Autostol hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. juni 2014

An&Jo

Jeg sidder lige og leder efter nogle regler for hvor længe de skal sidde bagudvendt de kære små..

Jeg ved at reglerne blev lavet om der sidste år, men jeg kan simpelthen ikke google mig frem til dem..

Problemet er nemlig at jeg lige er blevet ringet op af min lillebror at de vil til at skifte stol nu her til en fremadvendt, fordi blandt andet vores egne forældre brokker sig over at de ikke kan tage min nevø ud af bilen.. MEN han holder ikke hovedet helt stabilt endnu, han er ikke mere end 8 mdr og selvom han vejer godt til, så sidder han heller ikke stabilt selv endnu..

Hjælp mig lige med de regler, for ellers skifter min bror stol nu, og det synes jeg simpelthen ikke er forsvarligt..

Han siger at hans hovede snart vokser over kanten på baby autostolen som er en rømer babysafe plus, men det kan jeg ikke få til at passe, for sidst vi så dem manglede han altså noget endnu for at rage op over kanten, og det er kun en måned siden..

Hjælp please..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

Pigent

An&Jo skriver:

Jeg sidder lige og leder efter nogle regler for hvor længe de skal sidde bagudvendt de kære små..

Jeg ved at reglerne blev lavet om der sidste år, men jeg kan simpelthen ikke google mig frem til dem..

Problemet er nemlig at jeg lige er blevet ringet op af min lillebror at de vil til at skifte stol nu her til en fremadvendt, fordi blandt andet vores egne forældre brokker sig over at de ikke kan tage min nevø ud af bilen.. MEN han holder ikke hovedet helt stabilt endnu, han er ikke mere end 8 mdr og selvom han vejer godt til, så sidder han heller ikke stabilt selv endnu..

Hjælp mig lige med de regler, for ellers skifter min bror stol nu, og det synes jeg simpelthen ikke er forsvarligt..

Han siger at hans hovede snart vokser over kanten på baby autostolen som er en rømer babysafe plus, men det kan jeg ikke få til at passe, for sidst vi så dem manglede han altså noget endnu for at rage op over kanten, og det er kun en måned siden..

Hjælp please..

Jeg synes jo børn skal sidde bagudvendt så længe som muligt
Så hvad med en af de her autostole
http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-i-si ze/c-23/c-405/p-18082

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-x3/c -23/c-405/p-12934

Anmeld

3. juni 2014

An&Jo

Pigent skriver:

Jeg synes jo børn skal sidde bagudvendt så længe som muligt
Så hvad med en af de her autostole
http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-i-si ze/c-23/c-405/p-18082

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-foedsel-til-18-kg/besafe-izi-kid-x3/c -23/c-405/p-12934

Jeg har brug for reglerne omkring det hele..

Jeg mener jo at grænsen for at skifte er sat op til 15 mdr..

Jeg et nemlig enig med dig i at alle børn burde sidde bagudvendt så længe som muligt, og det bliver også mit eget valg næste gang.. Nu er min den mindste dog 4 og sidder på selepude med ryg..

Anmeld

3. juni 2014

ano14316

på autostole.dk står der:

Fra 0-15 mdr eller op til 13 kg.

Det nyfødte barn transporteres i en bagudvendt autostol. En såkaldt babystol. Barnet beskyttes bedst muligt på de mest udsatte steder, nemlig hovedet, halsen og ryggen. Autostolen placeres enten på for- eller bagsæde. Hvis der er airbag, må stolen aldrig placeres på forsædet (medmindre airbaggen er slået fra). Babystolen er bagudvendt.

Fra 9 mdr til 4 år eller 9-18 kg.

Barnet bør sidde bagudvendt længst muligt, da det er langt det sikreste for barnet. Ofte er det muligt til omkring 4 års alderen – alt efter barnets højde. Barnet kan fortsat placeres på enten for- eller bagsæde. Hvis der er airbag på forsædet, må autostolen gerne placeres på forsædet – det er dog IKKE noget jeg anbefaler! Airbaggen er jo beregnet til, at redde voksen liv, og kan derfor skade et barn mere end den gavner. Er autostolen bagudvendt skal airbaggen være slået fra.

Anmeld

3. juni 2014

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
An&Jo skriver:

Hjælp please..

Måske der står noget brugbart her http://www.autostol.dk/blog/nyt-om-autostol-regler ne-bagudvendt-indtil-15-mdr-vedtaget-i-size/

Anmeld

3. juni 2014

incognito

Jeg søgte lige lidt og igennem lidt genveje fandt jeg dette  http://www.autostol.dk/blog/nyt-om-autostol-reglerne-bagudvendt-indtil-15-mdr-vedtaget-i-size/

Jeg håber det kan bruges 

Edit: Der kom jeg lige lidt for sent 

Anmeld

3. juni 2014

ano14316

An&Jo skriver:

Hjælp please..

Du kan jo evt anbefale sådan en her http://www.autostol.dk/model/romer-first-class-plu s/

Anmeld

3. juni 2014

An&Jo

Tak for jeres hjælp..

Jeg havde bare ikke læst ordentlig efter kan jeg se

Anmeld

3. juni 2014

Lenats31

UN R129(I-Size): til minimum 15 måneder bagudvendt.

ECE R 44/04: til mindst 9 kg

Anbefalet i både R129 og ECE R: bagudvendt til 4 år mindst. Det er vigtigt specielt for deres svage nakke. og faktisk også resten af barnet.

barnet skal mindst kunne holde hovedet selv og gerne sidde selv også foruden veje mindst 9 kg ifølge ECE R 44. 

Da barnet der er tale om her ikke kan holde hovedet selv, så kan han formenligt heller ikke sidde selv. Så for det her barns vedkommende er det endnu vigtigere at han fortsætter i en bagudvendt. 

Toppen af hovedet må ikke gå over den øverste kant i babystolen. Det må det godt (til spidsen af ørerne) i de større.

Hvis bedsteforældrene har problemer nu med at sætte ham i autostolen så blibver problemet næppe mindre med en større autostol uanset hvilken vej den vender.

Anmeld

3. juni 2014

Lenats31

Ellers skal de overveje en som kan drejes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.