hvilken autostol til 2,5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
10 svar
1 synes godt om
3. juni 2014

ano14316

Hej..

Vi skal have os en ny autostol, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal vælge..

Den er desværre nød til at være fremadvendt da der ikke er bagdør i side han sidder og han kravler derfor ind bag fører sædet og op i stolen..

Han falder rigtig ofte i søvn i stolen, så man må gerne kunne sove godt i den.

Med hensyn til mavepude. Hvad er jeres erfaringer?
Er der plads til at sidde med flyverdragt f.eks.?
Har hørt at der bliver godt varmt under mavepuden hvad mener i?

Nåhh Ja og vigtigt er det at den skal kunne sele monteres..

Vi har overvejet når nu han er så stor om vi skal have en 9-18 kg eller en 9-36 kg.
Han vejer pt 13 kg.

Håber i vil komme med jeres indput..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

Pigent

Hej..

Vi skal have os en ny autostol, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal vælge..

Den er desværre nød til at være fremadvendt da der ikke er bagdør i side han sidder og han kravler derfor ind bag fører sædet og op i stolen..

Han falder rigtig ofte i søvn i stolen, så man må gerne kunne sove godt i den.

Med hensyn til mavepude. Hvad er jeres erfaringer?
Er der plads til at sidde med flyverdragt f.eks.?
Har hørt at der bliver godt varmt under mavepuden hvad mener i?

Nåhh Ja og vigtigt er det at den skal kunne sele monteres..

Vi har overvejet når nu han er så stor om vi skal have en 9-18 kg eller en 9-36 kg.
Han vejer pt 13 kg.

Håber i vil komme med jeres indput..

Jeg ville købe en 9-18 kgs med mavepude når den skal være fremadvendt. Prøv cybex Jeg vil aldrig bruge flyverdragt i en autostol. Godt op for varmen også en lille strik eller fleecetrøje på. 

Anmeld

3. juni 2014

ano14316

Pigent skriver:

Jeg ville købe en 9-18 kgs med mavepude når den skal være fremadvendt. Prøv cybex Jeg vil aldrig bruge flyverdragt i en autostol. Godt op for varmen også en lille strik eller fleecetrøje på. 

Hvorfor ville du ikke det?

1. Der går jo noget før bilen er varm.

2. Når jeg henter er han ofte på legepladsen, og er jo i overtøjet..

Anmeld

3. juni 2014

MR-82

ano14316 skriver:

Hvorfor ville du ikke det?

1. Der går jo noget før bilen er varm.

2. Når jeg henter er han ofte på legepladsen, og er jo i overtøjet..

Sikkerheden er ikke den samme når du børnene placeres i tykt tøj Så hellere et lille tæppe med i bilen, som kan tages af når bilen er varm. Tjek evt. autostol.dk. Der er opdateret på al nyeste viden i forhold til sikkerhed i forbindelse med autostole. Det er en super side

Anmeld

3. juni 2014

Jj1709

Jeg ville købe en 9-36 kg..

Men det nemmeste er at tage dit barn med ind i butikken, og så finde den han sidder bedst i, og som opfylder jeres behov, da der er mange faktorer der spiller ind 

Anmeld

3. juni 2014

Isabella_mor

Jeg ville heller aldrig bruge flyverdragt i en autostol, simpelthen af to grunde. 

1. Det bliver for varmt. 

2. Skulle man blive påkørt/selv køre galt, kan barnet ryge ud af autostolen fordi at barnet ikke har mulighed for at være ordenligt spændt fast. Har hørt utrolig mange skrækhistorier fra falkreddere/ ambulancereddere hvor de har oplevet at børn er røget ud af autostolen pga en flyverdragt, et fleecetæppe/dragt osv. 

Anmeld

3. juni 2014

Lenats31

Brug for guds skyld ikke tykt overtøj ligemeget hvilken type autostol eller selepude du anvender. 

5-punktssele eller kollisionspude skal sidde så tæt til kroppen som muligt. Med tykt overtøj kommer begge dele adskelllige cm væk fra kroppen. I værste fald kan han/hun blive slynget ud af stolen i et uheld fordi hverken pude eller sele sidder optimalt på barnet. Begge dele presser igennem til de når ind til kroppen - resultatet kan blive alt for løs sele eller løs pude.

Pudestolene kan ikke testes ordenligt, da testdukkerne mangler måleinstrumenter i den nedre nakke, rygsøjlen og maven.

Desuden vil jeg gætte på at I får nemmere ved at spænde ham fast i en med 5-punktssele end i en med pudesystem.

Anmeld

3. juni 2014

Lenats31

Autostol. dk som der henvises til længere oppe er der en video hvor du kan se hvor løs selen bliver når jeg spænder min dengang 3 år gamle søn fast i en autostol både med og uden tykt jakke på.

Anmeld

3. juni 2014

ano14316

Jeg anede ikke at der var en sikkerhedsrisiko ved de havde overtøj på i autostolen..

Anmeld

3. juni 2014

Lenats31

ano14316 skriver:

Jeg anede ikke at der var en sikkerhedsrisiko ved de havde overtøj på i autostolen..

Det er der desværre. Og de nævnte problemer her er ikke alle. 

Det er typisk i vinterhalvåret folk ikke kan skrue børnene ned i deres autostole, og en del af disse køber derfor en større, som barnet meget vel kan være for lille til. Så med andre ord så er autostolene og selepuderne mv. "udvokset" længe før de reelt er for små til ungerne.

Også en sidste ting: Du kan lave en Testvinder autostol om til en "Køb frarådes" blot ved at bruge tykt overtøj i den. Testresultaterne gælder simpelthen ikke længere - dem allesammen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.