Ny killing, to gamle, gør vi det rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
5 svar
1 synes godt om
3. juni 2014

Dinna88

Hej babymennesker

Det er ikke meget jeg skriver herinde længere, men nu kan jeg godt bruge et råd eller to!

Vi har i dag hentet en lille misser, og vi har i forvejen to katte, der er tre år gamle. 

De gamle missere er ikke helt "normale" katte. De er MEGET sky og bange af sig, men i det år vi har haft dem, er det faldet meget til ro. De er ikke utrygge ved os, og de har det rigtig godt, men de er ikke vilde med fremmede mennesker. 

Lige nu har vi killingen i et andet rum, hvor han har sin mad og det hele. Vi har sørget for at de gamle har alt hvad de plejer at have, der er ikke rykket rundt på noget og vi har DRUKNET dem i kærlighed og godbidder. De har ikke snakket med killingen endnu, men de har set ham. De har snuset til hans transportkasse, og han har rendt lidt rundt i stuen, imens de kiggede på og fik godbidder.

Storemis har der ikke været noget med. Han har slikket på killingens transportkasse, imens killingen var deri, men Lillemis gav sig til at hvæse. 

Jeg synes de har klaret det RIGTIG flot, men hvad gør vi nu? Lader vi Flomme (killingen) være på ekstraværelset? Eller kan vi måske forsøge os med at sætte ham ind på stuegulvet i transportkassen? Det gjorde vi kort, hvor Storemis gav sig til at slikke på den, og det var der, hvor Lillsmis gav sig til at hvæse. Det har hun gjort tre gange nu.

Dog er der ingen af dem der har pustet sig op! Hvilket de ellers gør, når der er hunde i hjemmet  

Flomme er HELT rolig, og man kan slet ikke mærke på ham, at han er et nyt sted. Så det er ikke ham jeg er bekymret for. Han er en typisk killing - han er over alt, har masser af energi og nyder livet. Han er EKSTREMT tillidsfuld, og har ikke været bange på NOGET tidspunkt

Er der nogle der kan hjælpe???

Og så lige et billede fra turen hjem

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

Aabye

Da jeg havde mere end en kat, især da jeg hentede vores nr 2, blev hun sat sammen med den store kat fra dag et.. 

Jeg har aldrig haft problemer, og det er ganske normalt at de "gamle" lige skal vænne sig til en ny, så det er ikke unormalt at der vil være lidt hvæsen og spytten og pusten sig op.. 

Kattene skal finde sin egen rytme

Anmeld

3. juni 2014

Dinna88

Aabye skriver:

Da jeg havde mere end en kat, især da jeg hentede vores nr 2, blev hun sat sammen med den store kat fra dag et.. 

Jeg har aldrig haft problemer, og det er ganske normalt at de "gamle" lige skal vænne sig til en ny, så det er ikke unormalt at der vil være lidt hvæsen og spytten og pusten sig op.. 

Kattene skal finde sin egen rytme

Så du tænker, at vi skal lukke Flomme ud? Jeg er bare SÅ bange for at gøre noget forkert, selvom jeg har googlet helt vildt. 

Anmeld

3. juni 2014

Aabye

Dinna88 skriver:

Så du tænker, at vi skal lukke Flomme ud? Jeg er bare SÅ bange for at gøre noget forkert, selvom jeg har googlet helt vildt. 

Altså jeg har jo aldrig haft lukket en ny killing inde.. Min mormor har heller ikke, og hun har alligevel haft katte i over 30 år, så hun har da haft oplevelsen et par gange med ny killing/gammel kat.. 

Har aldrig haft problemer.. 

Så ja. Luk du bare killingen ud..

Anmeld

3. juni 2014

Dinna88

Aabye skriver:

Altså jeg har jo aldrig haft lukket en ny killing inde.. Min mormor har heller ikke, og hun har alligevel haft katte i over 30 år, så hun har da haft oplevelsen et par gange med ny killing/gammel kat.. 

Har aldrig haft problemer.. 

Så ja. Luk du bare killingen ud..

Okay, tusinde tak for dit svar!

Anmeld

3. juni 2014

Aabye

Dinna88 skriver:

Okay, tusinde tak for dit svar!

Velbekommen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.