm jeg fik ved første graviditet.

og det er da pudsigt, at da jeg har underlivssmerter, snakker jeg med en Sygeplejerske fra Hvidovre hospital, synes hun min oplevelse hos lægen, lyder underlig! Man skal have en GU, for at sikre graviditet ikke er ude for livmoren.

og jo, det er sgu sjusk, uanset hvor det kommer fra. Man må sgu gerne stille krav til sin læge. Vi er vel en velfærdsstat? El?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.