Eksperthjælp: Vil ikke sove i lift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.259 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. juni 2014

Kari Skovmand

"Vil ikke sove i lift"

Hej jeg har en datter på 26 dage. Hun har fra starten af godt vil sove i liften men så lige pludselig vil hun ikke det mere. Hun vågner lige så snart man ligger hende i den hvis hun er faldt i søvn ved os og prøver vi at få hende til og sove i liften begynder hun efter noget tid og blive ked af det. Lige så snart jeg tager hende op til mig så falder hun i søvn. Hvad kan grunden lige være til hun ikke vil sove i liften.

Karis svar

Hej Futte

Prøv at læg mærke til, om det har noget med hendes stilling at gøre? Ligger hun f.eks. fladt på ryggen i liften, men på maven mod dit bryst eller din skulder og sover, når du tager hende op? 3-4 uger efter fødslen kan der komme ting til udtryk hos de nyfødte, som relaterer til led og muskler i ryg og nakke som gør, at barnet finder bedre ro i nogen stillinger frem for andre. Du kan evt afprøve, om hun sover bedre i liften ved at ligge skråt på siden frem for fladt på ryggen, ved at stoppe dynen ned omkring den ene side, så hun løftes lidt.

Held og lykke, og skriv endelig igen, hvis I fortsat oplever problemer
Bedste hilsner
Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.