Fortvivlet hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
4 svar
5 synes godt om
3. juni 2014

mortilhelen

Hej søde kvinder!

Jeg har modtaget min sidste SU og skal derfor på barselsdagpenge, men hvordan søger jeg dette? Håber at I kan hjælpe er meget forvirret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

hesøth

mortilhelen skriver:

Hej søde kvinder!

Jeg har modtaget min sidste SU og skal derfor på barselsdagpenge, men hvordan søger jeg dette? Håber at I kan hjælpe er meget forvirret!

https://www.borger.dk/Sider/Barsel-kommende-foraeldre.aspx

Anmeld

3. juli 2014

Mumto3

mortilhelen skriver:

Hej søde kvinder!

Jeg har lige læst lidt i den anden tråd og hold da op, hvor er der nogen der går i meget små sko. Jeg håber du kan holde fast i at det er helt vildt flot det du har gjort! Du er super sej og jeg håber inderligt at det hele flasker sig for dig. Hvorfor nogen kan syns at 'det har du selv været uden om' fatter jeg simpelthen ikke. Særligt taget i betragtning af at de fleste her inde enten er mødre eller gravid og derfor burde have en forståelse at hvad du har måtte igennem. Men sådan overrasker menneskeheden nogle gange!

Håber du bor i en kommune hvor du kan få lov til at passe dit eget barn mod betaling, og du på den måde kan få et år sammen med din datter. Jeg har selv været på den ordning med 2 af vores børn og været rigtig glad for det.

Held og lykke med det hele!

Anmeld

3. juli 2014

Karina84

Hmm altså som jeg læser det på borger.dk, skal du ha været i job eller ha taget en erhvervsuddannelse for at kunne få barselsdagpenge.

Ellers skal du vel ha betalt til en a-kasse, har du det?

Hvad siger kommunen, udover det med at du har sparet for meget op ift. kontanthjælp?

Og har du overvejet som nogle af de andre skriver, at melde dig på en videregående uddannelse?

Der er også det med at du kan blive hjemmegående og derved få tilskud til at passe dit eget barn. Hvordan det lige fungere aner jeg ikke.

Anmeld

3. juli 2014

mortilhelen

Tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.